بودجه و سرمایه صندوق نوآوری را افزایش دادیم

به گزارش لنجان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، علیرضا منادی سفیدان امروز در رویداد پیوند که به صورت آنلاین در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار گردید گفت: جهان جهانی رقابت است و همه کشورها، کشور ما را زیر نظر دارند.وقتی که دانشمندان ما را ترور می نمایند یعنی این کشورها زورشان به کشور ما نمی رسند و درصدد برمی آیند که آنها را حذف فیزیکی نمایند تا از ما جلو بزنند یا جلوی ما را بگیرند.

بودجه و سرمایه صندوق نوآوری را افزایش دادیم

وی با بیان اینکه ما با کشورهای همسایه در رقابت هستیم، گفت: کشورهای همسایه هم در فراوری مقاله و هم با شرکت های ایرانی در حال رقابت هستند که جلو بزنند.

به گفته نماینده مجلس شورای اسلامی، رتبه ایران در زمینه فراوری مقاله در حوزه علوم پایه و مهندسی 13 و 14 و در زمینه علوم انسانی 30 است.

منادی سفیدان گفت: ما باید به صورت یک زنجیره تأمین یکپارچه فعالیت کنیم و در این راستا با افزایش بودجه معاونت علمی و فناوری مبلغ 4 هزار و 33 میلیارد تومان به آن اختصاص دادیم؛ همچنین در صدد برآمدیم تا بودجه و سرمایه صندوق نوآوری را افزایش دهیم به طوری که اکنون هزار میلیارد تومان به صورت وام از بانک ها بگیرند و به شرکت ها اختصاص دهند.

وی تاکید نمود: کوشش می کنیم تا سازمان برنامه این مبلغ را صندوق و معاونت علمی اختصاص دهد.

منادی سفیدان با بیان اینکه وزارت علوم نقطه مهم در جریان ملی و علمی کشور است، گفت: ضروری است که هسته های فناور در دانشگاه ها شکل بگیرند و ارتباط خوبی با سرمایه گذاران داشته باشند.

وی تاکید نمود: در سال گذشته 5700 شرکت دانش بنیان توانستند فروش 200 هزار میلیارد تومانی داشته باشند.

نماینده مجلس اضافه کرد: شرکت های نزدیک دانشگاه صنعتی شریف هم که در 250 هکتار مستقر هستند در سال گذشته 2 هزار میلیارد تومان فروش داشتند و 3 هزار نفر در همین دانشگاه مشغول به کار شدند.

به گفته وی این 5700 شرکت دانش بنیان به هیکل ایران نمی آید (برازنده ایران نیست) گفت: صاحبان دانش بنیان باید بدانند که در صندوق تسهیلات و خدماتی ارائه می گردد تا از این خدمات به خوبی بهره ببرند.

وی با بیان اینکه جریان علمی تا پیش از اینها در کشور جریان نامنظمی بود اضافه کرد: اما اکنون بر اساس قانون های معین و به صورت منظم فعالیت های علمی و حمایت از آنها انجام می گیرد زیرا حاکمیت علمی باید یکپارچه باشد و این برازنده کشور است.

وی تاکید نمود: ضروری است که شرکت های دانش بنیان هم در زمینه علوم انسانی شکل بگیرند زیرا در بسیاری از موارد وجود شرکت های دانش بنیان فعال در این زمینه می تواند مثمر ثمر واقع گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 خرداد 1400 بروزرسانی: 20 خرداد 1400 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1014

به "بودجه و سرمایه صندوق نوآوری را افزایش دادیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بودجه و سرمایه صندوق نوآوری را افزایش دادیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید