عبدالله عبدالله: مذاکرات صلح افغانستان باید ادامه یابد

به گزارش لنجان بلاگ، عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی آشتی ملی افغانستان گفت به رغم تشدید حملات طالبان، مذاکرات با این شبه نظامیان بر سر دستیابی به یک راه چاره سیاسی برای چند دهه جنگ در این کشور نباید ترک گردد مگر آنکه خود این شبه نظامیان از آن خارج شوند.

عبدالله عبدالله: مذاکرات صلح افغانستان باید ادامه یابد

به نقل از خبرگزاری رویترز، عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی آشتی ملی افغانستان در مصاحبه ای به رویترز گفت: من فکر می کنم ما نباید در را تا زمانی که طالبان آن را کاملا نبندد، ببندیم. ما نمی توانیم به رغم کمبود پیشرفت یا آنچه در عرصه میدانی رخ می دهد به مذاکرات نه بگوییم.

عبدالله عبدالله این اظهارات را بعد از آن مطرح نمود که به همراه اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به منظور مذاکراتی بر سر کمکهای نظامی و غیرنظامی آمریکا و مسائل مربوط به خروج آخرین سربازان آمریکایی از افغانستان بعد از گذشت حدودا 20 سال از حمله تحت رهبری آمریکا به آن، ملاقات کرد.

سفر دو روزه این رقبای سیاسی سابق که شامل ملاقاتهایی با قانونگذاران هر دو حزب اصلی و رهبران پنتاگون بوده، در زمان تشدید خشونتها در سراسر افغانستان همچنان که نیروهای دولتی این کشور برای خنثی کردن پیشروی های طالبان میجنگند، صورت گرفته است.

بایدن به غنی و عبدالله گفت که افغانها باید خودشان درباره آینده خود تصمیم بگیرند و خشونت بی هدف باید متوقف گردد.

با این حال درگیری ها باعث تردیدهای شدید درباره مذاکرات صلح مورد حمایت آمریکا برای افغانستان که مدتهاست به بن بست خورده، شده است؛ مذاکراتی میان شبه نظامیان طالبان و هیات مقامهای دولت افغانستان که در سال 2020 در شهر دوحه قطر تحت دولت ترامپ آغاز شد.

عبدالله گفت، زمانی که مذاکرات آغاز شد شاید خوشبینی بیشتر درباره یک توافق صلح وجود داشت زیرا طالبان چیزهایی به مخاطبان مختلف گفت که خوش بینی ایجاد کرد.

با این حال عبدالله عبدالله اظهار کرد، مذاکرات نباید رها گردد.

وی اضافه نمود: نهایتا آخرین فرد کشته شده یک راهکار نخواهد بود. باید یک توافق صلح آمیز وجود داشته باشد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 29 تیر 1400 بروزرسانی: 29 تیر 1400 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1084

به "عبدالله عبدالله: مذاکرات صلح افغانستان باید ادامه یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبدالله عبدالله: مذاکرات صلح افغانستان باید ادامه یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید