برنامه مشترک وزارتخانه های راه و صنعت برای تامین مصالح ساختمانی

به گزارش لنجان بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- وزیر راه و شهرسازی بر لزوم هماهنگی برای ایجاد شهرک های صنعتی، شهر های لجستیک، شهر های تازه و شهرک های مسکونی در مجاورت یکدیگر تأکید کرد.

برنامه مشترک وزارتخانه های راه و صنعت برای تامین مصالح ساختمانی

به گزارش خبرنگاران، آقای رستم قاسمی در نشست مشترک با آقای سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونان وی، با اشاره به برنامه ریزی برای شروع عملیات احداث 2 میلیون واحد مسکونی در امسال، گفت: براساس اطلاعات موجود، اکنون کمبودی از منظر مصالح ساختمانی در کشور وجود ندارد و باید برای تامین مصالح در زمان مناسب، برنامه ریزی لازم انجام گیرد.

وزیر راه و شهرسازی، فولاد و سیمان را از جمله مهم ترین مصالح مورد احتیاج برای احداث واحد های مسکونی برشمرد و گفت: باید برنامه مشترکی برای تامین به موقع و به صرفه این مصالح تدوین گردد.

قاسمی در ادامه این نشست، به موضوع آمایش سرزمین اشاره نمود و گفت: احداث بخشی از 4 میلیون واحد مسکونی باید در شهر ها و شهرک های نو انجام گردد، اما این موضوع احتیاجمند ایجاد اشتغال در این منطقه ها است.

وی ادامه داد: هماهنگی برای ایجاد شهرک های صنعتی، شهر های لجستیک، شهر های نو و شهرک های مسکونی در مجاورت یکدیگر می تواند باعث گردد که واحد های مسکونی ایجاد شده قابلیت سکونت داشته باشند و طرح های انتقال جمعیت با موفقیت اجرا گردد.

استفاده از ظرفیت فراوری داخل برای نوسازی ناوگان جاده ای

وی در ادامه به مساله نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای اشاره نمود و گفت: اکنون به تامین ناوگان کامیون با ظرفیت 10 تن، احتیاج است و این مساله باید به وسیله فراوری داخل تامین گردد.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه خواهان مشارکت برای نوسازی ناوگان ریلی شد و گفت: باید برای انتقال حمل بار از جاده به ریل در دستور کار قرار گیرد که این مساله احتیاجمند برطرف خلاء های موجود در اتصال شبکه ریلی به سرچشمه های بار است.

وی در ادامه خواهان پرداخت بدهی شرکت های صنعتی به شرکت راه آهن شد تا منابع اقتصادی برای توسعه شبکه راه آهن و بهبود عملکرد صنعت حمل و نقل ریلی فراهم گردد.

بعلاوه در این ملاقات، آقای فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت که همراه جمعی از معاونان و همراهان در نشست مشترک با وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی حضور داشتند، از آمادگی وزارت صنعت برای شروع برنامه اجرایی قانون جهش فراوری مسکن و بعلاوه نوسازی ناوگان باری کشور با استفاده از ظرفیت داخلی تاکید نمود.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1229

به "برنامه مشترک وزارتخانه های راه و صنعت برای تامین مصالح ساختمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه مشترک وزارتخانه های راه و صنعت برای تامین مصالح ساختمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید