درخواست رئیس جمهور کره جنوبی از رهبر کره شمالی برای ملاقات

به گزارش لنجان بلاگ، یک روزنامه چاپ سئول از تبادل نامه رسمی بین رئیس جمهور کره جنوبی و رهبر کره شمالی پیش از ملاقات رئیس جمهور کره جنوبی با رئیس جمهور آمریکا اطلاع داد.

درخواست رئیس جمهور کره جنوبی از رهبر کره شمالی برای ملاقات

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به یکدیگر نامه رسمی نوشتند.

روزنامه جونگ آنگ ایلبو چاپ سئول امروز (آدینه) با انتشار این خبر گزارش داد دو طرف در این نامه منظره نشست مشترک، پیش از ملاقات مون با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا را آنالیز کردند.

بر این اساس، رئیس جمهور کره جنوبی امیدوار است بتواند از جلسه نشست با بایدن به اسم فرصتی برای احیای مذاکرات به بن بست رسیده با کره شمالی استفاده نموده و آمریکا را برای رسیدگی به این مسئله با قید فوریت مجاب کند.

به نوشته خبرگزاری رویترز به نقل از این روزنامه، منابع دیپلماتیک شرح دادند که مون برای آنالیز امکان برگزاری نشستی با کیم، حتی به صورت آنلاین و ویدئوکنفرانسی، به کیم نامه نوشته است.

با این حال منابع مذکور نگفتند رهبر کره شمالی چه پاسخی به این درخواست رئیس جمهور کره جنوبی داده است.

یکی از این منابع شرح داد: برداشت من این است که دو طرف درخصوص نشست کره جنوبی با آمریکا، به یکدیگر نامه نوشته اند. من شنیده ام که در این نامه ها، سران دو کشور درباره چگونگی برگزاری نشست مشترک از جمله [یک جلسه] ویدئوکنفرانسی صحبت نموده اند.

بر اساس این گزارش، دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی هم هنوز به سوالات درباره این نامه پاسخ نداده است.

این در حالی است که پیش تر خواهر رهبر کره شمالی با بی فایده و اشتباه خواندن انتظارات آمریکا درباره گفت وگوهای بین دو کشور، تاکید نمود واشنگتن برای دلگرمی دادن به خودش چنین تفاسیری از بیانیه های پیونگ یانگ برداشت می نماید. (جزئیات بیشتر)

در ماه مه گذشته، بایدن از عزم خود برای ملاقات با کیم سخن گفته بود. جنیفر ساکی سخنگوی کاخ سفید هم گفته بود که واشنگتن در سیاست خود در قبال کره شمالی تجدید نظر نموده و دیگر بر سیاست چانه زنی و خرید زمان تکیه نخواهد کرد.

اظهار نظر درباره مذاکرات با کره شمالی درحالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا سه بار به صورت رودررو با رهبر کره شمالی ملاقات و در زمینه خلع سلاح اتمی در قبال برطرف تحریم ها مذاکره کرد اما در نهایت این مذاکرات به علت زیاده خواهی های آمریکا به بن بست رسید و ناکام ماند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 تیر 1400 بروزرسانی: 23 تیر 1400 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1073

به "درخواست رئیس جمهور کره جنوبی از رهبر کره شمالی برای ملاقات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست رئیس جمهور کره جنوبی از رهبر کره شمالی برای ملاقات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید