هرج و مرج درشهرهای آمریکا

به گزارش لنجان بلاگ، پلیس سیاتل اعتراضات علیه بی عدالتی در این شهر را شورش اظهار داشت. اعتراضات در شهرهای آمریکا از جمله پورتلند، لوییس ویل و شیکاگو با خشونت های تازه ای میان پلیس و معترضان که خواستار برابری نژادی هستند، همراه شد.

هرج و مرج درشهرهای آمریکا

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، واحد پلیس این شهر اعتراضات در آنجا را به سبب ریسک برای امنیت عمومی به عنوان شورش دسته بندی نموده و بیش از 24 تن را صبح روز شنبه دستگیر کرد.

در توئیتر واحد پلیس سیاتل اعلام شد: به روزرسانی: پلیس از زمان اعلام حوادث امروز به عنوان شورش 25 تن را دستگیر نموده است.

تظاهرنماینده ها در سیاتل با پلیس درگیر شده و به چندین ساختمان آسیب وارد نموده و محل پروژه ساخت و ساز یک ساختمان کینگ کاونتی را به آتش کشیدند.

معترضان از سنگ، بطری، بالنهای حاوی مایعات، و پرتابه های دیگر علیه پلیس استفاده کردند و افسران پلیس هم در پاسخ به آنها از مهمات کمتر مرگبار برای متفرق ساختن معترضان و ایجاد دسترسی به آتش سوزی در پروژه ساخت و ساز به آتش نشانها استفاده کردند.

تظاهرات مذکور در سیاتل در همبستگی با معترضان در شهر پورتلند برگزار گردید.

یکی از معترضان در توئیتر نوشت: پلیس از اسپری فلفل و نارنجکهای صوتی استفاده کرد.

او تعداد افراد حاضر در این تظاهرات را 2000 نفر برآورد نموده و گزارش داد که معترضان پروژه ساخت و ساز مربوط به یک بازداشتگاه جدید جوانان را به آتش کشیدند و ماموران فدرال برای مقابله با معترضان مستقر شده اند.

پیش از آن گزارش شد که افسران تیم ویژه پاسخ در سازمان گمرک و حفاظت مرزی آمریکا بر طبق دستور دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سیاتل مستقر شده اند.

چندی پیش اقدام معترضان در ایجاد یک منطقه خودمختار در شهر سیاتل که برای بالغ بر دو هفته ادامه پیدا کرد جنجالی شد.

از سوی دیگر ماموران فدرال آمریکا مجددا برای متفرق ساختن معترضان سرسخت در شهر پورتلند ایالت اورگان که تا اوایل شنبه ادامه یافت از گاز اشک آور استفاده کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، بالغ بر دو ماه است که تظاهرات شبانه در شهر پورتلند آمریکا از بعد از آغاز شدن به انگیزه اعتراض به قتل جورج فلوید سیاهپوست به دست پلیس ادامه یافته و نشانی از متوقف شدن ندارد.

مقامها گفتند در جریان ناآرامی های پورتلند شش مامور فدرال مجروح شده و یک نفر هم دستگیر شد.

در لس آنجلس پس از غارت چندین مغازه و شکسته شدن شیشه ها و پنجره های یک ساختمان فدرال پلیس اقدام به اعلام هشدار تاکتیکی سراسری کرد.

در شیکاگو صدها معترض جان سیاهپوستان باارزش است در شهر دست به تظاهرات زدند و فریاد عدالت نیست، صلح نیست سر دادند.

آدینه شب ابتدا هزاران معترض در مقابل ساختمان دادگاه فدرال در مرکز پورتلند تجمع کردند. دونالد ترامپ گفت که ماموران فدرال را به پورتلند فرستاده تا ناآرامی ها را در آنجا متوقف نمایند اما مقامهای محلی و ایالتی می گویند که این ماموران دارند شرایط را بدتر می نمایند.

اواخر آدینه یک قاضی فدرال درخواست دادستان کل اورگان برای محدود کردن اختیارات پلیس فدرال در برخورد با معترضان را رد کرد.

این دور اخیر تظاهرات در پورتلند تا زمانی که ماموران فدرال حوالی 2:30 بامداد شنبه وارد جمعیت شدند و آغاز به پراکنده ساختن معترضان کردند ادامه یافت. این ماموران برای متفرق ساختن آنها از فاصله نزدیک گاز اشک آور شلیک نموده و همچنین یک آتشسوزی نسبتا عظیم در داخل خیابان روبروی ساختمان دادگاه را خاموش کردند.

سرویس محافظتی فدرال تجمع اخیر پورتلند که آدینه شب آغاز شد را یک تجمع غیرقانونی اعلام نمود.

هری فونز، سخنگوی وزارت امنیت داخلی آمریکا در کنفرانسی خبری بعد از ظهر شنبه گفت، بعضی از معترضان از مواد محترقه سطح بالا استفاده کردند، به سمت ماموران اشیای سخت پرتاب کردند و از ابزارهای پرقدرت برای آسیب زدن به اموال عمومی استفاده کردند.

کرگ گابریل، معاون دادستان اورگان در کنفرانس خبری اظهار کرد، از شش مامور فدرال مجروح شده در آنجا یک نفر دچار ضربه مغزی شده و یک تن دیگر هم ازبابت سوختگی به بیمارستان منتقل شد.

-

-

-

-

-

-

وی گفت، یک شخص به خاطر تبعیت نکردن از دستورات بازداشت شد. این فرد کمی بعد بدون اتهام آزاد شد و مجموع افراد دستگیر شده در تجمعات در نزدیکی ساختمان دادگاه پورتلند از اوایل ژوئیه تا کنون به 60 تن رسید.

گابریل با اشاره به اینکه بیشتر معترضان در این شهر مسالمت آمیز رفتار می نمایند، گفت: مساله تعداد قلیلی از جمعیت است که نیت شان مطرح کردن صدایشان نیست بلکه مایل به تخریب و متاسفانه تقابل با پلیس فدرال هستند.

او بیان کرد، حصار پیرامون ساختمان دادگاه هدف تخریب اغتشاشگران خشونت طلب نهاده شد.

آدینه شب در این تظاهرات چندین گروه سازمان یافته از معترضان شامل کهنه سربازان، جنبش کارمندان معترض بهداشت و درمان، جنبش معلمان مخالف با مستبدان، جنبش وکلای حامی جان سیاهپوستان و دیگر گروه ها شرکت کردند.

با رشد تعداد تظاهرنمایندگان شعار جان سیاهپوستان مهم است و ماموران فدرال به خانه بروند ضمناً کوبیدن بر طبل سر داده شد. مقامها تعداد معترضان را 4000 نفر برآورد کردند.

معترضان در ادامه به شدت حصار دور ساختمان دادگاه پورتلند را تکان داده و به سمت ساختمان مواد محترقه و بطری های شیشه ای پرتاب کردند. ماموران فدرال با این کارهای آنها به وسیله پرتاب گاز اشک آور و نارنجک صوتی پاسخ دادند.

پلیس پورتلند گفت، پس از متفرق شدن معترضان تعیین شد که یک نفر از فاصله نزدیک مورد اصابت چاقو نهاده شده و به بیمارستان منتقل شده است و یک مظنون این اقدام نیز به بازداشتگاه منتقل شده است.

دادستان کل ایالت از دولت فدرال شکایت و عنوان نموده بود بعضی ماموران با خودروهای بدون علامت دست به بازداشت مردم زده اند. اما مایکل ماسمن، قاضی فدرال حکم کرد که این دادستان کل ایالت صندلی لازم را برای شکایت کردن به نمایندگی از معترضان ندارد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 502

به "هرج و مرج درشهرهای آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هرج و مرج درشهرهای آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید