تور هند: ایران و هند قرارداد تبادل غرفه رایگان منعقد می نمایند

به گزارش لنجان بلاگ، به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، در هفتادوسومین دوره از نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت، ایوب دهقان کار (مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران و رئیس غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران) با مدیر موسسه National Book Trust هندوستان که مجری و برگزار کننده نمایشگاه کتاب دهلی نو است، ملاقات و گفت وگو کرد.

تور هند: ایران و هند قرارداد تبادل غرفه رایگان منعقد می نمایند

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

در این ملاقات طرفین بر توسعه همکاری های فرهنگی در حوزه نشر کتاب تاکید کردند که از جمله آن تبادل غرفه رایگان و ترجمه متقابل آثار دو کشور جمهوری اسلامی ایران و هند بود.

در ابتدای ملاقات، ایوب دهقان کار در مورد اهمیت این توافق اظهار کرد: یکی از اهداف حضور در نمایشگاه های خارجی و رویدادهای بین المللی، فراهم آوردن زمینه برای معرفی فرهنگ غنی ایرانی اسلامی به دنیا به وسیله کتاب است و صرف حضور در نمایشگاه هدف نیست؛ بلکه نمایشگاه ها زمینه خوبی را برای ارتباط گیری با همتایان خارجی از بخش دولتی و خصوصی فراهم می آورند.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران در ادامه اعلام کرد: یکی از سیاست های کلان کشور توسعه دیپلماسی فرهنگی است که امیدواریم در آینده نزدیک به همت بخش خصوصی و با حمایت بخش دولتی بیشتر توسعه یابد.

او بعلاوه عنوان کرد: در حوزه دیپلماسی فرهنگی مبتنی بر کتاب و نشر، نمایشگاه ها یا محل کاشتن بذر هستند یا محل برداشت محصول؛ به دیگر سخن نمایشگاه ها یا زمینه را برای تحقق برنامه ها و فعالیت های تازه فراهم می نمایند یا محل بهره گیری و ثمرگیری از فعالیت های مستمر انجام شده در گذشته هستند. براین اساس نباید برای همه نمایشگاه ها نسخه واحد تجویز کرد و باید برای هر نمایشگاه به اقتضای شرایطی که دارد برنامه ریزی جداگانه ای انجام داد.

وی ماهیت و اهداف غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران را در سطح کلان فرهنگی دانست و توضیح داد: ضمن این که حمایت از بخش خصوصی اعم از ناشران و انجمن ها و تقویت اقتصاد نشر باید جز لاینفک برنامه های غرفه ملی باشد اما غفلت از مسائل و ابعاد فرهنگی در سطح بین المللی هم جایز نیست.

رئیس غرفه ملی ایران در ادامه اعلام کرد: ما برای حضور در نمایشگاه های خارجی مؤکدا صرفه و صلاح حوزه نشر و فرهنگ کشور خودمان را در نظر می گیریم و مقلد و دنباله رو سایر کشورها یا ناشران دیگر برای حضور در یک نمایشگاه نیستیم.

ایوب دهقان کار در خاتمه سخنان خود گفت: قرابت و اشتراکات فرهنگی فراوان خصوصا در زمینه شعر، ادبیات و زبان فارسی موجب شده کشور هند همیشه جز اولویت های فرهنگی ما باشد و از این حیث، حضور کشورمان در نمایشگاه کتاب دهلی نو می تواند در این زمینه ها بسیار ارزشمند و اثربخش باشد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1215

به "تور هند: ایران و هند قرارداد تبادل غرفه رایگان منعقد می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هند: ایران و هند قرارداد تبادل غرفه رایگان منعقد می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید