رایزنی مشاور امنیت ملی عراق با سفیر آمریکا در بغداد

به گزارش لنجان بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از الفرات نیوز، قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق با متیو تولر، سفیر امریکا در بغداد ملاقات و گفت وگو کرد.

رایزنی مشاور امنیت ملی عراق با سفیر آمریکا در بغداد

دفتر اطلاع رسانی قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی این کشور عصر امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه ای، اظهار داشت که وی در دفتر خود پذیرای متیو تولر، سفیر آمریکا در بغداد بوده است.

در این ملاقات که در دفتر مشاور امنیت ملی عراق برگزار گردید، دو طرف درباره تازه ترین تحولات سیاسی و امنیتی عراق و منطقه، مناسبات دوجانبه میان بغداد و واشنگتن و همکاری مشترک در زمینه های مورد اهتمام دو کشور رایزنی کردند.

الاعرجی و تولر بعلاوه درخصوص سفر قریب الوقوع مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق به ایالات متحده امریکا و پرونده های مورد بحث الکاظمی با طرف امریکایی و راهکارهای موفقیت این سفر در راستای منافع متقابل دو کشور گفت وگو کردند.

لازم به ذکر است که قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق قبلاً اعلام نموده بود که مصطفی الکاظمی، نخست وزیری عراق به زودی به آمریکا سفر خواهد نمود.

الاعرجی در کنفرانسی مطبوعاتی بدون معین کردن تاریخ سفر الکاظمی به واشنگتن گفته بود: الکاظمی طی این سفر بر سر جدول زمانبندی خروج نیروهای آمریکایی از عراق توافق خواهد نمود.

نخستین سفر الکاظمی به آمریکا در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ در اوت سال گذشته بود و این نخستین سفر الکاظمی به آمریکا در زمان ریاست جمهوری بایدن و دومین سفرش از زمان نخست وزیری عراق است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1120

به "رایزنی مشاور امنیت ملی عراق با سفیر آمریکا در بغداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی مشاور امنیت ملی عراق با سفیر آمریکا در بغداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید