موافقت شورای عالی آموزش و پرورش با اصلاح اساسنامه انجمن مرکزی اولیا و مربیان

به گزارش لنجان بلاگ، تهران (پانا) - دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه در جلسه شورای عالی، اعضا با اصلاح اساسنامه انجمن مرکزی اولیا و مربیان موافقت کردند، گفت که مقرر شد وزارت آموزش و پرورش طی شش ماه اساسنامه این سازمان را تهیه و برای آنالیز و تصویب به شورای عالی آموزش و پرورش ارائه کند.

موافقت شورای عالی آموزش و پرورش با اصلاح اساسنامه انجمن مرکزی اولیا و مربیان

به گزارش روابط عمومی شورای عالی آموزش و پرورش، محمود امانی طهرانی با اشاره به جزئیات و مصوبات نهصد و هشتادوششمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش، گفت: قبل از وارد شدن به دستور جلسه، اعضای شورای عالی دیدگاهها و پیشنهادهای خود درباره مسائل مختلف آموزش و پرورش از جمله بازگشایی مدارس، چالش های آموزش برخط، عدالت آموزشی، ضرورت آموزش زبان انگلیسی در دوره ابتدایی و غیره نکاتی را بیان کردند.

وی اضافه کرد: در ادامه جلسه وزیر آموزش و پرورش با تسلیت سالروز درگذشت مرحوم علاقه مندان معاون وزیر وقت آموزش و پرورش، بر لزوم همکاری دستگاههای مختلف برای اجرای کامل سند تحول بنیادین، اولویت اصلی آموزش و پرورش بر تعطیل نشدن و حضور دانش آموزان در مدارس، توجه جدی به آسیب های آموزش برخط، تربیت معلم در تراز سند تحول بنیادین و... تاکید نمود.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به ماده واحده اصلاح اساسنامه انجمن مرکزی اولیاء و مربیان جمهوری اسلامی ایران، گفت: خانواده و مدرسه به عنوان دو رکن موثر در تعلیم و تربیت دانش آموزان، باید در چارچوب ساز وکارهای مناسب و با تعامل و همسویی هر چه بیشتر، در تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت، ایفای نقش نمایند.

امانی اضافه کرد: به همین منظور انجمن اولیاء و مربیان به موجب مصوبه شورای عالی اداری به صورت یک تشکل غیردولتی در سطوح مدرسه، منطقه، استان و ستاد تشکیل می گردد تا زمینه های همکاری، هماهنگی و مشارکت اولیاء با آموزش و پرورش در امر سیاست گذاری، برنامه ریزی، اجرا و نظارت بر فرایند تعلیم و تربیت دانش آموزان را فراهم آورد.

وی ادامه داد: اعضای شورای عالی آموزش و پرورش با اصلاح اساسنامه انجمن مرکزی اولیاء و مربیان موافقت کردند و مقرر شد وزارت آموزش و پرورش طی شش ماه اساسنامه این سازمان را تهیه و برای آنالیز و تصویب به شورای عالی آموزش و پرورش ارائه کند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به تصویب ماده واحده نحوه ترمیم و به روزرسانی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در این جلسه گفت: در اجرای مفاد بخش سوم فصل هشتم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و لزوم پاسخگویی به تغییر و تحولات محیطی و احتیاجهای جامعه و دانش آموزان و توجه به تجربیات و یافته های جدید علمی، با در نظر دریافت رویکردها و اصول مربوط، نسبت به ترمیم و به روزرسانی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اقدام گردد.

امانی ادامه داد: ترمیم و به روزآوری سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در کمیسیون راهبری تحول بنیادین شورای عالی آموزش وپرورش با مسئولیت دبیرکل شورای عالی و نمایندگانی از دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، نخبگان دانشگاهی و حوزوی، مدیران و معلمان و با در نظر داشتن مطالعات پشتیبان انجام خواهد شد.

وی با اشاره به رویکردهای حاکم بر ترمیم و به روز آوری سند تحول بنیادین، توضیح داد: ترمیم و به روز آوری سند تحول بنیادین، با توجه به ترکیبی از رویکردهای تکمیلی و آینده نگرانه، اصلاحی و اجرایی سازی انجام خواهد شد؛ در رویکرد تکمیلی و آینده نگرانه با آنالیز سیاست های تحولی مغفول مانده، احتیاجهای نوظهور و شرایط نوپدید نیز مورد توجه قرار می گیرد.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در ادامه اظهار کرد: رویکرد دیگر برای اصلاح و ترمیم سند تحول، رویکرد اصلاحی می باشد که در این رویکرد بعضی از مفاد سند که به دلیل ابهام و یا عدم برخورداری از اتقان کافی، احتیاج به اصلاح جزئی برای به حداقل رساندن زمینۀ تفسیرپذیری دارند، مورد توجه قرار می گیرد.

امانی با اشاره به رویکرد اجرایی سازی سند تحول بنیادین، ادامه داد: در این رویکرد بسترسازی لازم برای افزایش قابلیت اجرایی مفاد سند تحول و پیاده سازی آن مورد توجه قرار می گیرد. وزارت آموزش و پرورش موظف است اعتبار مورد احتیاج ترمیم و به روزرسانی سند تحول بنیادین را از سرجمع اعتبارات آن وزارتخانه تأمین کند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اضافه کرد: در این جلسه به کمیسیون تعیین شورای عالی آموزش و پرورش اجازه داده شد، موضوعات و طرح هایی که فهرست آن در جلسه شورای عالی مطرح شد، مورد آنالیز و تصویب قرار دهد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 11 اسفند 1399 بروزرسانی: 11 اسفند 1399 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 834

به "موافقت شورای عالی آموزش و پرورش با اصلاح اساسنامه انجمن مرکزی اولیا و مربیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقت شورای عالی آموزش و پرورش با اصلاح اساسنامه انجمن مرکزی اولیا و مربیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید