طرز تهیه پنکیک پنیر و بیکن؛ یک برانچ عالی و خوشمزه

به گزارش لنجان بلاگ، پنکیک همیشه وسوسه تان می کند! حتی وقتی که با خودتان فکر می کنید حسابی سیر شده اید و جای یک لقمه غذا هم ندارید. این خوراکی خوشمزه که اولین بار توسط یونانی ها در سال های خیلی دور، تهیه شد، حالا یک صبحانه یا میان وعده پرطرفدار است. رفته رفته به دستور پخت اولیه این خوراکی خوشمزه چیز های متنوعی اضافه شد تا همه سلیقه ها را راضی نگه دارد. یکی از آنها، طرز تهیه پنکیک پنیر و بیکن است.

طرز تهیه پنکیک پنیر و بیکن؛ یک برانچ عالی و خوشمزه

پنکیک پنیر با بیکن و سبزیجاتی مانند ذرت تهیه شده و یک میان وعده پر و پیمان محسوب میشود که شما امروز می توانید در خانه تهیه اش کنید. مثل تمام پنکیک های دیگر شما باید ابتدا مایه پنکیک خود را آماده کنید و سپس مواد دیگر را به آن اضافه کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا طرز تهیه این پنکیک خوشمزه را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه پنکیک پنیر و بیکن

بیکن 200 گرم

کره پاستوریزه 50 گرم

دانه ذرت نصف پیمانه

فلفل هالوپینو (خرد شده) یک عدد

موسیر تازه و خرد شده دو عدد

نمک و فلفل به مقدار لازم

آرد دو پیمانه

بیکینگ پودر دو قاشق چای خوری

بیکینگ سودا یک چهارم قاشق چای خوری

عسل طبیعی یک قاشق غذاخوری

تخم مرغ دو عدد

شیر پر چرب یک و نیم پیمانه

روغن زیتون دو قاشق غذاخوری

پنیر چدار یک پیمانه

آب یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه

این پنکیک پنیر و بیکن یک نوع متفاوت و خوشمزه پنکیک است که می توانید به عنوان وعده برانچ آن را تهیه و در کنار دوستان یا خانواده تان نوش جان کنید. برای شروع یک ماهیتابه را روی شعله متوسط گاز قرار دهید و یک قاشق غذاخوری کره پاستوریزه به آن اضافه کنید. سپس بیکن های خرد شده را با یک قاشق غذاخوری آب به تابه اضافه کنید.

اجازه دهید تا بیکن ها به مدت پنج دقیقه روی حرارت بمانند و خوب تفت داده شوند. سپس ذرت، فلفل هالوپینو و موسیر خرد شده را نیز به بیکن ها اضافه کنید و حدود دو دقیقه اجازه دهید تا مواد با هم خوب مخلوط شوند. نمک و فلفل را نیز به مقدار دلخواه به این مخلوط اضافه کنید.

حالا نوبت به تهیه مایه پنکیک است. آرد، نمک، بیکینگ پودر و بیکینگ سودا را با هم مخلوط کرده و یکبار الک کنید تا بافت پنکیک هایتان نرم تر شود. سپس پودر سفید پنکیک را داخل یک کاسه بریزید و به آن تخم مرغ، عسل، شیر و دو قاشق غذاخوری روغن اضافه کنید و آرام آرام هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند. تکه های پنیر چدار را نیز به مایه پنکیک خود اضافه کنید.

ماهیتابه نچسب را روی حرارت متوسط قرار دهید و بگذارید تا برای دو تا سه دقیقه گرم شود. سپس کمی روغن کف آن اسپری کنید و یک ملاقه از مایه پنکیک را داخل تابه بریزید و روی آن را با سبزیجات و بیکن بپوشانید. پس از یک دقیقه پنکیک را برگردانید تا طرف دیگرش نیز پخته شود. به همین ترتیب تمام مواد پنیکیک و سبزیجات را به نوبت در ماهیتابه بپزید. پنکیک های پنیر و بیکن شما آماده شده اند؛ نوش جان!

چند نکته برای تهیه پنکیک پنیر

می توانید جایگزین های دیگری همچون تکه های مرغ خرد شده را برای بیکن در نظر بگیرید.

بسته به ذائقه و رژیم تان می توانید پنیر های متنوعی به این دستور اضافه کنید.

منبع: گردشبان
انتشار: 3 تیر 1400 بروزرسانی: 3 تیر 1400 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1037

به "طرز تهیه پنکیک پنیر و بیکن؛ یک برانچ عالی و خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه پنکیک پنیر و بیکن؛ یک برانچ عالی و خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید