تأکید امیرعبداللهیان بر همکاری برای رفع کردن کانون های فراوری گرد و غبار

به گزارش لنجان بلاگ، وزیر امور خارجه در ملاقات دبیر اجرایی اسکاپ بر ضرورت همکاری های منطقه ای و بین المللی برای رفع کردن کانون های فراوری گرد و غبار در منطقه و دنیا تأکید کرد.

تأکید امیرعبداللهیان بر همکاری برای رفع کردن کانون های فراوری گرد و غبار

به گزارش خبرنگاران، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه امروز (یکشنبه) 19 شهریور در ملاقات خانم آلیس جابانا معاون دبیرکل سازمان ملل متحد و دبیر اجرایی کمیسیون مالی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ)، با قدردانی از مشارکت و همکاری دبیر اجرایی اسکاپ در برگزاری اجلاس بین المللی مقابله با گرد و غبار در تهران، بر ضرورت همکاری های منطقه ای و بین المللی برای رفع سازی کانون های فراوری گرد و غبار در منطقه و دنیا و کاهش مخاطرات آن تاکید نمود.

وزیر امور خارجه بخشی از منشاء کانون های فراوری گرد و غبار در منطقه را ناشی از جنگ های تحمیل شده از سوی قدرت های فرا منطقه ای دانست که تنها برای تامین اهداف خود و بدون توجه به موضوعات مهمی چون محیط زیست مشکلاتی را به مردم و طبیعت منطقه تحمیل نموده اند.

امیرعبداللهیان وجود تغییرات اقلیمی و آب و هوایی را عامل دیگری برای افزایش پدیده گرد و غبار دانست.

وزیر امور خارجه آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری ها با اسکاپ برای مقابله با حوادث ناگوار طبیعی و بعلاوه کانون های توفان گرد و غبار در منطقه را مورد تاکید قرار داد.

خانم آلیس جابانا، دبیر اجرایی کمیسیون مالی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) نیز در این ملاقات با ابلاغ سلام دبیرکل سازمان ملل متحد به وزیر امور خارجه، زمینه های همکاری اسکاپ با کشورها و مجموعه های منطقه ای را تشریح و ضمن با اهمیت خواندن اقدامات هماهنگ منطقه ای در زمینه مقابله با پدیده گرد و غبار، آمادگی اسکاپ برای پشتیبانی از ایران در این زمینه را بیان کرد.

وی بعلاوه از یاری های ایران به مرکز منطقه ای مدیریت اطلاعات بلایا وابسته به اسکاپ (اپدیم) و میزبانی بسیار خوب ایران در مقر آن در تهران قدردانی کرد.

وی برگزاری پیروز اجلاس بین المللی مقابله با گرد و غبار را ستود و حضور و سخنرانی رئیس جمهور ایران در افتتاحیه اجلاس را دلیلی بر توجه سطح بالای جمهوری اسلامی ایران به مباحث بین المللی و محیط زیست خواند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 شهریور 1402 بروزرسانی: 20 شهریور 1402 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1654

به "تأکید امیرعبداللهیان بر همکاری برای رفع کردن کانون های فراوری گرد و غبار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأکید امیرعبداللهیان بر همکاری برای رفع کردن کانون های فراوری گرد و غبار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید