ناتو فعالیت های خود در آب های یونان و ترکیه را گسترش می دهد

به گزارش لنجان بلاگ، دبیر کل ناتو گفت: کوشش های ناتو با هدف یاری به آنکارا و آتن برای مقابله با بحران قاچاق انسان و شبکه های خلافکار گسترش خواهد یافت.

ناتو فعالیت های خود در آب های یونان و ترکیه را گسترش می دهد

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو در سخنانی تاکید نمود: هدف اصلی از کوشش های ناتو یاری به ترکیه و یونان برای مقابله باقاچاق انسان و شبکه های تبهکار است که منجر به تشدید بحران مهاجرت شده اند.

وی در ادامه توضیح داد: ناتو فعالیت کشتی های خود در دریای اژه و آبهای سرزمینی یونان و ترکیه را گسترش خواهد داد تا به مقابله با مهاجرت غیر قانونی و قاچاق انسان یاری کند.

11 فوریه، وزرای دفاع 28 کشور عضو ناتو تصمیم گرفتند تا کشتی های نیروی دریایی ناتو به دریای اژه اعزام شوند تا بر فرایند انتقال مهاجران بین ترکیه و یونان نظارت نمایند.

استولتنبرگ توضیح داد: ناتو تصمیمات مناسبی را برای استقرار کشتی های خود در دریای اژه اتخاذ نموده تا از متحدان خود یعنی یونان و ترکیه و همین طور آژانس مرزی اروپا، برای مقابله با بحران مهاجرت، حمایت کند.

وی اضافه نمود: کشتی های ناتو پیش از این اطلاعات زیادی را جمع آوری نموده و عملیات نظارت و گشت زنی را در دریای اژه انجام داده اند. فعالیت این کشتی ها اکنون گسترش خواهد یافت.

اظهارات دبیر کل ناتو در شرایطی است که نشست مهم رهبران اروپا و ترکیه بر سر راهکارهای مقابله با بحران مهاجرت قرار است امروز دوشنبه برگزار گردد.

ترکیه در قراردادی که اواخر نوامبر به امضا رساند، به اتحادیه اروپا قول داده است تا در ازای دریافت یاری اقتصادی 3 میلیارد یورویی ، برای جلوگیری از ورود مهاجران خارجی به اروپا کوشش بیشتری انجام دهد.مقام های اروپایی به شدت از اقدامات ترکیه در این راستا انتقاد نموده اند.

اتحادیه اروپا با بدترین بحران آوارگان پس از جنگ جهانی دوم روبرو شده است. این بحران موجب ایجاد تنش در روابط بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا شده است و پایبندی این کشورها به توافقنامه شینگن را به شدت زیر سئوال برده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 17 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 329

به "ناتو فعالیت های خود در آب های یونان و ترکیه را گسترش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناتو فعالیت های خود در آب های یونان و ترکیه را گسترش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید