خبرنگاران دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از نظر علمی در کشور صندلی ویژه ای دارد

به گزارش لنجان بلاگ، کرمانشاه - خبرنگاران- معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: پتانسیل بالای علمی، وجود مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی بسیار پیشرفته و مجهز موجب شده که دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در کشور در صندلی ویژه ای قرار گیرد.

خبرنگاران دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از نظر علمی در کشور صندلی ویژه ای دارد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران؛ دکتر محمدرضا غلامی عصر دوشنبه در نشست با مدیران و روسای حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: این دانشگاه علاوه بر پذیرایی از دانشجویان از نقاط مختلف کشور، امروز در راستا بین المللی سازی نیز گام برمی دارد و اکنون بسیاری از دانشجویان خارجی از کشورهای دیگر نیز این دانشگاه را برای کسب علم و دانش انتخاب می نمایند.

او گفت: به گواه تاریخ، استان کرمانشاه از دیرباز به عنوان یکی از استان های پیشرو در حوزه های گوناگون علمی و فرهنگی مطرح است و زیر ساخت ها و پتانسیل فراوان و مناسبی در این استان وجود دارد.

وی گفت: موقعیت جغرافیایی و ویژگی های ویژه فرهنگی استان کرمانشاه و صندلی رفیع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در کشور، توجه دو چندان به چالش های موجود در بخش فرهنگی و دانشجویی این استان را می طلبد.

معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: این معاونت به بیش از پنج هزار دانشجوی در حوزه های گوناگون نقلیه، تغذیه، رفاه، خوابگاه و فعالیت های فرهنگی و ورزشی خدمات ارایه می دهد.

غلامی دانشجویان را سرمایه و آینده سازان کشور دانست و افزود: ارائه بهترین خدمات و فراهم سازی بستر رشد و بالندگی روز افزون آنان را وظیفه خود می داند.

وی افزود: در 2 سال اخیر کوشش ویژه و اقدامات ارزنده ای در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای تعمیرات و نوسازی ساختمان خوابگاه ها و تاسیسات آن و ظرفیت خوابگاه های این دانشگاه اجرا شده و اکنون نزدیک به هزار و 600 دانشجو در خوابگاه ها ساکن هستند.

او توضیح داد: میانگین سنی ساختمان های خوابگاهی این دانشگاه 35 سال است و قدمت و تراکم بالای جمعیت ساکن در خوابگاه های دانشجویی و کمبود فضای فرهنگی و ورزشی از جمله چالش های این بخش است.

وی همچنین گفت: بی شک تخصیص اعتبارات لازم برای ساخت خوابگاه های دانشجویی و فضاهای ورزشی و فرهنگی در استان کرمانشاه نقش بسزایی در حل بسیاری از چالش های موجود و کاهش آسیب های اجتماعی در دانشجویان استان و رشد و پیشرفت روز افزون آنان را در پی دارد.

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیش از 50 سال قدمت دارای 9 دانشکده، 524 هیات علمی، 31 نفر استاد تمام، 134 دانشیار، 328 استادیار، پنج هزار و 755 دانشجو و حدود 400 دانشجو خارجی است.

همچنین 2 پژوهشکده سلامت در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه فعال است که دریافت مجوز پژوهشکده سوم نیز در حال پیگیری است که وجود سه پژوهشکده با یک دانشگاه برابری می نماید.

13 مرکز تحقیقاتی، 6 مرکز مصوب قطعی، 18بیمارستان، هفت مرکز آموزشی در سطح استان با سه هزار و 89 تخت ثابت و حدود 2 هزار و 500 تخت فعال ، 137 دیالیز، 11 سی تی اسکن با 48 فوق تخصص، 416 متخصص، 525 پزشک عمومی در این دانشگاه فعال است.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 آبان 1399 بروزرسانی: 28 آبان 1399 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 630

به "خبرنگاران دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از نظر علمی در کشور صندلی ویژه ای دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از نظر علمی در کشور صندلی ویژه ای دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید