طراحی عجیب گوشی نو ویوو با الهام از آی پاد اپل

به گزارش لنجان بلاگ، اخیراً دو ثبت اختراع نو از شرکت چینی ویوو Vivo به وسیله افشاگران دنیای فناوری مشاهده شده است که نشان می دهد این شرکت حق ثبت اختراع نوی را برای یک گوشی هوشمند دریافت نموده است که از نظر طراحی، بسیار شبیه به آی پاد اپل ساخته شده است که نکته بسیار جالب توجهی در زمینه طراحی و ساخت گوشی های هوشمند به تعداد می آید.

طراحی عجیب گوشی نو ویوو با الهام از آی پاد اپل

به گزارش خبرنگاران، افشاکنندگان دنیای فناوری متوجه شدند که کمپانی ویوو اخیراً دو درخواست ثبت اختراع در سامانه CNIPA (اداره ملی مالکیت معنوی چین) ثبت نموده است که مربوط به گوشی های هوشمند است. یکی از حق ثبت اختراعات نشان می دهد این شرکت یک تلفن هوشمند با طراحی شبیه به آی پاد اپل را به ثبت رسانده، در حالی که ثبت اختراع دوم نشان می دهد که این شرکت ممکن است یک تلفن نو از سری Zen را هم عرضه کند.

طراحی گوشی هوشمند در ثبت اختراع اول کاملاً شبیه به iPod Classic است. به عبارت دیگر، می توانیم مشاهده کنیم که این گوشی دارای یک چرخ دستی فیزیکی است که نیمی از صفحه جلویی را اشغال می نماید. این چرخ را می توان در نیمه پایینی مشاهده کرد، در حالی که صفحه نمایش بقیه قسمت جلویی را اشغال نموده است. این امر در زمینه طراحی گوشی های هوشمند فعلی بسیار عجیب به نظر می رسد چراکه تلفن های هوشمند امروزی قادر به انجام وظایف کلیک بدون احتیاج به دکمه های فیزیکی هستند.

گوشی نو ویوو با طراحی شبیه به آی پاد اپل

گذشته از این، این محصول را نباید چیزی همچون دستگاه iPod دانست، زیرا وب سایت CNIPA به وضوح از این دستگاه به اسم تلفن همراه نام برده است. در این معنی، گوشی هوشمند نو ویوو ممکن است یک دستگاه منحصر به فرد یا عجیب و غریب باشد یا فقط یک تلفن همراه باشد که با هدف خاصی طراحی شده است. با نگاهی به تصاویر ثبت شده، می بینیم که چرخ کلیک فقط چهار دکمه دارد که از یک طراحی بسیار استاندارد با ظاهری فریم فلزی برخوردار است.

گوشی نو سری Zen ویوو

به گزارش خبرنگاران، درخصوص ثبت اختراع دوم، ظاهراً سازنده گوشی چینی در حال کار بر روی تلفن هوشمند نو از سری Zen هم هست. این دستگاه دارای یک ماژول دوربین دایره ای در عقب است، در حالی که در جلو از یک دوربین سلفی حفره دار برخوردار است. تنها جنبه قابل توجه مارک Zen در پنل پشتی دستگاه است. از آنجا که به نظر می رسد تنها یک دوربین در پشت دارد، احتمالاً یک دستگاه ارزان یا سطح مالی در سری Zen است. به خاطر داشته باشید که این هنوز فقط ثبت اختراع است و ما اطلاعی نداریم که آیا سازنده چینی واقعاً در حال کار بر روی این اختراعات است که آن ها را روانه بازار کند یا خیر.

منبع: Gizmochina

منبع: فرارو
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1126

به "طراحی عجیب گوشی نو ویوو با الهام از آی پاد اپل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی عجیب گوشی نو ویوو با الهام از آی پاد اپل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید