(+فیلم و عکس) بایوهوم 3D؛ نخستین خانه چاپ سه بعدی دنیا با خاک اره و ذرت!

به گزارش لنجان بلاگ، خانه بایوهوم 3 دی روی شالوده ای خارج از مرکز سازه ها و کامپوزییت های پیشرفته دانشگاه مین واقع شده است و به حسگر های نظارت بر شرایط گرمایی، محیطی و ساختاری برای آنالیز این که چه عملکردی در شرایط آب و هوایی سرد و منجمد ارائه می نماید، مجهز شده است.

(+فیلم و عکس) بایوهوم 3D؛ نخستین خانه چاپ سه بعدی دنیا با خاک اره و ذرت!

مرکز سازه ها و کامپوزیت های پیشرفته (Advanced Structures and Composites Center) دانشگاه مین رهبری ساخت بایوهوم 3D (BioHome3D) در ارونو، مین را برعهده داشته است. این نخستین خانه چاپ سه بعدی شده دنیا است که به طور کامل از مواد زیستی مانند آرد چوب، یا خاک اره ریز در ترکیب با چسبی از جنس ذرت ساخته شده است.

این خانه چوبی لایه به لایه به صورت سه بعدی و با استفاده از یک چاپگر پلیمر صنعتی در مرکز سازه ها و کامپوزیت های پیشرفته دانشگاه مین چاپ شده است. با توجه به دقت بالای فرایند چاپ، این ساخت و ساز دارای ضایعات ساختمانی کمی بوده است.

این نمونه اولیه مسکونی 600 فوت مربعی (56 متر مربع) دارای کف ها، دیوارها، و سقف های چاپ سه بعدی شده از الیاف چوب و رزین های زیستی است. این خانه به طور کامل قابل بازیافت بوده و به خوبی عایق شده است.

دانلود

فیلم اصلی

کد ویدیو

با قدم گذاشتن به داخل خانه بایوهوم 3 دی، از همان ابتدا حسی گرم به صاحبان خانه خوش آمد می گوید. چوب چاپ سه بعدی شده دیوار ها و سقف ها را به هم پیوند داده و یک منحنی شیب دار را شکل داده است. یک اتاق نشیمن، آشپزخانه، اتاق خواب و یک فضای کاری اختصاصی که در قسمت خواب مشترک است در این خانه وجود دارند. تعداد پنجره ها ممکن است زیاد نباشد، اما نورپردازی داخلی می تواند آن را جبران کند.

بایوهوم 3D؛ مجهز به حسگر های مختلف برای آنالیز و آزمایش شرایط خانه

خانه بایوهوم 3 دی روی شالوده ای خارج از مرکز سازه ها و کامپوزییت های پیشرفته دانشگاه مین واقع شده است و به حسگر های نظارت بر شرایط گرمایی، محیطی و ساختاری برای آنالیز این که چه عملکردی در شرایط آب و هوایی سرد و منجمد ارائه می نماید، مجهز شده است.

داده های جمع آوری شده می تواند به پژوهشگران در اصلاح طراحی و مواد یاری کند تا امکان فراوری خانه هایی در آینده فراهم گردد که توانایی سازگاری با تغییرات آب و هوایی را دارند. بایوهوم 3 دی می تواند به عنوان یک راهکار بالقوه برای بحران در حال رشد مسکن و کمبود نیروی کار در نظر گرفته گردد.

بایوهوم 3 دی؛ امکان ساخت خانه هایی کم هزینه

بایوهوم 3 دی می تواند مسائل مرتبط با کمبود نیروی کار و زنجییره تامین که موجب هزینه های بالا و محدود شدن عرضه مسکن مقرون به صرفه قیمت می شوند را کاهش دهد. بعلاوه، امکان ارائه برنامه تحویل سریع تر با استفاده از فناوری و مواد بکار گرفته شده در این خانه وجود دارد.

با استفاده از مواد اولیه فراوان، تجدیدپذیر و محلی و بکارگیری فرایند های پیشرفته فراوری و توسعه مواد، امکان ساخت خانه هایی کم هزینه که برای افراد کم عایدی قابل خریداری هستند، فراهم می گردد. این در شرایطی است که می توان این خانه ها را مناسب با احتیاج ها و خواسته های مالک شکل داد.

منبع: فرادید
انتشار: 24 دی 1401 بروزرسانی: 24 دی 1401 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1557

به "(+فیلم و عکس) بایوهوم 3D؛ نخستین خانه چاپ سه بعدی دنیا با خاک اره و ذرت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(+فیلم و عکس) بایوهوم 3D؛ نخستین خانه چاپ سه بعدی دنیا با خاک اره و ذرت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید