شرکت های هواپیمایی دنیا سال جاری 48 میلیارد دلار ضرر می نمایند

به گزارش لنجان بلاگ، انجمن حمل و نقل هوایی بین الملل گفت که ممکن است طی امسال شرکت های هواپیمایی دنیا به خاطر تداوم بحران کرونا 48 میلیارد دلار ضرر نمایند.

شرکت های هواپیمایی دنیا سال جاری 48 میلیارد دلار ضرر می نمایند

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشا تودی، انجمن حمل و نقل هوایی بین الملل، یاتا، گفت که شرکت های هواپیمایی دنیا ممکن است در مجموع 48 میلیارد دلار ضرر نمایند؛ چراکه هنوز این بخش از اقتصاد دنیای در تلاشی ناکام به دنبال عبور از بحران کروناست.

بر اساس آمار ارائه شده از سوی این نهاد بین المللی شرایط 25 درصد از آن چیزی که پیشتر انتظار می رفت، برای شرکت های هواپیمایی بدتر است.

این سازمان قبلا از ضرر 38 میلیارد دلاری شرکت های هواپیمایی برای امسال خبر داده بود.

شرکت های هواپیمایی دنیا در سال 2020 هم به خاطر بالا دریافت شیوع ویروس کرونا از یک سو و بسته شدن مرز های بین المللی از سوی بسیاری از کشور ها از سوی دیگر مجموعا 126.4 میلیارد دلار ضرر نموده بودند.

ویلی والش، دبیر کل یاتا طی بیانیه ای گفت: بحران کرونا جدی تر و طولانی تر از آن چیزی بود که همه انتظار داشتند. ضرر امسال کمتر از سال 2020 خواهد بود، اما همچنان شرکت های هواپیمایی با بحران روبرو هستند.

وی می گوید: محدودیت های اعمال شده در مسافرت ها از سوی دولت ها همچنان در حال اثرگذاری بر تقاضای موجود برای تردد های بین المللی است.

این سازمان پیش بینی نموده که برای سال 2021 سطح تقاضا برای مسافرت های هواپیمایی به 43 درصد میزان سال 2019 برسد. اگرچه نسبت به سال گذشته این رقم بهبود یافته است، اما تا رسیدن به دوران پیش از کرونا فاصله زیادی دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1400 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 977

به "شرکت های هواپیمایی دنیا سال جاری 48 میلیارد دلار ضرر می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت های هواپیمایی دنیا سال جاری 48 میلیارد دلار ضرر می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید