خبرنگاران دانشجو مظهر بیداری و دانشگاه نماد آگاهی&zwnjرسانی و مبدا تحولات است

به گزارش لنجان بلاگ، اصفهان- خبرنگاران - استاندار اصفهان بمناسبت روز دانشجو گفت: دانشجو مظهر بیداری و دانشگاه نماد آگاهی رسانی و مبدا تحولات است و محدود کردن دانشگاه به معنای عدم تحرک و پویایی جوانان انقلابی و مسلمان است.

خبرنگاران دانشجو مظهر بیداری و دانشگاه نماد آگاهی&zwnjرسانی و مبدا تحولات است

به گزارش خبرنگاران، عباس رضایی روز یکشنبه در این پیغام اضافه نمود: 16 آذر، روز دانشجو نماد استکبار ستیزی، استقلال خواهی و نمونه والای مقاومت تاریخی جوانان ایران عزیز و تجلی بصیرت و یادآور فداکاری، رشادت و حریت دانشجویی است.

وی افزود: بی تردید این فریاد استکبار و استعمار ستیزی، الگو و نماد جاودان آزادی خواهی ملتی است که توانست با رهبری و راهنمایی هوشمندانه امام راحل، رژیم فاسد طاغوت را برای همواره از صحنه روزگار محو کند.

استاندار اصفهان، روز دانشجو را یادآور روز عظیمی دانست که جمعی از دانشجویان مبارز و عدالت خواه آن روزهای کشور، سکوت و نظاره گربودن در برابر ظلم و ستم رژیم شاهنشاهی و غارت و چپاول سرمایه ها و منابع ملی به دست سرسپردگان را برنتابیده و با عزم و اعتقاد استوار و روحیه جهادی در برابر ظلم و بیداد رژیم پهلوی، ایستادگی نموده و پایه گذار جنبشی عظیم، تاثیرگذار و سرنوشت ساز در حیات انقلاب اسلامی شدند.

وی اظهارداشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نقش موثر دانشجو و دانشگاهیان در تحولات و پیشرفت های کشور اغلب یک نقش ویژه و برجسته بوده و این 2 عنصر حیاتی به عنوان سرمایه های ارزشمند نظام در عرصه های علمی، فرهنگی و اجتماعی، گام های ارزنده ای را در راستا توسعه و پیشرفت همه جانبه کشور و رشد و بالندگی علمی جامعه برداشته است.

رضایی، این روز عظیم و تاریخی را به همه دانشجویان ایران اسلامی و به ویژه دانشجویان دانشگاه های استان و مراکز آموزش عالی تبریک گفت و اظهارامیدواری کرد که در سایه عنایت حضرت باریتعالی در فتح قله های علم، عزت و اقتدار بیش از پیش پیروز و موید باشند.

16 آذر سالروز شهادت سه دانشجوی دانشگاه تهران به نام شهیدان احمد قندچی، مصطفی عظیم نیا و شریعت رضوی در سال 1332 است که در اعتراض به دخالت امریکا و انگلیس در امور ایران و سفر ریچارد نیکسون معاون رییس جمهوری آمریکا در دانشگاه تهران شهید شدند.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 18 دی 1399 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 738

به "خبرنگاران دانشجو مظهر بیداری و دانشگاه نماد آگاهی&zwnjرسانی و مبدا تحولات است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دانشجو مظهر بیداری و دانشگاه نماد آگاهی&zwnjرسانی و مبدا تحولات است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید