ایجاد کسب و کار در کانادا به عنوان مقیم دائم

به گزارش لنجان بلاگ، اگر شما به عنوان یک غیرکانادایی قصد داشته باشید در کانادا یک کسب و کار جدید راه بیاندازید یا این که یک شرکت را در این کشور تاسیس کنید، چه مراحلی را باید دنبال کنید؟ آیا ضروری است حتما مقیم دائم کانادا باشید تا بتوانید یک کسب و کار را در این کشور راه اندازی کنید؟ چه مقدار سرمایه برای انجام این کار ضروری است؟ این ها سوالاتی هستند که احتمالا در ذهن شما شکل خواهند گرفت. در ادامه قصد داریم تا اطلاعات کاملی را در رابطه با گزینه های مختلف ایجاد یک کسب و کار در کانادا و اخذ ویزای استارت آپ کانادا ارائه کنیم.

ایجاد کسب و کار در کانادا به عنوان مقیم دائم

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا ترکیبی هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

راه اندازی کسب و کار در کانادا به وسیله مهاجرت

در صورتی که می خواهید ضمن راه اندازی کسب و کار در کانادا در همین کشور زندگی کنید باید مقیم دائم باشید. یک مقیم دائم کانادا این اجازه را دارد که به صورت قانونی اقدام به شروع یک کسب و کار کند. بنابراین برای این که بتوانید یک مقیم دائم باشید در ابتدای کار باید درخواست مهاجرت به کانادا به عنوان یک مهاجر کارآفرینی یا استارت آپ را بکنید. این تنها راهی است که می توانید هم یک کسب و کار را در کانادا راه اندازی نموده و هم در آنجا زندگی کنید.

اگر نگاهی به اطلاعات ارائه شده در سایت اداره مهاجرت کانادا داشته باشید متوجه خواهید شد که دو نوع برنامه مهاجرت استارت آپ وجود دارد که شامل موارد زیر می گردد:

  • ویزای استارت آپ کانادا برای مهاجران کارآفرینی
  • مهاجرت به کانادا به عنوان خویش فرما

ویزای استارت آپ کانادا برای مهاجران کارآفرینی

برای شرکت در برنامه ویزای استارت آپ یا کارآفرینی ضروری است:

  • کسب و کار شما واجد شرایط باشد
  • یک نامه حمایتی از سوی سازمان های تعیین همچون گروه های سرمایه گذاری داشته باشید که ثابت کند آن ها مشتاق هستند تا کسب و کار شما را حمایت نموده و در آن سرمایه گذاری کنند.
  • در زبان انگلیسی یا فرانسوی مهارت داشته باشید
  • با توجه به این که دولت کانادا از کسانی که ویزای سرمایه گذاری گرفته اند حمایت اقتصادی نمی نماید، پیش از این که کسب و کار شما شروع به سوددهی کند باید پول کافی را برای سکونت و زندگی در کانادا داشته باشید

در رابطه با واجد شرایط بودن کسب و کار، زمانی که اقامت دائم را دریافت می کنید باید از چند نکته اطمینان داشته باشید. نکته اول این که باید در زمان زندگی در کانادا نقشی فعال را در مدیریت کسب و کار خود ایفا کنید. هم چنین باید بخشی از مهم ترین امور اجرایی مربوط به کسب و کار در کشور کانادا انجام گردد. در نهایت هم کسب و کار شما باید در کانادا به ثبت رسیده باشد.

مهاجرت به کانادا به عنوان خویش فرما

برای مهاجرت به کانادا به عنوان خویش فرما باید حائز یکی از این دو مورد باشید:

  • تجربه مرتبط با فعالیت های فرهنگی یا ورزشی را داشته و قادر باشید که در فرهنگ یا ورزش حرفه ای کانادا نقش قابل توجهی را ایفا کنید
  • تجربه کشاورزی یا باغداری را داشته و این که قصد خرید و اداره یک مزرعه را در کانادا داشته باشید

شروع کسب و کار در کانادا به وسیله مجوز کار

شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که آیا می توان به وسیله اخذ مجوز کار اقدام به راه اندازی یک استارت آپ در کشور کانادا کرد یا خیر! بر اساس قانون، راه اندازی یک کسب و کار در کانادا احتیاج به این دارد که شخص متقاضی حتما شهروند کانادا بوده یا اقامت دائم این کشور را داشته باشد که این موارد شامل حال کارکنانی که دارای مجوز کار در کانادا هستند نمی گردد. مجوز کار کانادا در واقع ویزای اقامت موقتی است که به طور معمول برای بعضی مشاغل خاص و دوره های زمانی تعیین دارای اعتبار هستند. در صورت راه اندازی کسب و کار به وسیله مجوز کار در واقع شرایط مربوط به این مجوز را نقض خواهید کرد. بنابراین برای شروع یک استارت آپ در کشور کانادا باید شهروند این کشور باشید یا این که در این کشور اقامت دائم داشته باشید.

الزامات راه اندازی کسب و کار در استان های کانادا

همان طور که گفته شد هر یک از استان ها و بخش های مختلف کانادا الزامات مخصوص به خود را در زمینه راه اندازی کسب و کار داشته و از لحاظ فرصت های کاری با هم متفاوت هستند. در ادامه قصد داریم تا دو مورد از آن ها را مورد آنالیز قرار دهیم.

سرمایه گذاری در استان بریتیش کلمبیا

می توان گفت بریتیش کلمبیا British Columbia منعطف ترین، متنوع ترین و رقابتی ترین اقتصاد کشور کانادا را دارد که همین موضوع باعث تبدیل شدن آن به مقصد اصلی سرمایه گذاری های جدید شده است. با توجه به مکان یابی مناسب ونکوور به عنوان مرکز این استان، مسیرهای تجارت جهانی شامل آمریکا، آسیا و مکزیک به پیشرفت این شهر یاری زیادی نموده اند. هم چنین حمایت های دولت محلی در این استان باعث شده تا شروع کسب و کار در آن راحت تر و ارزان تر گردد. بریتیش کلمبیا اخیرا دو گزینه مختلف را برای ویزای سرمایه گذاری ارائه داده که شامل برنامه مهاجرت کارآفرینی Entrepreneur Immigration Stream و برنامه پایلوت منطقه ای Regional Pilot Program می گردد. به منظور راه اندازی کسب و کار در این استان باید یک سری الزامات را داشته باشید که در ادامه موارد مربوط به Entrepreneur Immigration Stream ذکر خواهند شد.

الزامات شخصی

  • داشتن 600 هزار دلار کانادا
  • ارائه تجربه کاری و مدیریتی
  • رعایت الزامات قانونی برای مهاجرت به کانادا

الزامات مربوط به کسب و کار

  • شروع یک کسب و کار جدید یا خرید و ارتقای یکی از کسب و کارهای موجود
  • سرمایه گذاری حداقل 200 هزار دلاری در کسب و کار
  • شروع یک کسب و کار که حداقل یک شغل تمام وقت را برای ساکنان دائم و شهروندان کانادایی ایجاد کند

سرمایه گذاری در استان آلبرتا Alberta

استان آلبرتا دومین فراوریکننده بزرگ در میان استان های کانادا محسوب می گردد و شرایط آن برای راه اندازی کسب و کار بسیار مناسب است. این استان با چشم اندازهای متنوع خود شرایط بسیار خوبی را برای فراوری محصولات کشاورزی و پرورش دام دارد. اخیرا، گزینه های ویزای سرمایه گذاری در آلبرتا فقط به خوداشتغالی در بخش کشاورزی محدود شده است. برای دریافت این ویزا باید ثابت کنید که از مهارت های مدیریت مزرعه برخوردار هستید. اثبات این مهارت از روش های زیر انجام می گردد:

مهارت های کشاورزی

  • اسناد اقتصادی مرتبط با کسب و کار کشاورزی فعلی شما
  • مدارکی که نشان دهنده تجربه کاری و آموزشی شما باشد
  • طرح کسب و کار دقیق
  • مدارکی که نشان بدهد موسسات اقتصادی کانادا در طرح کسب و کار شما سرمایه گذاری خواهند کرد

الزامات اقتصادی

  • شما باید قادر باشید تا حداقل 500 هزار دلار کانادا در ابتدای فراوری محصولات کشاورزی سرمایه گذاری کنید

الزامات سرمایه گذاری

  • باید یک طرح کسب و کار دقیق را تهیه کنید که برنامه های سرمایه گذاری شما را تعیین نماید

توسعه کسب و کار از ایران به کانادا

موارد شرح داده شده در قسمت های قبلی مربوط به ایجاد یک کسب و کار جدید در کشور کانادا بود. اما اگر شما قصد داشته باشید که کسب و کار فعلی خودتان در ایران را به کشور کانادا گسترش دهید کار نسبتا راحت تری را خواهید داشت. مثلا اگر قبلا یک شرکت را در ایران تاسیس نموده باشید و در حال حاضر بخواهید آن را در استان اُنتاریو کانادا هم راه اندازی نمایید باید در ابتدا کسب و کار خود را به عنوان یک شرکت فرا استانی در اداره ثبت شرکت های انتاریو به ثبت برسانید.

برای ثبت شرکت فرا استانی به یک کننده یا یک شرکت با دفتر ثبت شده در اُنتاریو احتیاج دارید. دقت کنید که کننده مورد نظر شما باید حداقل 18 سال سن داشته باشد و ساکن انتاریو باشد. توجه داشته باشید که اُنتاریو فقط یک مثال بود و هر یک از استان های کانادا دارای شرایط نسبتا مشابهی هستند.

برای توسعه کسب و کار خود در کشور کانادا باید با اداره ثبت شرکت ها در استانی که قصد راه اندازی کسب و کار خود را در آن دارید تماس گرفته و سپس روال مربوطه آن را طی کنید. در صورتی که می خواهید کسب و کار خودتان را در بیش از یک استان راه اندازی کنید باید آن را در هر یک از استان ها به صورت جداگانه ثبت کنید.

خلاصه ایجاد کسب و کار در کانادا

همان طور که گفته شد اگر شما به عنوان یک کارآفرین خارجی که شهروند یا مقیم دائم کانادا نیستید قصد سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار در کانادا را داشته باشید باید یک سری شرایط از جمله واجد شرایط بودن کسب و کار مورد نظر، مهارت در زبان انگیسی یا فرانسوی، شرایط اقتصادی مناسب و به طور کلی شرایط در نظر گرفته شده توسط هر یک از استان های کانادا را داشته باشید. در صورتی که تمامی موارد مذکور در خصوص شما صدق می نماید اکنون زمان آن است که فرآیند درخواست ویزای استارت آپ کانادا را شروع کنید.

درخواست ویزای استارت آپ کانادا

برای اخذ ویزای استارت آپ کانادا در قدم اول باید فرم های مربوط به درخواست مهاجرت را پر نموده و کلیه مدارک مورد احتیاج را جمع آوری نمایید. بعد از پرداخت هزینه های مربوطه و ارسال مدارک خود باید منتظر بمانید تا درخواست شما مورد آنالیز قرار بگیرد. ممکن است فرآیند رسیدگی به درخواست شما به دلایلی از جمله موارد امنیتی با تاخیر روبرو گردد. هم چنین در صورتی که بعضی مدارک شما ناقص یا مبهم باشد درخواست شما به منظور تکمیل به شما برگردانده خواهد شد. پس از این که تاییدیه مدارک ارسالی را دریافت کردید می توانید ویزای خود را دریافت نموده و آماده سفر به کانادا شوید.

البته مهاجرت به کانادا به وسیله ویزای استارت آپ کانادا یا همان ویزای سرمایه گذاری کانادا دارای پیچیدگی های خاصی بوده و بهتر است که از آژانس ها و موسسات فعال در حوزه اخذ ویزای کانادا مشاوره بگیرید تا کارهای شما با سرعت و سهولت بیشتری انجام گردد.

منبع: نیلگام
انتشار: 21 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 102

به "ایجاد کسب و کار در کانادا به عنوان مقیم دائم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد کسب و کار در کانادا به عنوان مقیم دائم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید