میانگین بارش های کشور نرمال شد

به گزارش لنجان بلاگ، رییس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی گفت: فعالیت سامانه های بارشی اخیر سبب شد تا برای نخستین بار از ابتدای سال آبی شرایط میانگین بارندگی در کشور به حالت نرمال برسد.

میانگین بارش های کشور نرمال شد

میراث آریا: احد وظیفه رییس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی با علام خبر فوق اضافه کرد: تا پیش از آغاز زمستان مجموع بارش دریافتی کشور کمتر از 40 میلی متر بود اما بارندگی های دی ماه سبب شد تا میانگین ارتفاع نزولات جوی ما به بیش از 92.5 میلی متر برسد.

او اضافه کرد: این بارش ها شرایط کم بارشی در نیمی از استان های کشور از ابتدای سال زراعی تا به امروز را نیز به حالت نرمال و بیش از نرمال رساند. تا پیش از آغاز زمستان مقدار بارندگی در25 استان کشور کمتر از نرمال بود.

رییس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی تاکید نمود: نرمال شدن بارش به معنی سرانجام خشکسالی نیست چراکه بخش قابل توجهی از کشور با کم بارشی انباشته از سال های گذشته روبرو است. ضمن اینکه شرایط بارش در تهران و غرب کشور در شرایط کمتر از نرمال واقع شده است.

وظیفه در سرانجام گفت: بارش در منطقه ها جنوبی کشور بیشترین سهم در افزایش میانگین بارش کشور را داشته است به طوری که بارش های بعضی نقاط هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان به صورت رگباری و دربازه کوتاهی اتفاق افتاده است که بیش از آنکه موثر باشد، خسارت زا بوده است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 14 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1401 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1397

به "میانگین بارش های کشور نرمال شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میانگین بارش های کشور نرمال شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید