شریعتمداری: لوایح الحاق به هفت سند مصوب سازمان بین المللی کار به تصویب هیئت دولت رسید

به گزارش لنجان بلاگ، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تصویب لوایح الحاق به هفت سند مصوب سازمان بین المللی کار در هیئت دولت اطلاع داد.

شریعتمداری: لوایح الحاق به هفت سند مصوب سازمان بین المللی کار به تصویب هیئت دولت رسید

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی محمد شریعتمداری خاطرنشان کرد: بنا به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در سیصد و سی و هشتمین جلسه هیئت دولت، لوایح الحاق به هفت سند مصوب سازمان بین المللی کار آنالیز و تصویب شد.

وی اضافه کرد: این لوایح برای ادامه تشریفات قانونی به مجلس شواری اسلامی تقدیم می شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اصلاحیه 1986 اساسنامه سازمان بین المللی کار از جمله این لوایح است، گفت: مقاوله نامه مشاوره سه جانبه (شماره 144)، مقاوله نامه بازرسی کار (شماره 81)، مقاوله نامه ایمنی و بهداشت در معادن (شماره 176)، مقاوله نامه حداقل سن کار (شماره 138)، مقاوله نامه آمار های کار (شماره 160) و مقاوله نامه ایمنی و بهداشت شغلی (شماره 155) عناوین این لوایح هستند.

شریعتمداری خاطر نشان کرد: این لوایح پس از آنالیز های کارشناسی و تبیین ضرروت های موجود به منظور حفظ و صیانت از جامعه کارگری و کارفرمایی کشور و لزوم ارتقای موازین و مقررات کار و با توجه به اهمیت اجرای اصل سه جانبه گرایی و تعمیق تعاملات با شرکای اجتماعی دولت، با مشارکت و همکاری دستگاه های ذی ربط و بهره گیری از نظرات تشکل های عالی کارگری و کارفرمایی تهیه و پیشنهاد شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید نمود: مقاوله نامه ها دارای مفاد مهمی راجع به مشاوره های سه جانبه مربوط به مصوبات سازمان بین المللی کار، ساختار و تنظیمات مربوط به بازرسی کار و ایمنی و بهداشت کار، حمایت از بچه ها و نوجوانان بدو ورود به سن کار و نظام جامع آمار های کار است.

وی اضافه کرد: این لوایح در صورت تصویب مجلس شورای اسلامی و تأیید شورای نگهبان برای اجرا ابلاغ می شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 بهمن 1399 بروزرسانی: 3 بهمن 1399 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 757

به "شریعتمداری: لوایح الحاق به هفت سند مصوب سازمان بین المللی کار به تصویب هیئت دولت رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شریعتمداری: لوایح الحاق به هفت سند مصوب سازمان بین المللی کار به تصویب هیئت دولت رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید