پرداخت کامل حقوق و بیمه معلمان خرید خدمت

به گزارش لنجان بلاگ، دیوان محاسبات با پرداخت کامل حقوق و بیمه برای معلمان خرید خدمت موافقت کرد.

پرداخت کامل حقوق و بیمه معلمان خرید خدمت

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، کلاس های درس این روز ها به وسیله گروه های متفاوتی از معلمان اداره می شوند، معلمانی که در یک مدرسه، دیوار به دیوار هم مشغول به تدریس هستند، اما شرایط حقوق و بیمه بعضی از آن ها اوضاع وخیمی دارد.

در شرایطی که این روز ها شاهد اعتراضات معلمان به عدم اجرای طرح رتبه بندی هستیم، گروهی هستند که با عنوان نیرو های غیررسمی نه تن ها در صورت اجرای رتبه بندی از این طرح محروم می مانند بلکه حتی از ابتدایی ترین حقوق خود یعنی حقوق و بیمه مناسب هم بازمانده اند.

نیرو های خرید خدمات آموزشی جزو آن گروه از معلمان غیررسمی هستند که از سال 93 کلاس های درس با همراهی آن ها از بدون معلم ماندن آن هم در سال هایی که آموزش و پرورش اوج بازنشستگی ها را تجربه و با کمبود شدید معلم دست و پنجه نرم می نماید، مصون مانده است.

با این حال معلمان خرید خدمات آموزشی در تمام این سال ها از حداقل ها محروم ماندند و بار ها حقوق 500 تا 600 هزار تومانی آن ها با بیمه های 15 تا 20 روزه در رسانه ها منعکس شد.

بازتاب اعتراضات معیشتی این معلمان به حقوق زیر خط فقر پایان منجر به آن شد تا طبق شیوه نامه ابلاغی سال 99، 24 ساعت تدریس هفتگی معلمان خرید خدمات معادل 44 ساعت فعالیت محاسبه و این معلمان تمام وقت محسوب و حقوق و بیمه آن ها کامل محاسبه گردد.

این شرایط چندان پایدار نماند چرا که دوم آذر سال جاری بخشنامه ای با امضای آقای کاظمی، سرپرست وقت آموزش و پرورش ابلاغ شد که معلمان خرید خدمات را تحت شمول قانون مدیریت خدمات کشوری قرار داد با این فرایند معلم همچون کارگر آموزشی محسوب شده و به ازای ساعاتی که در مدرسه حضور دارد حقوق دریافت می نماید، این فرایند باعث کاهش حقوق معلمان و احتساب بیمه آن ها به مدت 21 روز در ماه خواهد شد.

هم اکنون نصراله پژمانفر نایب رئیس کمیسیون اصل 90 در توییتی از موافقت با پرداخت کامل حقوق و بیمه برای معلمان خرید خدمت اطلاع داد.

وی نوشت: با پیگیری از رئیس دیوان محاسبات و وزیر آموزش و پرورش، خوشبختانه دیوان محاسبات با پرداخت کامل حقوق و بیمه برای معلمان خرید خدمت موافقت کرد. در روز های آینده از سوی وزیر آموزش و پرورش به سراسر کشور جهت اصلاح قرارداد های معلمان و پرداخت دیون ماه های گذشته ابلاغ می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1401 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1391

به "پرداخت کامل حقوق و بیمه معلمان خرید خدمت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت کامل حقوق و بیمه معلمان خرید خدمت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید