شرایط و تعهدات استفاده از سهمیه بومی داوطلبان دستیاری اعلام شد

به گزارش لنجان بلاگ، شرایط استفاده از سهمیه بومی داوطلبان پذیرش چهل و نهمین آزمون دستیار پزشکی برای سال 1401 در دانشگاه های علوم پزشکی کشور و همچنین نوع تعهدات این داوطلبان اعلام شد.

شرایط و تعهدات استفاده از سهمیه بومی داوطلبان دستیاری اعلام شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، شرایط استفاده از سهمیه بودمی داوطلبان دستیاری اعلام شد و بر اساس آن، فرد متقاضی استفاده از سهمیه بومی منطقه ها محروم موضوع قانون برقراری عدالت آموزشی، باید متولد استان مورد تقاضا بوده و حداقل دو مقطع تحصیلی کامل از مقاطع تحصیلات را (اعم از متوالی یا متناوب) در یکی از شهر های حوزه دانشگاه مورد تقاضا گذرانده باشد. متقاضی حداقل سه مقطع تحصیلی را (اعم از متوالی یا متناوب) در یکی از شهر های استان مورد تقاضا گذرانده باشد.

همچنین محل تولد یکی از والدین و یا همسر متقاضی در استان مورد نظر باشد و فرد 5 سال اقامت اخیر (منتهی به سال برگزاری آزمون) در یکی از شهر های استان مورد تقاضا را داشته باشد و الزامی است کلیه بخش های فرم استشهاد محلی مشتمل بر آدرس با قید استان، شهر، خیابان، کوچه، پلاک، کدپستی و زمان سکونت با امضای 4 نفر از اهالی محل با ذکر تعیینات و امضای کلانتری و یا شورای شهر محل تعهد تکمیل شود.

مستخدمین پیمانی، قراردادی (تمام وقت، رسمی آزمایشی یا رسمی قطعی) دانشگاه های علوم پزشکی کشور و سازمان های وابسته به وزارت بهداشت با حداقل 5 سال سابقه استخدام و خدمت اخیر در منطقه ها محروم استان متقاضی بومی محسوب می شوند.

پزشکان عمومی قراردادی (تمام وقت)، پیمانی یا رسمی آزمایشمی یا رسمی قطعی دانشگاه های علوم پزشکی و یا سازمان های وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حداقل 3 سال سابقه مدیریتی یا سرپرستی درمنطقه ها محروم استان متقاضی به عنوان رئیس شبکه بهداشتی درمانی و یا رئیس بیمارستان شرایط پذیرش بومی را دارد.

دارا بودن حداقل 3 سال سابقه خدمت به عنوان پزشک اورژانس در مراکز اورژانس تحت پوشش وزارت بهداشت (اعم از بیمارستانی، درمانگاهی،. در منطقه ها محروم استان متقاضی) برای داوطلبان واجد شرایط متقاضی سهمیه بومی در همان استان صرفا جهت پذیرش در رشته تخصصی طب اورژانس می تواند به صورت بومی پذیرش شود.

متقاضیان تحصیل در مقطع تخصصی که سابقه حداقل 6 سال خدمت با مدرک پزشکی عمومی در منطقه ها محروم استان متقاضی را داشته باشند.

مستخدمین دستگاه های اجرائی غیر از دانشگاه های علوم پزشکی و مراکز و موسسات وابسته به وزارت بهداشت، به شرط قطع رابطه استخدامی با دستگاه متبوع خود و تودیع سند تعهد به وزارت بهداشت، مجاز به استفاده از این سهمیه می باشند.

پذیرش دستیار در سهمیه مذکور با رعایت سقف ظرفیت پذیرش در منطقه محروم در رشته مورد تقاضا و نیاز استان ها در چارچوب نظام سطح بندی که متعاقبا در هنگام انتخاب رشته محل اعلام می شود، خواهد بود.

وزارت بهداشت تاکید کرد؛ کلیه مستخدمین دانشگاه های علوم پزشکی و سازمان های وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که تمایل به استفاده از سهمیه منطقه ها محروم موضوع قانون برقراری عدالت آموزشی را دارند و محل استخدام آنان با منطقه محروم مورد تقاضا دارای مغایرت میباشد، وفق مقررات کلیه پذیرفته شدگان در سهمیه مذکور ملزم به انجام تعهدات در منطقه محروم انتخابی هستند. بدیهی است هر گونه فعالیت در زمینه تغییر محل خدمتی و تطبیق آن با محل انجام تعهدات برعهده داوطلب است.

در صورت عدم وجود فضای آموزشی در رشته تخصصی مورد نیاز یک منطقه محروم در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مستقر در همان منطقه، و یا سایر دانشگاه های علوم پزشکی مستقر در همان منطقه آمایشی با نظر دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی، پذیرش افراد واجد شرایط استفاده از سهمیه منطقه ها محروم موضوع قانون برقراری عدالت آموزشی، در رشته مذکور در سایر دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مستقر در سایر منطقه ها آمایشی صورت خواهد پذیرفت.

پس از قبولی با استفاده از سهمیه منطقه ها محروم موضوع قانون برقراری عدالت آموزشی به هیچ عنوان تغییر سهمیه یا تغییر دانشگاه منطقه محروم جهت گذراندن تعهدات خاص امکان پذیر نمی باشد. تغییر رشته و انتقال پذیرفته شدگان سهمیه منطقه ها محروم موضوع قانون برقراری عدالت آموزشی ممنوع است.

تعهدات پذیرفته شدگان بومی

از پذیرفته شدگان با استفاده از مزایای سهمیه منطقه ها محروم موضوع قانون برقراری عدالت آموزشی، تعهد خاص به میزان سممه برابر مدت آموزش جهت ارانه خدمت در منطقه ها محروم و مورد نیاز همان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی انتخابی به منظور استفاده از سهمیه مذکور اخذ می شود و این تعهد قابل خرید یا جابه جایی نیست.

پذیرفته شدگان با استفاده از مزایای سهمیه منطقه ها محروم موضوع قانون برقراری عدالت آموزشی، پس از فراغت از تحصیل فقط در حوزه منطقه ها محروم و یا نیازمند تعیین شده خود فعالیت درمانی و یا آموزشی خواهند داشت و در خارج از منطقه مربوطه، تا خاتمه دوره تعهد، حق فعالیت تخصصی در رشته تحصیلی خود را ندارند.

ارائه مدرک فارغ التحصیلی این گروه از پذیرفته شدگان بعد از اتمام تعهدات مورد نظر مجاز است و پذیرفته شدگان مذکور تا خاتمه زمان تعهدات و ارانه تسویه حساب از دانشگاه علوم پزشکی محل ارانه خدمات امکان ارانه خدمات تخصصی در سایر منطقه ها کشور را ندارند.

ادامه تحصیل در مقاطع آموزش بالاتر پس از طی حداقل نیمی از مدت زمان تعهدات امکانپذیر بوده و انتقال و تغییر محل تعهدات این داوطلبان ممنوع است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1399

به "شرایط و تعهدات استفاده از سهمیه بومی داوطلبان دستیاری اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط و تعهدات استفاده از سهمیه بومی داوطلبان دستیاری اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید