تصاویر ، اشتیاق عجیب و غریب مردم برای تماشا یک فیلم ، 337 میلیون دلار طی یک هفته!

به گزارش لنجان بلاگ، باربی در هفته نخست اکران علاوه بر رکوردشکنی در گیشه آمریکا به فروش جهانی 337 میلیون دلاری رسید و اونپهایمر نیز فروش خود را از مرز 174 میلیون دلار عبور داد.

تصاویر ، اشتیاق عجیب و غریب مردم برای تماشا یک فیلم ، 337 میلیون دلار طی یک هفته!

به گزارش خبرنگاران، فیلم سینمایی باربی ساخته گرتا گرویگ بافروش تاریخی 155 میلیون دلاری در آمریکا اکران خود را شروع کرد، فروشی که معمولا برای فیلم های ابرقهرمانی مرد محور متصور است اما این فیلم با بازی مارگو رابی و رایان گاسلینگ فراتر از پیش بینی 90 تا 110 میلیون دلاری، یکی از بزرگ ترین فروش های شروعین سینمای آمریکا را رقم زد.

باربی در خارج از آمریکا نیز تعداد زیادی از مخاطبان را جذب کرد و در هفته نخست اکران بین المللی به فروش چشم گیر 182 میلیون دلار از 70 کشور دست یافت تا مجموع فروش این فیلم فاتنزی به 337 میلیون دلار برسد در حالی که بودجه ساخت فیلم 145 میلیون دلاراعلام شده است. این عنوان بزرگ ترین فروش افتتاحیه یک فیلم در تاریخ محصولات کمپانی برادران وارنر در بازارهای بزرگ از جمله مکزیک (22.3 میلیون دلار)، برزیل (15.9 میلیون دلار) و استرالیا (14.6 میلیون دلار) بود.

در این میان بریتانیا با 22.9 میلیون دلار برترین بازار خارجی باربی ـ بود اما همانطور که انتظار می رفت این فیلم در بازارهای آسیایی سر و صدای زیادی ایجاد نکرد و با این حال فراتر از پیش بینی ها 8.2 میلیون دلار در چین به دست آورد.

باربی رکورد پرفروش ترین فیلم به کارگردانی یک زن درهفته نخست اکران را به نام خود ثبت کرد، رکوردی که پیش از این متعلق به پتی جنکینز با فیلم زن شگفت انگیز بود که در سال 2017 فروش شروعین 103 میلیون دلاری را رقم زده بود و در سال 2019، کاپیتان مارول به کارگردانی آنا بودن و رایان فلک با 153 میلیون دلار افتتاح شده بود.

از جمله دیگر رکوردهایی که فیلم باربی به نام خود ثبت کرد می توان به پرفروش ترین اکران افتتاحیه 2023 بالاتر از برادران سوپرماریو (146.3 میلیون دلار) اشاره نمود.

درام تاریخی سه ساعته اوپنهایمر ساخته کریستوفر نولان که دیگر اکران گسترده گیشه سینماست نیز در هفته نخست اکران در آمریکا به فروش 80.5 میلیون دلاری دست یافت تا سومین فیلم پرفروش این فیلمساز در اکران شروعین پس از شوالیه تاریکی برمی خیزد (160.9 میلیون دلار) و شوالیه تاریکی (158.4 میلیون دلار) بدون احتساب تورم است.

اوپنهایمر در خارج از کشور نیز 93.7 میلیون دلار فروخت تا فروش این فیلم به 174.2 میلیون دلار در مقابل بودجه فراوری 100 میلیون دلاری برسد.

اوپنهایمر با بازخوردهای بسیار خوبی از سوی منتقدان و مخاطبان رو به رو شده است. این فیلم نگاهی جامع به زندگی جی. رابرت اوپنهایمر، فیزیکدان نظری آمریکایی و از پیشگامان ساخت بمب اتمی دارد و در آن کیلین مورفی در نقش رابرت اوپنهایمر بازی نموده است.

فیلم نامه این فیلم بر اساس کتاب پرومته آمریکایی، پیروزی و تراژدی جی رابرت اوپنهایمر نوشته شده و علاوه بر کیلین مورفی در نقش اصلی، مت دیمون، امیلی بلانت، رابرت داونی جونیور کنت برانا و کیسی افلک بازیگران اصلی این فیلم هستند.

  • توقیف یک فیلم پرفروش آمریکایی در پاکستان | صحنه خاصی نداشت!
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 مرداد 1402 بروزرسانی: 2 مرداد 1402 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1637

به "تصاویر ، اشتیاق عجیب و غریب مردم برای تماشا یک فیلم ، 337 میلیون دلار طی یک هفته!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر ، اشتیاق عجیب و غریب مردم برای تماشا یک فیلم ، 337 میلیون دلار طی یک هفته!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید