راهنمای سفر به قاهره

به گزارش لنجان بلاگ، سفر به قاهره

قاهره مرکز کشور مصر و بزرگ ترین شهر تمام کشورهای عربی است که بیشینه ای بسیار دور دارد و همان طور که مطمئنا می دانید رود بسیار مشهور نیل از میان قاهره می گذرد. چیزی که تعیین است این است که همین بیشینه تاریخی باعث شد تا سفر به قاهره به یکی از فراموش نشدنی ترین سفرهای هر توریست و توریستی تبدیل گردد، طبیعی است که با داشتن چنین تاریخی باید انتظار جاذبه های تاریخی خیره کننده ای را در این شهر داشت از اهرام مشهور مصر گرفته تا غذاهای خوشمزه عربی. در این راهنمای سفر به قاهره سعی نموده ایم تا نکات مهمی را برای شما آماده کنیم، با خبرنگاران همراه باشید:

راهنمای سفر به قاهره

موقعیت جغرافیایی

شهر قاره مرکز کشور مصر و شهری در شمال این کشور است که به آن مصر سفلی هم گفته می شود. این شهر که در طول رود نیل کشیده شده است در 165 کیلومتری جنوب دریای مدیترانه و 120 کیلومتری آبراه سوئز قرار گرفته است. قاهره یکی از برترین مقاصد گردشگری تاریخی در جهان محسوب می شود.

مختصری از تاریخ

گفته می شود که اولین مسجد قاره آفریقا در این شهر ساخته شده است. در سال 969 میلادی شهری در یکی از منطقه ها قاهره که فسطاط نام داشت به نام المنصوریه درست شد و بعد از مدتی به مرکز خلافات فاطمیان تبدیل شد و آن را القاهره نامید و گفته می شود که دوران فاطمیان درخشان ترین دوران قاهره در سده های میانه بوده است.

اطلاعات کلی

اختلاف ساعت با تهران: قاهره دو ساعت و نیم از تهران عقب تر است.

زبان: مردم قاهره به زبان مصری- عربی صحبت می نمایند.

واحد پول: واحد پول این کشور، پوند مصر است که در حال حاضر هر پوند برابر 1894 ریال است.

برق: برق شهر قاهره 220 ولت است.

شماره های اضطراری: 122 برای پلیس، 180 برای آتشنشانی و 123 برای آمبولانس

فرودگاه: این شهر دارای یک فرودگاه به نام فرودگاه بین المللی قاهره است.

آب و هوای قاهره و برترین زمان سفر به قاهره

همان طور که انتظار می رود، آب و هوای کشور مصر گرم و بیابانی است و این کشور فقط دو فصل خیلی گرم و فصل ملایم زمستان را دارد. در فصل گرم این شهر دمای هوا حدود 35 درجه سانتیگراد است بنابراین بهتر است تا بین ماه های مارس تا آوریل و اکتبر تا نوامبر به قاهره بروید که آب و هوا تقریبا ملایم تر است.

هزینه های سفر به صورت کلی

هزینه اقامت

اقامت در اتاق دو تخته که امکانات معمولی داشته باشد: 170 پوند

اقامت در اتاقی میانه با امکانات بهتر: حدود 125 هزار تومان

هزینه خورد و خوراک

در صورتی که بخواهید ساندویچ های مقرون به صرفه مثل فلافل میل کنید باید حدود 5 هزار تومان پرداخت کنید ولی برای خوردن یک وعده غذای کامل در رستوران با سرویس هزینه ای حدود 70 هزار تومان باید پرداخت کنید.

هزینه حمل و نقل

یکی از نکاتی که در سفر به قاهره باید بدانید این است که این شهر سیستم حمل و نقل عمومی خیلی منظمی ندارد و به همین علت بهتر است تا با تاکسی جا به جا شوید که به ازای هر 2.5 کیلومتر اضافه 3 پوند مصر دریافت می نمایند پس دقت کنید که از تاکسی ران بخواهید تا تاکسی متر ماشین را حتما روشن کند.

یکی از برترین تفریحات قاهره نیل نوردی با کشتی های کروز است که هزینه تقریبی 175 دلاری را برایتان در برخواهد داشت.

شکم گردی در مقصد

فطایر بلدی: فطایر بلدی در واقع پیتزای مصری است که آن را با پودر شکر و گاهی هم با عسل سرو می نمایند و گاهی هم با موادی مثل نمک، گوشت و سبزی به آن طعمی نمکی می دهند.

شاورما: شاورما به عنوان یکی از اصلی ترین غذاهای خیابانی در بسیاری از کشورها معروفیت دارد. در شاورما گوشت یا مرغ را کباب می نمایند و بعد آن را به شکل ساندویچ در می آورند. شاورمای مصری یکی از برترین شاورماهای جهانست.

جاذبه های گردشگری قاهره

اهرام جیزه: شاید اهرام جیزه را بتوان بزرگ ترین و اصلی ترین و البته مهم ترین جاذبه گردشگری قاهره و حتی مصر دانست. اهرامی که به فاصله ای از شهر قاهره قرار گرفته اند و از همان فاصله دور شکوه آن ها نظر هر کسی را به خود جلب می نماید.

هرم خئوپس: به این اهرام هرم خوفو هم می گویند و بزرگ ترین هرم در اهرام جیزه است و داخل آن واقعا تماشای است.

هرم خفره: این هرم هم از دیگر هرم های جیزه است که مجسمه مشهور ابوالهول با سر فرعون در این مجموعه قرار گرفته است و از قدیمی ترین سازه های جهان است.هرم خفره در 13 کیلومتری جنوب غربی قاهره قرار گرفته است.

موزه مصر: این موزه در برگیرنده مجموعه ای فوق العاده از آثار تاریخی و بی اغراق یکی از برترین موزه های جهانست. دراین موزه توانید آثار و اشیایی که از فراعنه مصر بر جای مانده است و یا آثاری که در جریان کند و کاوها و حفاری های پیدا شده است را ببینید. در اتاق های 45 و 46 این موزه مومیایی های سلطنتی قرار دارند که باید حتما ببینید. این موزه در میدان تحریر قرار گرفته است.

مسجد الازهر : این مسجد هم از قدیمی ترین مسجدهای قاهره است که در سال 972 میلادی ساخته شده است و جالب است بدانید که از قدیمی ترین دانشگاه های جهان هم هست. این مسجد در مرکز منطقه اسلامی قاهره واقع شده است.

منطقه قدیمی قاهره: منطقه قدیمی این شهر پر از تماشای های متنوع است از خیابان های مجذوب کننده گرفته تا کلیساهای کوچک و آثار تاریخی. یکی از کلیساهای این منطقه به قرن نهم میلادی برمی شود و کلیسای سنت سرگویس بسیار برای مسیحیان قاهره محترم است.

مسجد ابن طولون: این مسجد دومین مسجد قدیمی قاهره است که زمانی بزرگ ترین مسجد جهان بود. معماری ای که در این مسجد به کار رفته است واقها تماشای است و پلکان مارپیچ آن با موزاییک های قدیمی طلایی واقعا تماشای است. برای تماشا این مسجد باید به خیابان ال سلیبا بروید.

منبع: الی گشت
انتشار: 12 اسفند 1400 بروزرسانی: 12 اسفند 1400 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1341

به "راهنمای سفر به قاهره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به قاهره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید