برنامه ای در هفت روز برای کاهش وزن

به گزارش لنجان بلاگ، آیا در پی یک برنامه ایده آل برای کاهش وزن در ظرف یک هفته هستید؟ در این مقاله راهنمای کاملی به شما داده می گردد تا با استفاده از یک رژیم غذایی و رژیم ورزشی هفت روزه، به کاهش وزن مورد نظر خود دست پیدا کنید.

برنامه ای در هفت روز برای کاهش وزن
طول این برنامه رژیمی فقط 7 روز است! در طی این دوره زمانی به خودتان قول دهید که وزنتان را کاهش خواهید داد. اما چه کارهایی باید در چنین زمان کوتاهی انجام دهید تا وزن کم کنید؟ خوب، یک برای دستیابی به این هدف، یک برنامه، شامل رژیم غذایی و ورزشی طراحی شده است، که باید کاملاً دنبال گردد تا از شر وزن اضافی خود به سرعت خلاص شوید و به نتیجه مطلوبی برسید. رژیم غذایی باید کم کالری باشد و هر روز تمرین ورزشی داشته باشید. اگر به دقت از این برنامه پیروی کنید، قطعاً نتایج خوبی را در عرض هفت روز به دست خواهید آورد.

رژیم غذایی کاهش وزن هفت روزه

در ابتدا باید به شما بگوییم، که اگر از اختلالات دستگاه گوارش، تهوع و استفراغ رنج می برید، نباید برنامه غذایی کم کالری کاهش وزن هفت روزه را دنبال کنید. این رژیم بسیار ساده است و حذف کامل کربوهیدرات ها، راه سریع کاهش وزن در آن است. مقدار مصرف غذا کاهش می یابد تا کالری مصرفی را محدود کند. شما در این مدت باید از مواد غذایی مایع، پروتئین ها و فیبر برای تامین نیازهای تغذیه ای بدن خود بهره ببرید.

برخی نکات حائز اهمیت در رژیم غذایی که برای شما مفید هستند

سعی کنید غذاها را به شکل پخته شده و یا خام مصرف کنید و از روغن کمتری در آشپزی بهره ببرید. در صورت لزوم بهتر است از روغن زیتون بهره ببرید. خود را نسبت به خوردن کمتر و حذف کامل غذاهای فست فودی، نوشابه های گازدار و هله هول ، با انگیزه کنید. ما در این مقاله به شما، انواع غذاهائی که می توانید به عنوان وعده های غذایی مختلف در طول روز مصرف کنید را معرفی خواهیم کرد. شما می توانید از این بین، آنهایی را که دوست دارید انتخاب کنید و در طول هفت روزی که در این رژیم غذایی هستید، از آنها بهره ببرید

* صبح زود یک لیوان آب لیموی گرم بنوشید. آب نیمی از لیمو را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید و آن را بنوشید. سپس بعد از یک ساعت صبحانه بخورید. برای صبحانه، شما می توانید سفیده تخم مرغ و شیر بخورید و یا می توانید نصف کاسه بلغور جو بخورید. یک ظرف میوه شامل سیب، موز و خربزه هم می تواند صبحانه یکی از این هفت روز باشد.

* ناهار باید از صبحانه سبک تر باشد تا از احساس سنگین شدن، در تمام روز جلوگیری گردد. یک ناهار دارای پروتئین بالا که شامل مرغ پخته شده، ماهی پخته یا بوقلمون کبابی است، بخورید. مقدار وعده ناهار کوچک باشد، و همراه با آن می توانید سالاد یا سوپ مصرف کنید. گیاهان سبز مانند کلم بروکلی، کلم، خیار و کاهو باید در رژیم غذایی شما باشند. مصرف سبزیجات خام برترین راه برای به دست آوردن حداکثر مواد مغذی است.

* برای شام می توانید سوپی از غلاتی مانند نخود فرنگی، عدس یا حبوبات تهیه کنید. این ها برخی از گزینه های سالمی هستند که شما می توانید در برنامه کاهش وزن هفت روزه خود مصرف کنید. در صورتی که شام سبکی مصرف کنید، مقدار کالری کاهش می یابد. این رژیم بسیار ساده است و حذف کامل کربوهیدرات ها، راه سریع کاهش وزن در آن است. سوپ کلم، سوپ اسفناج، سالاد کاهو و سبزیجات پخته شده (هویج، لوبیا، گل کلم، کلم، گوجه فرنگی و غیره) برخی از گزینه های دیگری هستند که می توانید در هر روز از رژیم هفت روزه، یکی از آنها را بهره ببرید. این غذاها به شما در دستیابی به اهداف کاهش وزن یاری می نمایند.

از آن جایی که شما به طور ناگهانی مصرف غذای خود را کاهش داده اید، به احتمال زیاد از گرسنگی بین وعده های غذایی رنج می برید. بنابراین مصرف مرکبات داشته باشید، مصرف آنها موردی ندارد. موادی که سبب افزایش وزن نمی شوند از جمله بادام زمینی و پاپ کورن را هم می توانید مصرف کنید. برای هر روز، یک میان وعده کم کالری را انتخاب کنید.

تمرین ورزشی در برنامه کاهش وزن هفت روزه

داشتن رژیم غذایی و ورزش به یک مقدار مهم است و برای رسیدن به حداکثر نتیجه در برنامه کاهش وزن هفت روزه، ضروری هستند. اگر قبلاً به طور منظم ورزش می کردید، می توانید برای رسیدن به نتایج سریع تر، ورزش های سنگین را در رژیم ورزشی خود داشته باشید. همه این ها تحت راهنمایی مربی پرورش اندام شما باید باشد. انجام تمرین های ورزشی سنگین، زمانی که هرگز پیش از این، آنها را انجام نداده اید ممکن است موجب گرفتگی عضلات و آسیب استخوان شوند. بنابراین، از تمرینات گرم نماینده و کششی آغاز کنید و سپس به سمت ورزش های سنگین تر پیش بروید. در اینجا یک برنامه ورزشی منظم برای کاهش وزن سریع ارائه شده است که می تواند به مدت هفت روز دنبال گردد.

* با ورزش های سبک برای گرم کردن، مانند راه رفتن، دوی آهسته و دویدن آغاز کنید. 45 دقیقه دوچرخه سواری کنید. شنا کردن احتمالاً برترین ورزشی است که به شما یاری می نماید وزن خود را به طور مؤثر کاهش دهید.

* تمرینات کششی می توانند به فرم گیری بدن یاری نمایند. خم شدن به طرفین، کشش شکمی و کشش کمر برای از دست دادن وزن در قسمت های خاص بدن مفید هستند. شما بعلاوه می توانید تمرینات ورزشی سبک تناسب اندام را برای کاهش وزن خود انجام دهید. توپ ورزشی، می تواند به شما برای رسیدن به حداکثر کشش، یاری کند.

* شما بعلاوه می توانید تمرینات پر انرژی مانند ایروبیک، زومبا، کیک بوکسینگ و غیره را آغاز کنید و آنها را به طور متناوب در رژیم ورزشی خود در هر یک از روزهای هفته قرار دهید.

* هنگامی که می خواهید کاهش وزن سریعی داشته باشید، تمرینات سنگین مانند پرس سینه، دراز نشست، اهرم کششی و غیره را با وزنه انجام دهید. با این حال، این تمرینات باید تنها در صورتی انجام گردد که بدن شما قبلاً به بلند کردن وزنه ها عادت نموده است.

* یوگا در بلند مدت برای شما مفید است و ممکن است نتیجه های فوری را نشان ندهد، اما به شما یاری می نماید وزن خود را از دست بدهید. بنابراین، به کلاس های یوگا بروید تا مزایای سلامتی حداکثر و طولانی مدت را به دست آورید. یوگا نه تنها به کاهش وزن یاری می نماید، بلکه اثر جوان سازی برای بدن دارد.

اگر چه، یک هفته زمان کوتاهی برای کم کردن وزن اضافی است، اما قطعاً شما می توانید با پیروی از برنامه رژیم غذایی و ورزشی که در این مقاله ارائه شده است، به آن دست پیدا کنید. حتی بعد از 7 روز، شما باید یک رژیم غذایی مناسب را دنبال کنید و هر روز برای حفظ کاهش وزن بدست آمده و خوش اندامی، ورزش کنید.

منبع: ساپتکی سنگوپتا - Buzzle

منبع: راسخون
انتشار: 14 آبان 1400 بروزرسانی: 14 آبان 1400 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1219

به "برنامه ای در هفت روز برای کاهش وزن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه ای در هفت روز برای کاهش وزن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید