صندلی فلسفه هنر در آثار ابن سینا آنالیز می گردد

به گزارش لنجان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، زیبایی شناسی به عنوان یک دانش فلسفی مستقل نزد ابن سینا مطرح نبوده است. او در آثارش به طور مستقل و منسجم به فلسفه هنر نپرداخته است. با وجود این، ابن سینا ضمناً آثارش نکات متعددی را در خصوص هنر و زیبایی مطرح نموده است. بعضی از سخنانی که ابن سینا درباره هنرها مطرح نموده است، به نگاه فلسفی او به هنر مربوط می گردد، اما بعضی سخنانش به آنالیز هنرها از جهات دیگر به ویژه از حیث فنی می پردازد.

صندلی فلسفه هنر در آثار ابن سینا آنالیز می گردد

سخنان او در خصوص فلسفه هنر و زیبایی به طور پراکنده و در بافت مباحث متفاوتی مشاهده می گردد، چنانکه می توان دیدگاه های زیبایی شناختی او را در بخش هایی همچون الهیات، ریاضیات، طبیعیات و منطق یافت. بعضی از دیدگاه های زیبایی شناختی ابن سینا به صراحت در آثارش ذکر شده، اما بعضی به طور ضمنی مطرح شده است و از آثارش قابل استنباط است.

پانزدهمین نشست از مجموعه درس گفتارهایی درباره بوعلی سینا در روز چهارشنبه 19 خرداد ساعت 11 صبح با عنوان صندلی فلسفه هنر در آثار ابن سینا به سخنرانی دکتر هادی ربیعی (عضو هیأت علمی دانشگاه هنر) اختصاص دارد که به صورت مجازی پخش خواهد شد.

در این درس گفتار مهم ترین مباحثی که ابن سینا در حیطه فلسفه هنر به آنها پرداخته است برشمرده می گردد و صندلی آن مباحث در بافت آثار او آنالیز می گردد.

علاقه مندان می توانند این درس گفتار را از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب به نشانیketabofarhang، تلگرام این مرکز به نشانی bookcitycc و صفحه این مرکز در سایت آپارات پیگیری نمایند

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 6 تیر 1400 بروزرسانی: 6 تیر 1400 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1041

به "صندلی فلسفه هنر در آثار ابن سینا آنالیز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صندلی فلسفه هنر در آثار ابن سینا آنالیز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید