تور فرانسه: در حال کوشش برای برطرف اختلافات خود با فرانسه هستیم

به گزارش لنجان بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از تاس، در پی ایجاد تنش کم سابقه در روابط میان فرانسه و آمریکا در پی ملغی شدن قرارداد عظیم ساخت زیر دریایی های مورد احتیاج استرالیا با کارشکنی واشنگتن و انعقاد این قرارداد با شرکت های آمریکایی که نهایتاً منجر به فراخوانده شدن سفرای پاریس از آمریکا و استرالیا به کشور خود شد، امیلی هورن سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا طی سخنانی گفت که واشنگتن فرانسه را برای فراخواندن سفرای خود به پاریس، درک می نماید!

تور فرانسه: در حال کوشش برای برطرف اختلافات خود با فرانسه هستیم

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

بر اساس این گزارش، هورن بدون اشاره به کارشکنی کشورش در قرارداد منعقد شده میان استرالیا و فرانسه گفت: ما در ارتباط با تصمیم شرکای فرانسوی خود مبنی بر فراخواندن سفیر (فیلیپ) اتین به پاریس برای مشورت، در تماس نزدیک بوده ایم. ما موقعیت آنها را درک می کنیم و طی روزهای آینده به حل اختلافات خود ادامه می دهیم.

وی در ادامه سخنان خود مدعی شد که ایالات متحده، پاریس را به چشم یکی از بزرگترین و قدیمی ترین متحدان خود می بیند.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در ادامه اضافه کرد: ما دارای سابقه طولانی در برخورداری از ارزشهای دموکراتیک مشترک و تعهد به همکاری برای مقابله با چالش های جهانی هستیم.

گفتنی است، دولت فرانسه روز پنج شنبه، آشکارا نارضایتی خود را از امضای توافقنامه همکاری سه جانبه میان انگلیس، آمریکا و استرالیا که به لغو قرارداد 90 میلیاردی یک شرکت فرانسوی با دولت استرالیا برای ساخت زیردریایی های تهاجمی منتهی شد، اعلام نموده بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 شهریور 1400 بروزرسانی: 31 شهریور 1400 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1169

به "تور فرانسه: در حال کوشش برای برطرف اختلافات خود با فرانسه هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فرانسه: در حال کوشش برای برطرف اختلافات خود با فرانسه هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید