هیچ جوجه یک روزه ای در خراسان جنوبی معدوم نشده است

به گزارش لنجان بلاگ، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: گزارشی مبنی بر معدوم سازی و زنده به گور کردن جوجه های یک روزه در استان دریافت نشده است.

هیچ جوجه یک روزه ای در خراسان جنوبی معدوم نشده است

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، محمود اشرفی گل روز شنبه 30 فروردین اضافه کرد: در حال حاضر 2 تولیدکننده مرغ مادر در استان وجود دارد که هیچکدام نسبت به معدوم سازی جوجه های یک روزه اقدام نکرده اند و یکی از واحدها محموله را به جوجه تبدیل نکرده بلکه به صورت تخم مرغ به بازار عرضه کرده است.

وی بیان نمود: شیوع بیماری کرونا در کشور سبب شد قیمت جوجه یک روزه همچنین گوشت مرغ تا میزان قابل توجهی کاهش یابد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: تعطیلی مراکز آموزشی، رستوران ها، اماکن عمومی، عزاداری ها، مجالس، مراکز دولتی و خصوصی، دانشگاه ها و سایر سبب شد میزان مصرف گوشت مرغ به شدت کاهش یابد و بر بازار عرضه تاثیر بگذارد.

وی شرح داد: تمامی این مسایل سبب شد قیمت عرضه بیشتر از تقاضا شود در حالیکه قیمت نهاده های دامی نیز زیاد بود لذا مرغداری ها با مسائل زیادی روبرو شدند.

اشرفی گل عنوان کرد: کرونا همان طور که بر همه بخش ها تاثیر گذاشته است، اما بخش کشاورزی بیشتر دچار ضرر و زیان شده است.

وی با بیان این که قیمت مرغ زنده به حداقل ممکن رسیده است یادآور شد: قیمت مصوب تنظیم بازار هر کیلوگرم مرغ زنده در کشور هشت هزار و 550 تومان است که در استان تا هفت هزار تا هفت هزار و 500 تومان است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: قیمت کشتارگاه نیز 10 هزار و 990 تومان، فروشگاه های عرضه مستقیم 10 هزار و 990 تومان و مابقی فروشگاه ها 11 هزار و 800 تا 12 هزار تومان به فروش می رسد.

وی با بیان این که سالانه هر واحد مرغداری چهار دوره جوجه ریزی انجام می دهد گفت: هر دوره 10 میلیون و 300 هزار و در مجموع ظرفیت جوجه ریزی استان در طول سال 41 میلیون قطعه است.

اشرفی گل اضافه کرد: پارسال حدود 33 میلیون جوجه ریزی داشتیم که منجر به تولید 54 هزار تن مرغ در 640 واحد مرغداری صنعتی استان شد.

وی بیان نمود: سرانه مصرف گوشت مرغ به ازای هر نفر در سال 28 کیلوگرم است که مصرف استان در طول 22 هزار و 500 تن است و مابقی مازاد به صورت گرم، منجمد یا زنده از استان خارج می شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در ارتباط با قیمت دان عنوان کرد: قیمت دان مصوب و بر اساس ارز چهار هزار و 200 تومانی وارد و در استان توزیع می شود.

وی ادامه داد: بعد از شیوع کرونا توسط بخش خصوصی دان در حد بسیار کم توزیع می شود اما شرکت پشتیبانی امور دام 25 درصد نیاز استان را تامین کرده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 341

به "هیچ جوجه یک روزه ای در خراسان جنوبی معدوم نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیچ جوجه یک روزه ای در خراسان جنوبی معدوم نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید