خبرنگاران سیلاب روستاهای خوزستان را تهدید نمی کند

به گزارش لنجان بلاگ، اهواز- خبرنگاران- مدیرکل دفتر فنی استانداری خوزستان با اشاره به رفع نقاط پرخطر در سیل بندهای استان، گفت: با مجموعه اقداماتی که برای احداث،ترمیم ، بازسازی و مقاوم سازی 210 کیلومتر از بازه های سیل بندهای استان صورت گرفت می توان گفت خطر جدی از بابت سیلاب، روستاهای استان را تهدید نمی کند.

خبرنگاران سیلاب روستاهای خوزستان را تهدید نمی کند

محمد حری یکشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرنگاران اظهارداشت: استان خوزستان 800 کیلومتر سیل بند دارد که عمر عمده آنها بیش از 20 سال است و با توجه به اینکه طی سال های متمادی به دلیل خشکسالی و دستکاری هایی که در این مدت اجرا شده، بخش عمده ای از آنها نیاز به بازسازی دارد.

عضور شورای اداری استان خوزستان شرح داد: مقاوم سازی تمامی این سیل بندها نیازمند اعتبارات بسیار زیادی است که با توجه به محدویت های اعتباری انجام عملیات های ترمیمی با مشورت فرمانداران، بخشداران و دهیاران انجام شد.

مدیرکل دفتر فنی استانداری خوزستان با تاکید بر اینکه در حال حاضر برای پیشگیری از هرگونه خطر احتمالی ناشی از سیلاب ماشین آلات پیمانکاران در مناطق مورد نظر آماده به کار هستند، گفت: به پیمانکاران ابلاغ شده است تا سرانجام بارندگی های فرودین ماه اجازه خروج ماشین آلات را ندارند و در صوررت نیاز تمام امکانات خود را در اختیار ستاد بحران شهرستان ها قرار دهند.

حری شرح داد: 350 دستگاه ماشین آلاتی مانند بیل میکانیکی، لودر، کمپرسی و... در 10 شهرستان اهواز، حمیدیه، باوی، کارون، شادگان، خرمشهر، دشت آزادگان، هویزه، شوش و شوشتر مشغول فعالیت هستند که در روزهای اخیر ضمن انجام اقدامات تکمبلی، نسبت به رفع مسائل به وجود آمده در نقاط متعدد اقدام کردند.

رفع نقاط پرخطر

وی در بخش دیگری از این گفت وگو بیان داشت: عمده عملیات بازسازی و مقاوم سازی سیل بندها در70 نقطه بحرانی در 10 شهرستان هدف اجرا شده است.

حری افزود: با این وجود اخباری مبنی بر شکستگی سیل بندها اعلام می شود که برابر بررسی های اجرا شده دلیل عمده آنها مسدود نشدن برخی زهکش ها و یا لوله های دفع آب های سطحی است.

وی شرح داد: این درحالی است که باید متولیان مربوطه به شکل صحیح نسبت به بستن زهکش ها و یا لوله های دفع آب های سطحی اقدام می کردند اما با این وجود از پیمانکارانی که در اختیار معاونت عمرانی استانداری هستند خواسته شده تا به این مسئله ورود کنند.

مدیرکل دفتر فنی استانداری گفت: به منظور پیشگیری و مقابله با سیلاب احتمالی تمام ظرفیت کارشناسی و اجرایی حوزه معاونت عمرانی و دفتر فنی در کنار فرمانداران به عنوان روسای ستاد بحران شهرستان ها قرار گرفته است.

آماده باش 350 دستگاه ماشین آلات برای مواقع بحرانی

حری با تاکید بر اینکه هم اکنون 350 دستگاه انواع ماشین آلات شامل بیل میکانیکی، لودر، کمپرسی و ... برای مقاوم سازی سیل بندهای استان با معاونت عمرانی استانداری همکاری می کنند، گفت: این ظرفیت تا سرانجام دوره بارندگی های بهاره در آماده باش قرار گرفته که اگر نقطه ای از استان دچار بحران احتمالی شد بتوانیم وارد عمل شویم.

وی ادامه داد: بخش زیادی از سیل بندهای استان عمر مفید خود را گذرانده اند و به صورت قطعی نمی توان گفت که در آینده دچار مشکل نخواهیم شد با این وجود اقدامات لازم اجرا شده و با توجه به تجربه سیلاب سال گذشته این آمادگی در استان وجود دارد تا اجازه ندهیم روستاهای استان دچار آسیب شوند.

در فروردین ماه پارسال خروجی سد کرخه به بیش از 2 هزار مترمکعب برثانیه و خروجی سد دز به بیش از سه هزار مترمکعب بر ثانیه رسید.

در پی طغیان رودخانه های کرخه، کارون و دز 21 شهرستان دچار سیلاب شد روستا به صورت جزیی و کلی تخلیه شدند. به گفته وزیر کشور 400 هزار نفر در خوزستان تحت تاثیر سیل بهار امسال قرار گرفتند.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 272

به "خبرنگاران سیلاب روستاهای خوزستان را تهدید نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سیلاب روستاهای خوزستان را تهدید نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید