تور چین ارزان: تهیه پرونده ثبت ملی 10 اثر از چینی های بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی

به گزارش لنجان بلاگ، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، تهیه پرونده ثبت ملی 10 اثر از چینی های بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی صورت می گیرد.

تور چین ارزان: تهیه پرونده ثبت ملی 10 اثر از چینی های بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

فردین عینی گفت: پروژه ثبت ملی 10 اثر از چینی های آبی و سفید مجموعه دنیای شیخ صفی الدین اردبیلی به وسیله اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل شروع شد.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان اردبیل اضافه کرد: این آثار از جمله آثار وقفی شاه عباس به بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی با مهر وقفی است که در سالهای اخیر 41 اثر از آنها به سمت ملی رسیده است و این 10 اثر نیز سال جاری به لیست آثار ثبت ملی اضافه می گردد.

او تاکید نمود: چینی های آبی و سفید ابتدا مورد بازسازی، پاکسازی و بازبینی قرار گرفتند و پس از آن مستندنگاری و تهیه شناسنامه آثار به منظور ثبت ملی تهیه می گردد.

عینی ادامه داد: ظروف چینی مجموعه شیخ صفی الدین اردبیلی از مهمترین و معروف ترین آثار موجود در این مجموعه است که تعدادی از آنها در موزه چینی خانه مجموعه به نمایش گذاشته شده است و باقی آنها نیز در معروف ترین موزه های ایران و دنیا نگهداری می گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 4 مرداد 1401 بروزرسانی: 4 مرداد 1401 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1466

به "تور چین ارزان: تهیه پرونده ثبت ملی 10 اثر از چینی های بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چین ارزان: تهیه پرونده ثبت ملی 10 اثر از چینی های بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید