مرمت دیوار تخریبی مجموعه سعدآباد چه زمانی شروع می گردد؟

به گزارش لنجان بلاگ، ایرنا/ مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد از مرمت دیوار تخریبی مجموعه سعدآباد در آینده نزدیک اطلاع داد.

مرمت دیوار تخریبی مجموعه سعدآباد چه زمانی شروع می گردد؟

جهت دریافت خدمات بازسازی آپارتمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

بزودی مرمت دیوار تخریبی مجموعه سعدآباد آغار می گردد

کیا پارسا با بیان اینکه این دیوار از خیابان دربند شروع می گردد و یک کیلومتر طول دارد، گفت: قدمت آن به دوره پهلوی اول می رسد. جنس این دیوار پایه سنگی و آجر کاهگل دارد. در کنار این دیوار یک جوی آب که متولی آن شهرداری منطقه یک است وجود دارد و آب این جو به پایه و بدنه این دیوار نفوذ نموده است. وی افزود: این دیوار در بخشی از مجموعه سعدآباد قرار گرفته است که در اختیار نهاد ریاست جمهوری است و در حال حاضر نیز نگهبان 24 ساعته دارد و با توجه به قدمت دیوار و ساختار آن مرمت آن بزودی شروع می گردد. مدیر مجموعه فرهنگی، تاریخی سعدآباد در ادامه با بیان اینکه امکان تغییر جهت جوی وجود ندارد، گفت: اما این امکان وجود دارد که این دیوار کاملا مرمت و جداره و کف جوی آب نیز سنگ چین گردد تا از نفوذ آب به این دیوار در سال های بعد جلوگیری بعمل آید. او با اشاره به بازدید چند روز پیش مسئولان ارشد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از این دیوار، توضیح داد: در همین خصوص با مسئولان نهاد ریاست جمهوری جلسه برگزار نموده ایم و مقرر شد تا بعد از تائید اداره کل موزه ها و نیز اداره کل بافت ها و بناهای تاریخی، این دیوار مرمت گردد. کیا پارسا اظهار داشت: با توجه به جنس مصالح دیوار و نیز قدمت آن و واقع شدن جوی آب در کنار دیوار، احتمال نفوذ آب و آسیب به بخش هایی از این دیوار وجود داشت اما با توجه به جلسه با مسئولان نهاد ریاست جمهوری این دیوار به طور کامل مرمت خواهد شد و با اقداماتی که در مورد سنگ چین کردن جوی آب نیز انجام می گردد، خطر برای همیشه از این دیوار برطرف خواهد شد. وی با بیان اینکه آنالیز شرایط این دیوار همیشه در برنامه های نظارتی کاخ بود، گفت: بارندگی گسترده هفته پیش تهران دلیل این تخریب است. مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی سعد آباد افزود: برای شروع فرایند مرمت مجوزهای لازم از اداره کل موزه و بناها وزارت میراث فرهنگی احذ شده و فرم مزایده پیمانکاری این دیوار بزودی در روی سایت دولت قرار می گیرد و پس از طی این مراحل، فرایند مرمت شروع می گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 27 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 285

به "مرمت دیوار تخریبی مجموعه سعدآباد چه زمانی شروع می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرمت دیوار تخریبی مجموعه سعدآباد چه زمانی شروع می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید