آنالیز کاربردهای یراق آلات و یراق استیل

به گزارش لنجان بلاگ، امروزه از یراق آلات در صنایع مختلف استفاده می گردد ؛ از صنایع ساختمانی و غذایی گرفته تا صنایع پزشکی و نفتی. دایره محصولات انواع یراق گسترده است ؛ اما بیشتر به دستگیره، نرده، قفل، لوله، لولا و … اطلاق می گردد. جنس آنها نیز فرق دارد. به طور مثال، اگر در صنایع استیل استفاده گردد به آن یراق استیل می گویند. در ادامه با کاربردهای آنها بیشتر آشنا می شوید.

آنالیز کاربردهای یراق آلات و یراق استیل

یراق آلات چیست؟

یراق آلات به ابزارها و وسایلی اطلاق می شود که بتوان از طریق آنها اتصالات مناسبی درست کرد. قدمت این ابزارها به زمانی برمی شود که بشر تصمیم به ذوب کردن فلزات گرفت. امروزه از این وسایل کاربردی در صنایع مختلف استفاده می شود. کافیست که نگاهی به درب ها، پنجره ها، شیرهای آب، یراق آلات کابینت، لولاها و شوفاژ ها انداخت تا کاربرد آنها را بهتر درک کرد.

در واقع با توجه به کاربرد گسترده یراق آلات استفاده از آنها نوعی ضرورت محسوب می شود. بدون وجود آنها نمی توان بسیاری از صنایع مانند کابینت های آشپزخانه را متصور شد ؛ چرا که علاوه بر حس زیبایی شناسی کار انسان را راحت تر می نمایند. یراق استیل یکی از برترین متریال های موجود در بین محصولات مشابه به شمار می آید. امروزه استفاده از یراق استیل روز به روز رو به افزایش است که در زیر به بعضی از کاربردهای آن می پردازیم.

انواع یراق استیل

به طور معمول، به دو شکل فابریک و آبکاری دستی فراوری می شوند. در مدل های فابریک، آبکاری و رنگ در کارخانه انجام می شود. یراق های آبکاری دستی از کیفیت و قیمت پایین تری نسبت به نمونه های فابریک برخوردارند. برای خرید یراق آلات می توانید از محصولات ما بازدید نمایید.

نوع آلیاژ یراق استیل

آلیاژ به کار رفته در یراق استیل از نوع آلیاژ 304 بوده که به نام آلیاژ ضد زنگ نیز شناخته می شوند. یراق استیل را می توان با خیال آسوده در فضاهای باز و مرطوب مانند حمام ها و استخرها بدون توجه به نوع آب و هوا و درصد رطوبت و نور استفاده کرد ؛ چون به هیچ عنوان زنگ نمی زنند و خرد نمی شوند.

به غیر از نوع 304 یراق نرده استیل 201 نیز وجود دارد که اندازه کمتری نیکل و کروم در ساختار خود دارد. لذا مقاومت آن کمتر از نوع 304 است.

استیل آلیاژی است که به آن کروم، منیزیم و نیکل اضافه شده که باعث ایجاد مقاومت و استحکام در برابر خوردگی یراق نرده استیل می گردند.

کاربرد یراق استیل در صنعت ساختمان

یراق استیل تقریبا در بیشتر صنایع دارای کاربرد است. به طور مثال، نرده های استیل در موارد مختلفی مانند حفاظ راه پله ها، پله های استخر، میله های کنار استخر، باغ ها، ویلاها، آلاچیق ها و … مورد استفاده قرار می گیرند.

تنوع بسیاری در یراق نرده استیل وجود دارد. ضخامت ها و قطرهای مختلفی از این محصول در بازار به چشم می خورد. این ویژگی سبب گشته تا یراق نرده استیل انتخاب اول در صنعت ساختمان باشد.

برای نصب نرده و لوله های استیل به سازه های استیل دیگری مانند زانویی دو سر متحرک، زانویی دو سر ثابت و انواع استکانی احتیاج است. این امر موجب گستردگی یراق آلات استیل شده است. بعلاوه از آسانسوری استیل در نگاه داشتن لوله های استیل به صورت قائم استفاده می شود. آخر لوله های استیل نیز با انواع چوپقی استیل مسدود می شود. از زانو مفصلی هم برای پرچ لوله ها استفاده می شود.

یکی دیگر از محصولات استیلی که در کنار نرده استیل مورد استفاده قرار می گیرد نعلبکی یا کف کوب بوده که روی زمین برای ثابت کردن پایه نرده به کار می رود.

رنگ های یراق استیل

یراق استیل بسته به کاربردشان از رنگ های زیبایی برخوردار است. این یراق از رنگ های متنوعی مانند سیلور، طلایی، دودی و برنز برخوردار بوده که به آن ظاهری زیبا و لوکس می بخشد.

منبع: اتاق
انتشار: 26 بهمن 1401 بروزرسانی: 26 بهمن 1401 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1575

به "آنالیز کاربردهای یراق آلات و یراق استیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز کاربردهای یراق آلات و یراق استیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید