اسامی 14 شرکت مجری پاویون ایران در اکسپو 2020 دبی

به گزارش لنجان بلاگ، با انتخاب شهر دبی به عنوان میزبان نمایشگاه اکسپو و برگزاری این نمایشگاه در شهر زیبای دبی شاهد تشکیل یک ستاد ملی در این نمایشگاه و اعلام شرکت های مجری پاویون ایران در اکسپو 2020 در شهر دبی هستیم.

اسامی 14 شرکت مجری پاویون ایران در اکسپو 2020 دبی

این ستاد تصمیم گیرنده اصلی برای معین کردن شرکت های ایرانی فعال در اکسپو 2020 است. به همین خاطر در این مطلب قصد داریم تا شما را با 14 شرکت مجری پاویون ایران در نمایشگاه اکسپو 2020 دبی آشنا نموده و در رابطه با این نمایشگاه و شرکت های فعال در آن اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم.

نمایشگاه اکسپو چیست؟

پیش از آن که بخواهیم شما را با پاویون ایران در اکسپو آشنا کنیم، بهتر است در رابطه با این نمایشگاه اطلاعات جامع و کاملی را ارائه دهیم. به منظور آنالیز این مسئله بسیار مهم باید اکسپو در واقع مجموعه نمایشگاه های است که هر چند سال یک بار در کشورهای مختلف جهان برگزار می گردد و اگر شهری بتوانند میزبانی اکسپو را به دست بیاورد، از نظر اهمیت فرهنگی رشد بسیار زیادی پیدا خواهد نمود و کشورهای مختلف جهان در نمایشگاه آن کشور حضور پیدا می نمایند.

به همین خاطر در سال 2020 شاهد اعطاء میزبانی اکسپو به شهر دبی در کشور امارات متحده عربی بودیم و کشورهایی که قصد شرکت در اکسپو سال 2020 را دارند موظف هستند تا اقدام به حضور در کشور امارات متحده عربی نمایند.

آنالیز پاویون ایران در اکسپو

به منظور آنالیز و معرفی پاویون ایران در اکسپو باید به این مسئله اشاره کنیم که پاویون کشور ایران در اکسپو 2020 شهر دبی به وسیله سید رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن، تجارت در تاریخ 10 مهر 1400 افتتاح شد. پاویون ایران در کنار پاویون کشورهای فرانسه و شیلی قرار داشت و شعار انتخاب شده برای این پاویون، ایران تمدن کهن و راسخ تنوع اقوام و میزبان ملت ها است.

شرکت های مجری پاویون ایران

با معین شدن میزبان نمایشگاه اکسپو 2020، کشور ایران برای حضور در نمایشگاه اکسپو اقدام به انتخاب شرکت های مجری برای فعالیت در پاویون ایران کرد.

به همین خاطر با برگزاری جلسات متعدد در نهایت طی آنالیز ها و ارزیابی های اجرا شده وزارتخانه ها، دستگاه و شرکت های مجری پاویون ایران در اکسپو 2020 اعلام شدند.

به همین خاطر اگر بخواهیم شما را با 14 شرکت ایرانی که در پاویون ایران در اکسپو 2020 دبی حضور دارند آشنا کنیم، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • معاونت علمی و فن آوری ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران - مجری بخش فناوری HighTech ایران
  • وزارت صنعت، معدن و تجارت (معاونت صنایع) - ارائه توانمندی ها در بخش صنعتی و تولیدی
  • وزارت ارشاد (بنیاد رودکی) - موسیقی اصیل ایرانی و آیین اقوام ایرانی
  • وزارت مالی و دارایی (سازمان سرمایه گذاری) - جذب سرمایه گذاری خارجی
  • وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی - توانمندی های بخش های مرتبط با گردشگری و صنایع دستی
  • اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران (اتاق بازرگانی ایران و امارات) - مجری امور هیات های تجاری
  • منطقه ها آزاد تجاری - صنعتی و ویژه مالی - مجری اهداف منطقه ها آزاد کشور
  • مرکز ملی فرش ایران - مجری ارائه هنر صنعت فرش دستباف ایران
  • خانه معدن ایران - توانمندی های صنایع معدنی ایران
  • شرکت صابر انصار - بهره برداری از فرصت های تبلیغاتی پاویون ایران در اکسپو
  • شـرکت همایش آفرینان جاوید - مجری ارائه غذا و نوشیدنی ایرانی در رستوران پاویون
  • شرکت دیدبان سرمایه - مجری بخش تجاری پاویون
  • شـرکت آوای هنر متعالی - تدوین سناریو بازدید و امور فرهنگی
  • شرکت معرفان رسانه پویا - مجری مستند سازی پاویون

وجود این شرکت ها در پاویون ایران در اکسپو باعث شده تا شاهد حضور ایران در این نمایشگاه بین المللی اکسپو 2020 باشیم و انتظار می رود تا با فعالیت این 14 شرکت در پاویون ایران، از نظر فرهنگی شاهد نمایش فوق العاده ای از قدرت ایران در این نمایشگاه بین المللی باشیم.

دوره بعدی نمایشگاه اکسپو در کجاست؟

یکی از سوالات بسیار مهمی که افراد مطرح می نمایند این است که پس از سرانجام نمایشگاه اکسپو 2020، در دوره های بعدی شاهد برگزاری این نمایشگاه در کدام کشور هستیم؟

به منظور آنالیز این مسئله بسیار مهم باید گفت که نمایشگاه اکسپو به صورت کلی در سه مدل مختلف برگزار می گردد. نمایشگاهی جهانی بعدی اکسپو در سال 2025 و در شهر اوساکا در کشور ژاپن برگزار خواهد شد.

نمایشگاه دیگر اکسپو که به عنوان نمایشگاه تخصصی شناخته می گردد قرار است در سال 2023 و در شهر بونیوس آیرس کشور آرژانتین برگزار می گردد. بعلاوه نمایشگاه باغبانی اکسپو در سال 2023 قرار است در شهر دوحه در کشور قطر برگزار گردد.

انتظار ما این است که در سال های آینده شاهد حضور پرشور تر کشور ایران در نمایشگاه اکسپو باشیم و همان طوری که با برگزاری جلسات مختلف پاویون ایران در اکسپو 2020 دبی معین شد و به برترین شکل ممکن انتخاب شد که چه شرکت هایی قرار است در پاویون ایران در اکسپو حضور داشته باشند، انتظار می رود که در سال های آینده و در نمایشگاه های بعدی نیز با معین شدن شرکت های فعال در پاویون ایران در اکسپو کشورمان حضور قدرتمندی در این نمایشگاه بین المللی داشته باشد.

علت اهمیت نمایشگاه اکسپو

یکی از سوالات بسیار مهمی که همیشه مطرح می گردد این است که چرا حضور در نمایشگاه اکسپو اهمیت بسیار زیادی دارد؟

به منظور پاسخ به این سوال بسیار مهم باید گفت که مجموعه نمایشگاه های اکسپو در بین فعالین صنایع مختلف جایگاهی ویژه پیدا نموده است و همین مسئله باعث شده تا شاهد حضور بیشتر کشورهای جهان در این نمایشگاه باشیم.

در واقع حضور قدرتمند یک کشور در نمایشگاه expo می تواند وجه فرهنگی، علمی و تجاری فوق العاده ای را برای آن کشور به همراه داشته باشد و به همین علت کشور ایران نیز تمام کوشش خود را نموده تا در نمایشگاه اکسپو حضور قدرتمندی داشته باشد و به برترین شکل ممکن در این نمایشگاه اقدام به ارائه شرکت های مشهور و معتبر خود کند تا از این طریق وارد فضا بین المللی گردد.

منبع: الی گشت
انتشار: 12 شهریور 1401 بروزرسانی: 12 شهریور 1401 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1495

به "اسامی 14 شرکت مجری پاویون ایران در اکسپو 2020 دبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسامی 14 شرکت مجری پاویون ایران در اکسپو 2020 دبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید