جهش در اعتبارات محیط زیست سمنان باهدف حفاظ گونه های جانوری و گیاهی و مبارزه با ریزگردها

به گزارش لنجان بلاگ، خبرنگاران/سمنان استاندار سمنان از افزایش اعتبارات محیط زیست این استان در بودجه های سالانه خبر داد و گفت: دولت تدبیر و امید همواره توجه ویژه ای به مسائل زیست محیطی داشته است.

جهش در اعتبارات محیط زیست سمنان باهدف حفاظ گونه های جانوری و گیاهی و مبارزه با ریزگردها

علیرضا آشناگر در دیدار با مدیر کل محیط زیست استان سمنان با اشاره به اهمیت حفظ محیط زیست اظهار کرد: محیط زیست و حفاظت از آن از اولویت های دولت تدبیر و امید بوده و رئیس جمهور نیز همواره بر لزوم حفاظت از این منابع ارزشمند خدادادی تاکید داشته اند.

استاندار سمنان با اشاره به بحث آلودگی هوای تهران در طی هفته گذشته و تعطیلی مدارس و تاثیر پذیری استان های همجوار از این معضل گفت: این موضوع نشان می دهد که ما به موازات توسعه صنعتی در کشور توجهی به پیوست زیست محیطی آن نکرده و موجبات آلودگی و تخریب محیط زیست پیرامون خود را فراهم آورده ایم.

وی اضافه کرد: باید در توسعه مراکز صنعتی و تولیدی کشور نه تنها با اهمیت دادن و مهم تلقی کردن پیوست زیست محیطی، موجب تاثیرپذیری منفی طبیعت از رشد مراکز صنعتی نشد، بلکه با رعایت قوانین و اتخاذ تدابیر لازم موجبات بهبود شرایط زیست محیطی را نیز فراهم آورد.

آشناگر گفت: استان سمنان با پهنه کویری گسترده در صورت بی توجهی ، قابلیت ایجاد گرد و غبار و آلودگی را دارد بنابراین می طلبد تا همه مسئولان در این حوزه برای جلوگیری از ایجاد اینگونه مسائل از هیچ گوششی فروگذار ننماییم.

استاندار سمنان با اشاره به جایگاه ویژه محیط زیست در مباحث مهم و اساسی کشور گفت: معتقدم که در مباحث مرتبط با مقولات زیست محیطی، سازمان محیط زیست و ادارات کل استانی مرجعیت داشته و حرف اول را در شرایط بهبود یا نابسامانی محیط ارائه می کنند ، فلذا لازم است تا ضمن ارتقاء این جایگاه، از هر گونه اظهار نظر غیرکارشناسی توسط متولیان پرهیز و تمامی نظرات بر اساس مطالعات و استدلال های کارشناسی ارائه شود.

آشناگر اضافه کرد: هیچ گاه تمایلی به توسعه صنعتی به قیمت تخریب محیط زیست نداشته و نداریم و بر این باور هستیم که در حال حاضر تخریب و خام فروشی کمکی به توسعه استان نکرده و نمی کند.

استاندار سمنان بر ضرورت حفظ زیستگاه ها و مناطق حفاظت شده استان تاکید و اضافه کرد: دولت تدبیر و امید با اختصاص اعتبارات ارزشمند و مناسب ملی ثابت کرده است که طرفدار محیط زیست است و در سطح استان نیز علی رغم کمبود منابع مالی و مالی تلاش شده تا اعتبارات این مجموعه را افزایش دهیم.

عبدوس ،مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان نیز در این دیدار با اذعان به اینکه استان سمنان ، زیستگاه بسیاری از گونه های نادر جانوری و گیاهی است اضافه کرد: پارک ملی توران در بخش بیارجمند شهرستان شاهرود گونه های ارزشمند یوز پلنگ ، گور خر آسیایی و زاغ بور را در خود جای داده است.

وی از برگزاری چندین جشنواره مختلف در طول سال خبر داد و گفت: جشنواره زاغ بور یکی از این جشنواره هاست که همه ساله با هدف معرفی این گونه کمیاب و همچنین فروش صنایع دستی مردم منطقه در بیارجمند برگزار می شود.

عبدوس با اشاره به افزایش اعتبارات این اداره کل در استان اظهار کرد: اعتبارات ملی اداره کل محیط زیست استان سمنان در سال 98 با یک جهش فوق العاده به 6 میلیارد تومان رسیده است که بخش اعظمی از این اعتبار بمنظور حفاظت از گونه های جانوری و گیاهی، مبارزه با ریزگردها، تاغ کاری و خروج دام از مناطق حفاظت شده هزینه می شود.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان یادآوری کرد: علاوه بر اعتبارات ملی، مجموع اعتبارات استانی اداره کل محیط زیست استان سمنان 700 میلیون تومان است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 37

به "جهش در اعتبارات محیط زیست سمنان باهدف حفاظ گونه های جانوری و گیاهی و مبارزه با ریزگردها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهش در اعتبارات محیط زیست سمنان باهدف حفاظ گونه های جانوری و گیاهی و مبارزه با ریزگردها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید