تعطیلی بانک های یونان 3 میلیارد یورو هزینه در بر داشته است

به گزارش لنجان بلاگ، خبرنگاران: گروه های تجاری اعلام کردند که تعطیلی سه هفته ای بانک های یونانی حدود 3 میلیارد یورو برای اقتصاد بحران زده این کشور هزینه داشته است.

تعطیلی بانک های یونان 3 میلیارد یورو هزینه در بر داشته است

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک روزنامه یونانی به نقل از گروه های تجاری نوشت: بخش خرده فروشی یونان تنها 600 میلیون یورو از تعطیلی بانک های این کشور متضرر شده است.

بخش صادرات یونان نیز در این مدت متحمل زیان و ضرر 240 میلیون یورویی شده است. اتاق بازرگانی و صنعت یونان نیز گفت که حدود 4500 کانتینر حاوی مواد خام و کالاهای فراوری شده، در گمرکات متوقف شده است.

اتاق بازرگانی و صنعت یونان اضافه نمود: به دلیل مسدود شدن چک ها و حساب های بانکی، معاملات تجاری به ارزش 6 میلیارد یورو متوقف شده است.

پس از مخالفت دولت چپگرای یونان با اجرای سیاست های ریاضتی جدید، بانک های این کشور از اواخر ژوئن تعطیل شده است. 61 درصد مردم یونان در همه پرسی اخیر با طرح ریاضتی نهادهای بین المللی مخالفت کردند ولی مجلس یونان به تازگی این طرح را تصویب نموده است.

دولت یونان اعلام نموده است که بانک ها از روز دوشنبه بازگشایی خواهد شد. یونان با بدهی 350 میلیارد دلاری روبرو است که حدود 270 میلیارد دلار آن بدهی این کشور به وام دهندگان بین المللی است.

منبع: تسنیم
انتشار: 17 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 331

به "تعطیلی بانک های یونان 3 میلیارد یورو هزینه در بر داشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلی بانک های یونان 3 میلیارد یورو هزینه در بر داشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید