معرفی هواپیمای بوئینگ 787 دریم لاینر

به گزارش لنجان بلاگ، آشنایی با هواپیمای بوئینگ 787 دریم لاینر | Boeing 787 Dreamliner

یکی از ساخته های تجاری و بسیار کاربردی شرکت هواپیماسازی معروف بوئینگ، هواپیماهای سری بوئینگ 787 دریم لاینر (Boeing 787 Dreamliner) است. این هواپیمای مدرن و پهن پیکر در بین بسیاری از شرکت ها و خطوط هواپمایی بسیار محبوب است و خواستار بسیاری دارد. اگر می خواهید با مشخصات فنی و عمومی این هواپیمای غول پیکر آشنا شوید در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر به آنالیز این هواپیما بپردازیم.

معرفی هواپیمای بوئینگ 787 دریم لاینر

تاریخچه ساخت هواپیمای بوئینگ 787 دریم لاینر

این هواپیمای پهن پیکر که همانطور که در بالاتر نیز گفتیم از ساخته های شرکت بزرگ هواپیماسازی بوئینگ است، در تاریخ 28 ژانویه سال 2005 میلادی طرح آن به بازار و دنیا معرفی گشت.

این هواپیما در ابتدا بوئینگ 787 دریم لاینر نام نداشت و در ادامه به این نام در بین محافل شناخته شد.

این هواپیما را ابتدا با نام تجاری 7E7 در طرح توسعه هواپیمایی معرفی کردند و بعد نامش عوض شد.

در ابتدا که عکس هایی از طراحی این هواپیما در مجله ها و محافل مختلف هواپیمایی منتشر شد، برداشت همگان این بود که این هواپیما با دیگر محصولات عرضه شده تجاری و مسافربری فرق داشته و فرق دارد.

تمامی کارشناسان این حوزه خبر از فرق ها و تفاوت های اساسی این طرح با دیگر محصولات هوایی بوئینگ را می دادند.

گواه مدعای خود را هم اینگونه مطرح می کردند که سطح بدنه این هواپیما سطح انحنای بالایی دارد و این خود تفاوتی اساسی با دیگر هواپیماهای نه تنها ساخت این شرکت بلکه دیگر محصولات هواپیمایی موجود در بازار بود.

در تاریخ 26 آوریل سال 2005، دقیقا 1 سال پس از انتشار اولین تصاویر این هواپیما و معرفی آن به تمامی دنیا، آخرین طراحی های بدنه این هواپیما به سرانجام رسید و هواپیمای بوئینگ 787 و طراحی خاصش به همگان معرفی گردید. این هواپیمای نو در قسمت دوم خود بسیار معمولی و در قسمت بینی خود پست بود.

پس از 2 سال یعنی در تاریخ 8 ژوئیه سال 2007 بالاخره شرکت هواپیماسازی بوئینگ با تشریفات بسیار زیاد از این هواپیمای نو ساخت خود رونمایی کرد.

شاید برایتان جالب باشد تا این نکته را بدانید که این هواپیمای غول پیکر رکود دار سریع ترین فروش در بین تمامی هواپیماهای نو را دارد. این هواپیمای رکورد دار دراولین دریافت سری سفارشات خود، برای ساخت 800 فروند هواپیما برای شرکت های هواپیمایی مختلف ثبت سفارش نمود.

بر طبق محاسبات صورت گرفته مختلف، در ابتدا اعلام شده بود که این هواپیما در در تاریخ 2 مه سال 2008 وارد ناوگان شرکت های هواپیمایی از سراسر دنیا می گردد اما، این تاریخ با جا به جایی برنامه ها با تاخیر روبرو شد و در نتیجه آن، تحویل هواپیماها به سال 2010 موکول گشت. اما این سرانجام ماجراهای تحویل هواپیما و بدبیاری های بوئینگ در این رابطه نبود زیرا در نهایت مجددا هواپیماها در این تاریخ تحویل نشده و درنهایت هواپیماهای ساخته شده در سال 2011 به صاحبان خود تحویل داده شدند.

بویئنگ 787 یک هواپیمای تجاری و مسافری است که در واقع دارای 2 موتور جت قدرتمند است. تعداد مسافرانی که این هواپیما می تواند حمل کند با توجه به نوع جایگاه ها و تعدادشان برابر با 210 تا 330 نفر است.

یکی از رجحان های این هواپیما نسبت به دیگر ساخته های شرکت هواپیمایی بوئینگ در واقع این است که این هواپیما از لحاظ مصرف سوخت دارای بازدهی بالاتری نسبت به آن های دیگر است.

ضمناً این نکته را درباره هواپیمای بوئینگ 787 دریم لاینر به خاطر داشته باشید که در ساخت بدنه این هواپیما کامپوزیت بیشتری به کار رفته است.

شرکت هواپیمایی آل نیپون ایرویز کشور ژاپن یکی از شرکت هایی است که رکورد دار است در سفارش این هواپیما. آل نیپون ایویز با ثبت سفارش 55 هواپیما، تبدیل به یکی از بزرگ ترین مشتری های بوئینگ 787 دریم لاینر شده است.

در حال حاضر در ناحیه شرق آسیا با ثبت بیش از 800 سفارش در زمینه استفاده از بوئینگ 787 دریم لاین رکود دار و پیشتاز است.

شرکت هواپیماسازی بوئینگ با برنامه ساخت هواپیمای بوئینگ 787- 10 می خواهد روی دیگری از 787 دریم لاینر را به دنیا نشان دهد.

این هواپیماها در واقع از طول عمر بیشتری نسبت به مدل قبلی خود برخوردار است.

البته این هواپیما دارای مسائل و نقص های فنی تا به الان بوده و حتی دستورات خاصی برای ساخت آن تا به الان داده شده است که سرنوشت آن را تا به الان تحت تاثیر قرار داده است.

تا به الان از هواپیماهای بوئینگ 787 دریم لاینر در دنیا مدل هایی فراوری شده است که حکم یک آپارتمان لوکس را دارند.

این هواپیماهای اختصاصی با ظرفیت 40 نفر ساخته شده است اما با این حال بسیار جادار و بزرگ است و خوب مجهز شده است.

دراین هواپیما به خوبی امکانات وتجهیزات یک زندگی کامل گنجانده شده است. در واقع این هواپیمای اختصاصی ساخته شده همچون یک پنت هاوس در بالای ابرها می ماند.

این هواپیمای زیبا و البته خاص به وسیله مدیریت شرکت حمل و نقل هوایی کسترل طراحی و اجرا شده است.

اما چرا به این هواپیما انقدر رویایی است؟ این هواپیما به گونه ای ساخته شده است که حس و تجربه ای متفاوت را به مسافرین خود می دهد و در نتیجه کسانی که بخواهند سوار این هواپیما بشوند باید دارای شرایطی خاص و ویژه باشند.

در واقع این هواپیما چیزی فراتر از یک بوئینگ 787 ساده است. ساخت دریم لاینر به وسیله یک طراح متخصص به نام پیرجین اجرا شده است.

در واقع محیط این هواپیما تلفیقی از کشتی های تفریحی و هواپیماهای تفریحی است. دکوراسیون داخلی این هواپیما با در نظر گرفتن حواس پنج گانه انسان طراحی شده است.

برای تهیه هر کدام از اجزای آن از برترین مواد طبیعی اورگانیک با به روزترین تکنولوژی های روز دنیا بهره گرفته شده است.

حتی برای ساخت و طراحی سیستم تهویه هوای این هواپیما از تکنولوژوی های روز و برتر دنیا استفاده شده است.

شاید برایتان جالب باشد تا بدانید که تمام مجموعه مبلمان این مجموعه از مواد ارگانیک و لوکس تهیه شده است و مورد پسند افراد خاص می باشد.

منبع: الی گشت
انتشار: 24 فروردین 1401 بروزرسانی: 24 فروردین 1401 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1374

به "معرفی هواپیمای بوئینگ 787 دریم لاینر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی هواپیمای بوئینگ 787 دریم لاینر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید