کشتار در سایه مصونیت؛ آمریکا در سال 2019 به چند قربانی افغان غرامت پرداخت کرد؟

به گزارش لنجان بلاگ، براساس آمارهای رسمی سازمان ملل، نظامیان آمریکایی در سال 2019 میلادی دستکم 786 غیرنظامی افغان را به قتل رساندند که از این میان تنها برای کشتار 65 نفر غرامت اندکی پرداخته شده است.

کشتار در سایه مصونیت؛ آمریکا در سال 2019 به چند قربانی افغان غرامت پرداخت کرد؟

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، این روزها پرونده جنایات جنگی نظامیان استرالیایی در افغانستان در حالی صدر رسانه های دنیا قرار گرفته است که افشای گوشه ای از این جنایات نباید اذهان عمومی را از جنایات گسترده دیگر نیروهای خارجی و در رأس آن نظامیان آمریکایی گمراه کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

براساس گزارش رسمی دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان موسوم به یوناما، آمریکا مسئول کشته شدن 786 غیرنظامی افغان شناخته شده که از این میان 546 مورد در نتیجه حملات هوایی بوده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

این در حالی است که یوناما اطلاعات خویش را براساس گزارش های ماموریت حمایت قاطع، نهادهای دولتی افغانستان و در بعضی اوقات تحقیقات میدانی بدست می آورد و آمارهای رسمی دفتر نمایندگی سازمان ملل کمتر از آمار واقعی است.

با این حال و با وجود فرافکنی های متعدد فرماندهان آمریکایی برای قبول مسئولیت کشتار غیرنظامیان افغان، از میان 786 غیرنظامی کشته شده توسط نظامیان آمریکایی، دولت این کشور تنها برای 65 قربانی غرامت پرداخته است.

جنایات جنگی آمریکا در حالی در افغانستان ادامه دارد که براساس پیمان امنیتی کابل-واشنگتن نظامیان این کشور از مصونیت قضایی برخوردار هستند و بابت ارتکاب هرگونه جنایات ملزم به پاسخگویی به محاکم قضایی افغانستان نیستند.

تا به امروز کوشش های دیوان کیفری بین المللی نیز برای رسیدگی به جنایات جنگی آمریکا و ناتو در افغانستان با لغو ویزا دادستان پرونده افغانستان، هشدار برای بازداشت وی و دیگر کارکنان دادگاه که در این پرونده دخیل باشند و نیز توقیف و بلوکه کردن دارایی ها و اموال این دادگاه در آمریکا و اعمال تحریم علیه آن روبرو شده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 دی 1399 بروزرسانی: 15 دی 1399 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 732

به "کشتار در سایه مصونیت؛ آمریکا در سال 2019 به چند قربانی افغان غرامت پرداخت کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشتار در سایه مصونیت؛ آمریکا در سال 2019 به چند قربانی افغان غرامت پرداخت کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید