شهر تاریخی اِفِسوس ترکیهشهر تاریخی اِفِسوس ترکیه

به گزارش لنجان بلاگ، شهر تاریخی اِفِسوس ترکیه

شهر تاریخی اِفِسوس ترکیه(Ephesus) یا همان افِزه یکی از شگفت انگیز ترین مکان های باستانی در مدیترانه است. در دوران شکوفایی این مکان تاریخی در قرن اول پیش از میلاد، افسوس بعد از رُم دومین شهر بزرگ دنیا بود. بسیاری از بناهایی که در این شهر بازسازی شده اند و بسیاری از ویرانه هایی که از این شهر بر جای مانده اند همچون معبد آرتمیس(الهه شکار یونان) ، که یکی از عجایب هفتگانه دنیا است را می توان در این مکان دید.

شهر تاریخی اِفِسوس ترکیهشهر تاریخی اِفِسوس ترکیه

اطلاعات اولیه درباره شهر تاریخی اِفِسوس ترکیه

این شهر باستانی مأمن بسیاری از شگفتی ها در مکان های مختلف آن است. بهتر است برای کشف این مکان تاریخی از راهنما و لیدری بهره جست که در خصوص نقش و اهمیت ساختمان های متفاوت آن اطلاعات کافی داشته باشد. گردشگران بیشتر از شهرهای استانبول، ازمیر، بودروم، سلجوق و کوش آداسی برای تماشا این بنای تاریخی می آیند.

گردشگرانی که می خواهند از استرس های سفر به دور باشند می توانند با تورهایی که معمولا به وسیله سفر هوایی از استانبول به ازمیر می آیند همراه شوند. و پس از آن با سفر زمینی از ازمیر به افسوس منتقل شوند. بسیاری از تورها سفر به افسوس را با سفر به خانه مریم مقدس ترکیب می نمایند.مردم بر این باورند این خانه که هم اکنون به مکانی مقدس تبدیل گشته، زمانی خانه مریم مقدس بوده که آخرین روزهای حیات خود را در آنجا سپری نموده است.

نکاتی که قبل از سفر به افسوس باید بدانید

افسوس به خاطر تاریخ و اهمیت باستان شناسی که دارد همیشه مورد توجه است.

از آن جایی که به سختی می توان در این مکان سایه پیدا کرد، حتما کلاه، کرم ضد آفتاب و آب به میزان کافی همراه خود داشته باشید.

بیشتر زمین های افسوس ناهموار هستند، و سنگ هایی که در سطح آن وجود دارد حرکت جایگاه چرخدار را بر روی آن مشکل می نماید. شما می توانید برای ورود به افسوس و تماشا ویرانه های بر جای مانده از آن، مثل کتابخانه سِلسوس(فیلسوف یونانی) از دروازه پایینی آن وارد شوید.

چه طور به افسوس برویم

افسوس در سلجوق و در 75 کیلومتری جنوب شهر ازمیر واقع شده است. بسیاری پروازهای مستقیم از ایرلاین هایی مانند ترکیش، اونور ایر، اطلس گلوبال و پگاسوس از استانبول به سمت ازمیر وجود دارد. و از ازمیر تا افسوس یک ساعت با ماشین راه است. بعلاوه اگر از تهران قصد رفتن به ازمیر را دارید اینجا را کلیک کنید. آسان ترین راه برای رفتن به این مکان تاریخی استفاده از تورهای گردشگری است.

برترین زمان برای رفتن به افسوس

برترین زمان برای رفتن به افسوس، ماه آوریل(اردیبهشت)، می(خرداد)، اکتبر(آبان)، و نوامبر(آذر) است. در این ماه ها دمای هوا در افسوس کمتر، و برای گردش مناسب است. اوج گرما و شلوغی در این شهر در ماه های ژولای(مرداد) و آگست(شهریور) است، به خصوص هنگام ظهر. بنابراین بهتر است اوایل صبح یا هنگام عصر به این مکان بروید.

مکان های برجسته شهر تاریخی اِفِسوس ترکیه

شاید نمادین ترین، و مکانی که بیش از همه در افسوس از آن عکس می گیرند کتابخانه سلسوس باشد. این بنا بین سال های 110 و 135 پس از میلاد مسیح، ساخته شده است. این کتابخانه در اصل بنایی سه طبقه بوده است. قسمت بزرگی از این بنا در قرن دهم به وسیله زلزله ویران شد. اگرچه دوباره این ویرانه ها بازسازی شد. با همه این ها معبد آرتمیس، افسانه ای ترین بنای افسوس به شمار میرود. گفته شده که این بنای بزرگ مرمری بیش از چهار برابر معبد پارتنون(نیایشگاهی باستانی واقع در آکروپولیس آتن) بوده است. امروزه تنها ستونی از آن بر جای مانده است.

برای رزرو آنلاین پرواز به مقصد ازمیر با برترین نرخ اینجا را کلیک کنید.

برای رزرو آنلاین هتل در شهر ازمیر اینجا را کلیک کنید.

کارشناس فراوری محتوا

منبع: فلای تودی
انتشار: 29 مرداد 1401 بروزرسانی: 29 مرداد 1401 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1487

به "شهر تاریخی اِفِسوس ترکیهشهر تاریخی اِفِسوس ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر تاریخی اِفِسوس ترکیهشهر تاریخی اِفِسوس ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید