روز جهانی نمایشگاه چه روزی است؟، آشنایی با تاریخچه روز جهانی نمایشگاه

به گزارش لنجان بلاگ، مجمع جهانی صنعت نمایشگاهی 8 ژوئن را به عنوان روز جهانی نمایشگاه اعلام کرده است، در این مطلب به معرفی روز جهانی نمایشگاه و آشنایی با تاریخچه آن پرداخته ایم که در ادامه خواهید خواند.

روز جهانی نمایشگاه چه روزی است؟، آشنایی با تاریخچه روز جهانی نمایشگاه

به گزارش خبرگزاری نمایشگاهی ایران (ایفنا)، امروزه برگزاری انواع نمایشگاه استانی و خارجی در تمامی کشورها باعث شده است تحولات زیادی را تجربه کنند. نمایشگاه محلی برای گردهمایی کسب وکارهای فعال در یک حوزه است که باعث می گردد تمامی برندهایی که در یک حوزه خاص فعالیت می کنند برای مدت محدودی در کنار یکدیگر قرار گیرند و دانش و تخصص خود را به اشتراک بگذارند.

این مسئله اقتصاد کشورها را تحت تاثیر قرار می دهد و به صنایع کمک می کند مسیری را که ممکن است پیمودن آن چندین سال طول بکشد در مدت زمان بسیار کوتاهی طی کنند. به همین دلیل، یوفی (مجمع دنیای صنعت نمایشگاهی) 8 ژوئن را به عنوان روز دنیای نمایشگاه اعلام کرده است. خبرگزاری ایفنا یکی از معتبهترین خبرگزاری ها در حوزه اخبار نمایشگاه ها است!

برگزاری نمایشگاه، رشد اقتصاد دنیای

یوفی به تمامی کسانی که در صنعت برگزاری نمایشگاه فعال هستند اعلام می کند رشد مالی از اهداف اصلی برگزاری رویدادهاست و هرگز نمی توان نقش آنها را در تقویت پایه های مالی نادیده گرفت. به همین دلیل، هر چقدر نمایشگاه هایی که در سراسر دنیا و در سطح داخلی و خارجی برگزار می شوند قوی تر و هدفمندتر باشند، به همان اندازه اقتصاد بیشتر در مسیر رشد قرار می گیرد و می توانیم شاهد جهش های زیادی در اقتصاد دنیای باشیم. البته باید بدانید نمایشگاه محلی برای فروش نیست و باید کسانی که در رویدادها شرکت می کنند نگاه فراتر و جامعی به این رویدادها داشته باشند. به همین دلیل، روز دنیای نمایشگاه (8 ژوئن) به تمامی فعالان در این حوزه یادآوری می کند استوارتر از قبل در مسیر برگزاری رویدادها قدم بردارند.

نمایش توانمندی ها

یکی از مهمترین دلایلی که باعث شده است 8 ژوئن به عنوان روز دنیای نمایشگاه انتخاب گردد نمایش توانمندی ها صنایع مختلف است. زمانیکه یک نمایشگاه در یک صنعت خاص برای اولین بار برگزار می گردد، از تعداد کسانی که در رویدادهای بعدی به آن می پیوندند می توان به اهمیت و تاثیرگذاری آن پی برد. زیرا تمامی برندها می توانند به مخاطبان هدف خود نشان دهند چه توانایی هایی دارند و این مسئله رشد زیادی را برای آنها به ارمغان خواهد آورد.

تبادل ایده ها

یکی دیگر از مواردی که باعث شده است بزرگداشت روز دنیای نمایشگاه مد نظر قرار گیرد تبادل ایده هاست. هر فرد داری یک ایده جداگانه است. اگر این ایده ها در کنار یکدیگر قرار گیرند می توانند به رشد و شکل گیری تحولات زیادی کمک کنند. زمانیکه یک رویداد برگزار می گردد افراد و کسب وکارهایی که در آن حیطه مشغول به کار هستند ایده های خود را به اشتراک می گذارند و در نتیجه بسکمک از پیشرفت ها در دل همین تبادل ایده ها رخ می دهد.

ایجاد انگیزه

شاید برای شما جالب باشد که بدانید ایجاد انگیزه یکی از اهدافی است که هر رویدادی در نظر دارد. یوفی در زمان بزرگداشت روز دنیای نمایشگاه به این موضوع اشاره می کند هیچ چیز مانند برگزاری رویدادها نمی تواند به برندها و کسب وکارهای فعال در یک حوزه خاص کمک نماید در مسیر رشد قرار گیرند و انگیزه خود را برای ادامه دادن حفظ کنند. همانطور که می دانید همواره چالش های زیادی در سر راه کسب وکارها وجود دارد و گاهی این چالش ها آنها را دلسرد می کند. اما باید بدانید با برگزاری هر رویداد خون تازه ای به صنایع تزریق می گردد و این مسئله می تواند بسیار ارزشمند باشد.

بالا بردن سطح دانش در صنایع مختلف

در روز دنیای نمایشگاه به این موضوع اشاره می گردد از جمله فواید برگزاری رویدادها بالا بردن سطح دانش است. به ویژه، صنایع تخصصی نیازمند اطلاعات دقیق و سازمان دهی شده هستند و هرگز نمی توان بر پایه احتمالات و حدس و گمان پیش رفت. در نمایشگاه ها دانشمندان، فعالان و تاثیرگذاران هر صنعت تلاش می کنند اطلاعاتی را که می تواند آن صنعت را رو به جلو حرکت دهد به اشتراک بگذارند. از طرف دیگر، نشست هایی که در حاشیه هر نمایشگاه برگزار می گردد باعث می گردد دانش و اطلاعات به شیوه ای هدفمند مبادله شوند.

ایجاد شبکه ارتباطی

بر اساس آماری که از برگزاری نمایشگاه های مختلف بدست آمده است تعیین شده است بیش از 80 درصد از کسانی که در هر رویداد حضور دارند از افرادی هستند که به نوعی با آن صنعت مرتبط هستند. در نتیجه، حضور این افراد در کنار هم می تواند به شکل گیری شبکه های قوی اجتماعی کمک نماید و سبب گردد کسب وکارهای نو وارد مذاکره شوند و در نتیجه از دل همین تعاملات برندهای قوی و شناخته شده مطرح می گردد.

این همان چیزی است که باعث می گردد رشد و ترقی صورت گیرد که بسیار ارزشمند است. در بزرگداشت روز دنیای نمایشگاه به این مسئله توجه ویژه ای می گردد.

اشتغال زایی

بسکمک از کسانی که به نمایشگاه ها می روند الزاما غرفه ندارند و تلاش می کنند با حضور در این فضا از فرصت هایی که ممکن است برای آنها به وجود بیاید، استفاده کنند. فریلنسرها می توانند بهترین نتیجه را از حضور در رویدادها بدست بیاورند. زیرا پتانسیل بسیار زیادی در فضای نمایشگاه ها وجود دارد که باعث می گردد ارتباطات قوی شکل گیرد. از طرف دیگر، تعاملاتی که در سطح نمایشگاه برقرار می گردد سبب می گردد همکاری های زیادی میان برندها و افراد به وجود بیاید و همین امر می تواند به اشتغال زایی کمک نماید. به همین دلیل، یوفی تلاش کرده است با اعلام روز دنیای نمایشگاه اهمیت برگزاری رویدادها را به تمامی برندها در سراسر دنیا یادآوری نماید.

نگاه خود را ارتقا دهید!

یوفی همواره در روز دنیای نمایشگاه به تمامی کسانی که در این حوزه فعال هستند یادآوری می کند نگاه خود را ارتقا دهند و نگاهی فراتر از چیزی که در بار اول به نظرشان می آید داشته باشند. نمایشگاه محلی برای فروش نیست. کسانی که می خواهند با حضور در نمایشگاه به فروش بالایی برسند بهتر است به روش های دیگر بازاریابی توجه داشته باشند. بلکه باید بدانند نمایشگاه محلی برای تعامل، تبادل ایده ها، شکل گیری همکاری های نو و رشد و پیشرفت در مدل کاری است.

همواره در مسیر رشد باشید!

در روز دنیای نمایشگاه به تمامی کسب وکارها یادآوری می گردد قرن بیست ویکم قرنی است که همه چیز رو به رشد واقع شده است و این پیشرفت و ترقی با سرعت بسیار بالایی رخ می دهد. حضور در نمایشگاه از جمله مواردی است که می تواند به رشد کسب وکارها کمک کند و باعث می گردد آنها در مسیر رشد قرار گیرند و به دستاوردهای بسیار زیادی دست پیدا کنند. بهتر است بدانید حضور در رویدادها بر نگرش انسان ها اثر می گذارد و این نگرش می تواند کل زندگی کاری آنها را تحت تاثیر قرار دهد. با توجه به تمامی این موارد، رویدادها از مهمترین اتفاقاتی هستند که در قرن بیست ویکم به آنها اهمیت داده می گردد و این مسئله می تواند دستاوردهای زیادی را برای صنایع به همراه داشته باشد.

سخن پایانی

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات دقیقی را در مورد روز دنیای نمایشگاه در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده اید بر اساس اعلام یوفی روز دنیای نمایشگاه 8 ژوئن است. در واقع، یوفی با اختصاص دادن یک روز خاص به برگزاری نمایشگاه ها و رویدادها اعلام می کند اهمیت تبادل ایده ها و برقراری تعاملات قوی میان برندها در صنایع مختلف اصلی مهم و انکارناپذیر است و تا زمانیکه کسب وکارهای مختلف به این اصل توجه داشته باشند می توانند به پیشرفت های زیاد دست پیدا کنند.

منبع : https://ifna.ir/

منبع: فرارو
انتشار: 24 فروردین 1402 بروزرسانی: 24 فروردین 1402 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1596

به "روز جهانی نمایشگاه چه روزی است؟، آشنایی با تاریخچه روز جهانی نمایشگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روز جهانی نمایشگاه چه روزی است؟، آشنایی با تاریخچه روز جهانی نمایشگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید