عمر نوح می خواهید ،این نوشیدنی را بنوشید!

به گزارش لنجان بلاگ، خبرنگاران : قهوه ، یکی از نوشیدنی های محبوب افراد بسیاری است که مفید یا مضر بودن آن مورد بحث وگفتگو محققان بسیاری است. اما اخیرا محققان در آنالیز هایی که انجام دادند به این نتیجه رسیدند، قهوه از خطر مرگ ومیر زودهنگام می کاهد.

نادیا زکالوند: بسیاری از مردم دوست دارند روز خود را با نوشیدن قهوه شروع نمایند. نوشیدن قهوه با جنبه های مختلف فرهنگی و تعاملات اجتماعی مرتبط است. اما آنالیز ها نشان داده، این نوشیدنی برای سلامتی هم فواید متعددی دارد.

عمر نوح می خواهید ،این نوشیدنی را بنوشید!

بنابر تحقیقات، مصرف قهوه یک تا 4 فنجان (حداکثر400 میلی گرم) در روز، نه تنها ضرری به بدن نمی رساند، بلکه مفید هم هست. قهوه خطر ابتلا به دیابت نوع2 و چاقی را کم می نماید. بعلاوه مصرف قهوه موجب کاهش خطر انواع خاصی از سرطان ها و در نتیجه نرخ مرگ ومیر است. با اینحال محققان برای چندمین بار آنالیز کردند که قهوه چه اثراتی روی بدن می گذارد.

قهوه و کاهش خطر مرگ ومیر

محققان در آنالیز های خود روی 170هزار داوطلب به مدت 7 سال دریافتند، قهوه چه با شکر مصرف گردد چه به آن شیرین کننده های مصنوعی زده گردد یا بدون شکر باشد، می تواند از خطر مرگ ومیر بکاهد. درضمن هیچ یک از داوطلبان هنگام آغاز تحقیق، سابقه بیماری های قلبی -عروقی یا سرطان نداشتند. محققان در این تحقیق، تمام عوامل سبک زندگی، بالینی، اجتماعی-جمعیت شناختی را هم در نظر گرفته بودند.

نتیجه این آنالیز نشان داد، مصرف متعادل (حدود 1,5 تا 3,5 فنجان) قهوه، چه با شکر و چه بدون شکر، از خطر مرگ ومیر تا 30 درصد می کاهد. البته نتایج مربوط به ارتباط قهوه ای که با شیرین کننده های مصنوعی، شیرین شده بودند، یکسان نبود.

این خبر می تواند برای افرادی که به نوشیدن قهوه علاقه دارند، که تعداد آنها کم هم نیست، خوشایند باشد.

منبع: medicalnewstoday.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 30 تیر 1401 بروزرسانی: 30 تیر 1401 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1462

به "عمر نوح می خواهید ،این نوشیدنی را بنوشید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمر نوح می خواهید ،این نوشیدنی را بنوشید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید