شناسایی 8 هزار گونه گیاهی در کشور، خواص دارویی 2هزار و 500 گیاه

به گزارش لنجان بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان، ایران یک کشور غنی و دارای فرصت ویژه فراوری ثروت از صنعت گیاهان دارویی است اما هنوز از این ظرفیت طبیعی به شکل درست بهره نبرده و سهم خود را از اقتصاد کشور دریافت نکرده ایم.

شناسایی 8 هزار گونه گیاهی در کشور، خواص دارویی 2هزار و 500 گیاه

این سهم باید در کل زنجیره ارزش گیاهان دارویی از مرحله کشاورزی و برداشت محصول تا صنایع فراوری و فراوری محصولات نهایی و بعلاوه فروش و بازاریابی ارتقا یابد تا صنعت گیاهان دارویی بتواند در اقتصاد کشور نقش آفرینی اثربخشی داشته باشد.

صنعت گیاهان دارویی یکی از صنایع کهن و بومی ایرانی است که سالیان سال به عنوان صنعتی راهبردی میان مردم برای برطرف نیازهای درمانی و غذایی مورد استفاده قرار می گرفت؛ اما با توسعه شهرها و دنیای فناوری، این صنعت قدیمی مورد غفلت واقع شد البته احیای آن دوباره در دستور کار نهاده شد.

ستاد توسعه علوم و فناوری های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری هم به عنوان یکی از نهادهای موثر در این حوزه کوشش می نماید تا سهم صنعت گیاهان دارویی را در اقتصاد کشور ارتقا دهد.

این کار هم با افزایش سهم بخش های مختلف این صنعت در اقتصاد انجام می دهد. بر همین اساس در حال حاضر 39 درصد این صنعت سهم داروهای طبیعی، 26درصد بذر نشا نهال کود و سم، 11 درصد عصاره و مواد اولیه دارویی، 7 درصد صنایع غذایی، 7درصد آرایشی و بهداشتی گیاهی و بقیه این سهم به ماشین آلات خوراک دام و آبزیان تعلق گرفته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 آذر 1401 بروزرسانی: 7 آذر 1401 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1534

به "شناسایی 8 هزار گونه گیاهی در کشور، خواص دارویی 2هزار و 500 گیاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی 8 هزار گونه گیاهی در کشور، خواص دارویی 2هزار و 500 گیاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید