فروش بیشتر محصولات با 8 راه چاره کارآمد و موثر

به گزارش لنجان بلاگ، پادشاه اقتصاد مدرن امروز، فروش است. به عبارتی موفقیت در دنیای اقتصاد به معنی توانایی فرد در رسیدن به فروش بیشتر و در نتیجه درآمد بیشتر است، اما چه روش هایی برای رسیدن به چنین موفقیتی وجود دارد؟ در ادامه به این سؤال پاسخ خواهیم داد. با ما همراه باشید.

فروش بیشتر محصولات با 8 راه چاره کارآمد و موثر

نکاتی برای رسیدن به فروش بیشتر

1. علاقه مشتری را حفظ کنید

اغلب فروشندگان کاملاً مشغول فروش محصولات خود هستند و معمولاً فراموش می نمایند، این کارشان دقیقاً برای مردم و به خاطر مردم است. مشتری می خواهد انتظاراتش برآورده گردد، نه این که صرفاً چیزی خریده باشد.

فرض کنید به مطب دندان پزشکی مراجعه می کنید. انتظاری که از یک مطب دندان پزشکی و دندان پزشک دارید چیست؟ این که صرفاً دندان شما را معاینه نموده و درست یا غلط، بی ملاحضه یا به هر وسیله ای دندان شما را کشیده و پول ویزیت را بگیرد و خوشامدگویی کند؟ قطعاً انتظار چنین رفتاری را ندارید. پزشک باید قبل از هر چیزی با بیمار محترمانه سخن بگوید، او را به آرامش دعوت نموده و اعتمادش را جلب کند، بیمار را معاینه نموده و مشکل او را به بهترین و مطمئن ترین روش حل نماید و در نهایت با کمال احترام خوشامد گفته و خداحافظی کند. البته اگر انتظار دارد بیمار برای برطرف مسائل احتمالی بعدی دوباره به آنجا مراجعه کند!

هر چند که امروزه جلب توجه و حفظ علاقه مشتری سخت شده است. این امکان نیز وجود دارد که در هر صورت مشتری محصول شما را نپسندد و خرید نکند. با این حال قبل از هر کاری حتماً در نظر بگیرید که هر مشتری انتظارات خاص خود را دارد و باید رفتاری شایسته با همه آن ها داشته باشید.

تمرکز بر نتیجه

2. بر نتیجه تمرکز کنید

فروش به معنی سازماندهی، برنامه ریزی و جلسات متعدد نیست. بلکه مربوط به دریافت نتیجه است. برخی از فروشندگان سر خود را با برخی کارهای بی نتیجه گرم می نمایند و توجهی به کسی که می تواند محصولات آن ها را خریداری کند، ندارند. پیروزیت در فروش یعنی بتوانید محصولات خود را به دست مشتری برسانید. فروشنده پیروز باید بداند چگونه توجه مشتری را جلب کند و چگونه محصول خود را ارائه دهد تا منجر به خرید گردد. نتیجه را با کوشش، به خصوص کوشش بی فایده، اشتباه نگیرید.

3. از منطقه امن خارج شوید

همه افراد پیروز و تأثیرگذار دنیا که می شناسیم، افرادی ریسک پذیر و پرکوشش هستند. آن ها از موقعیت خود شکایتی ندارند، اما برای رسیدن به جایگاهی بهتر کوشش می نمایند. چنین افرادی از قرار دریافت در شرایط سخت بیم نداشته و همواره تمایل دارند در مقابل مشتری سخت گیر قرار بگیرند، به سؤالات سخت جواب دهند و همواره رو به جلو حرکت نمایند. دنیایی که در آن کارهای سخت و چالش زا انجام می گردد، همان دنیای افراد پیروز است.

پس برای رسیدن به هدف یعنی فروش بیشتر باید به دنبال سرسخت ترین مشتری ها باشید. در خصوص آن ها تحقیق کنید و سپس با آنان ارتباط برقرار کنید. اگر همه چیز به خوبی انجام گردد، می توانید قراردادهای عظیم ببندید و کارهای عظیم انجام دهید.

هیچوقت به پیروزیت نمی رسید، اگر جرأت انجام کارهای عظیم را نداشته باشید. ماهی های عظیم در آب های عمیق شنا می نمایند.

تحت تأثیر قرار دادن مشتری

4. مشتری را تحت تأثیر قرار دهید

فروشندگان عظیم همواره به دنبال راهی برای تحت تأثیر قرار دادن مشتری و درگیر کردن احساسات او هستند. آن ها می خواهند به گونه ای در مشتری احساس فوریت ایجاد نمایند و محصول خود را بدین صورت به فروش برسانند. وقتی بتوانید چنین تأثیری بر مشتری بگذارید، در واقع تفاوتی ایجاد نموده اید که منجر به جلب توجه مشتری خواهد شد. در این حالت می توانید هر نوع محصولی حتی خسته نماینده ترین کالاها را در میدان توجه او قرار دهید.

اما برای این کار چه باید کرد ؟ با مثالی شرح می دهیم. فردی برای فروش درب های شیشه ای خود آن ها را در مقابل نوعی طوفان ساختگی قرار داد و به این شکل کیفیت محصول خود را اثبات کرد. همین مورد برای جلب توجه مشتری و تمایز کردن آن ها از سایرین کافی بود.

بنابراین شما نیز سعی کنید با نوع حرف زدن خود، لباس مناسب، کیفیت محصول، خدماتی که ارائه می دهید و… مشتری را تحت تأثیر قرار دهید.

بیشتر بخوانید: روانشناسی فروش؛ جملاتی برای جذب مخاطب و افزایش فروش

5. درخواست کنید

طبق تحقیقات، اغلب فروشندگان برای فروش محصول هیچ سؤال یا درخواستی نمی نمایند. اخیراً تحقیقی صورت گرفته که طی آن بیش از 500 کسب و کار مختلف مورد سوال قرار گرفته اند. نتیجه این بود که بیش از 70 درصد فروشندگان هیچ سؤال یا درخواستی مبنی بر فروش محصول نکردند. اگر شما هم چنین کاری کنید، تنها می توانید کالای خود را به کسانی که صرفاً به قصد خرید می آیند بفروشید، نه بیشتر.

بنابراین سعی کنید همواره یک کارت معرفی داشته باشید تا در صورت لزوم با استفاده از آن محصول خود را معرفی نموده و میزان فروش را افزایش دهید.

افزایش فروش به یاری بازاریابی

6. بازاریابی کنید

بازاریابی به معنای معرفی محصول و خدمات بوده و طبیعتاً نتیجه آن فروش بیشتر است. باید سعی کنید مشتری را قانع کنید که شما به نیازهایش مطلع بوده و روشی برای حل آن ها ابداع نموده اید. اگر مشتری بداند محصولی می تواند نیازهای او را برطرف کند، مسلماً آن را خریداری می نماید.

همچنین با پیگیری کیفیت محصولات خود از مشتری می توانید نقص ها و نقاط قوت محصول خود را شناسایی کنید. پس از شناسایی سعی کنید نقاط ضعف محصول تان را برطرف نموده و از نقاط قوت آن برای جلب توجه مشتری و افزایش فروش بهره ببرید.

7. بازاریابی اینترنتی را جدی بگیرید

معرفی محصول به وسیله فضای اینترنتی امروزه به روشی مؤثر تبدیل شده است. به طوری که برای دست یابی به فروش پیروز، نمی توان آن را نادیده گرفت. اینترنت و فضای دیجیتال شامل وب سایت ها، شبکه های اجتماعی، پیغام رسان ها و هر نوع فضای آنلاین دیگر می گردد. امروزه از هر 10 نفر 8 نفر به اینترنت دسترسی دارند و هر لحظه نیز به تعداد آن ها افزوده می گردد. معرفی محصول در چنین فضای گسترده ای حتماً بازده خوبی خواهد داشت. می توانید از وب سایت ها، شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام و… استفاده نموده و محصول خود را معرفی کنید.

بیشتر بخوانید: راه کارهای پیروزیت در بازاریابی

فروش اینترنتی

8. از فروش اینترنتی بهره ببرید

یکی دیگر از مهم ترین نکات برای افزایش فروش، ساخت فروشگاه اینترنتی است. می توانید در کنار فروش حضوری، از فضای اینترنت هم برای فروش محصولات خود بهره ببرید. برای این کار می توانید وب سایتی راه اندازی کنید و با معرفی محصولات خود در آن، مخاطبان بیشتر از سراسر کشور (حتی از سرار دنیا) جذب کنید.

فروش اینترنتی تنها محدود به راه اندازی وب سایت نیست. می توانید از شبکه های اجتماعی پرطرفدار مانند اینستاگرام و تلگرام هم به همین منظور بهره ببرید. با ساخت صفحه ای اختصاصی در اینستاگرام یا کانالی در تلگرام به معرفی و فروش محصولات تان بپردازید. ارائه خدمات رایگان ارسال محصول نیز می تواند توجه مشتری را بیش از پیش جلب کند.

سخن پایانی

برای داشتن فروش بیشتر و افزایش درآمد، روش های بسیاری وجود دارد. اما باید به یاد داشته باشید اگر کیفیت محصول شما به اندازه کافی خوب نباشد، هر اندازه که برای افزایش فروش کوشش کنید، بی نتیجه خواهد بود. هدف، فقط فروش نیست. چرا که اگر کسی محصول شما را خریداری کند اما از کیفیت آن راضی نباشد، دیگر هیچوقت از شما خرید نخواهد کرد. بنابراین با ارائه کیفیتی مطلوب می توانید خریداران را به مشتری وفادار محصولات خود تبدیل کنید. پس از قلم نیاندازید مهم ترین مرحله برای افزایش فروش، کیفیت است. با این حال می توانید از روش های دیگری هم مانند روش های معرفی شده در مطلب کاربردی ترین روش های افزایش فروش بهره ببرید.

نظر شما چیست؟ آیا روش های دیگری برای فروش پیروز تر می شناسید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را با ما و سایر همراهان انگیزه به اشتراک بگذارید.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 3 آبان 1399 بروزرسانی: 3 آبان 1399 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 576

به "فروش بیشتر محصولات با 8 راه چاره کارآمد و موثر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش بیشتر محصولات با 8 راه چاره کارآمد و موثر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید