اعتراضات ضد قرنطینه در آمریکا

به گزارش لنجان بلاگ، تظاهرکنندگان در بسیاری از ایالت های آمریکا خواهان برطرف محدودیت های اعمال شده برای مقابله با شیوع ویروس جدید کرونا شدند. شرکت کنندگان در تظاهرات روز شنبه که اغلب آنها را طرفداران دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا تشکیل می دادند به اجرای قرنطینه اعتراض کردند.

اعتراضات ضد قرنطینه در آمریکا

به نوشته روزنامه دیلی میل، رئیس جمهوری آمریکا که از تظاهرنمایندگان حمایت نموده روز آدینه در صفحه توئیتر خود خواهان آزادسازی چند ایالتی شد که فرمانداران دموکرات آنها محدودیت هایی را برای مقابله با شیوع بیماری همه گیر کووید 19 به اجرا گذاشته اند.

دونالد ترامپ همچنین گفته است که از نظر او بعضی فرمانداران در اعمال محدودیت زیاده روی نموده اند.

-

-

-

-

نوادا، ویسکانسین، ایندیانا، کالیفرنیا، نیوهمپشایر، تگزاس و اوهایو از جمله ایالت هایی بودند که روز شنبه شاهد برگزاری تظاهرات علیه محدودیت های اعمال شده از سوی فرمانداران بودند. شماری از شرکت نمایندگان در تظاهرات شهر کنکورد در نیوهمپشایر مسلح بودند و یا چهره های خود را پوشانده بودند.

از سوی دیگر شرکت نمایندگان در تظاهرات ایالت تگزاس از پیامدهای مالی محدودیت های اعمال شده ابراز نگرانی کردند.

دونالد ترامپ که به دنبال بازگشایی دوباره اقتصاد آمریکا است چند روز پیش خاطرنشان کرد که فرمانداران هر ایالت در خصوص زمان برطرف محدودیت های اعمال شده برای مقابله با شیوع ویروس جدید کرونا تصمیم گیری خواهند کرد.

اندرو کوئومو، فرماندار ایالت نیویورک که کانون اصلی شیوع این ویروس در آمریکا است روز شنبه به طور تلویحی از دونالد ترامپ به دلیل سیاسی کردن موضوع اجرای قرنطینه در این کشور انتقاد کرد.

معترضان ضد قرنطینه در تگزاس آمریکا شعارهای فائوچی را اخراج کنید سر دادند؛ همچنین معترضان مسلح زیادی در نیوهمپشایر خواهان لغو این محدودیت ها شدند؛ معترضان ضد ترامپ در نیویورک هم کیسه های حمل جسد نمادین مقابل املاک رئیس جمهوری آمریکا قرار دادند.

معترضان در راهپیمایی ضد قرنطینه در تگزاس فریاد فائوچی را اخراج کنید علیه مشاور پزشکی ارشد دونالد ترامپ سر دادند و هزاران آمریکایی توصیه در خانه ماندن و قوانین فاصله گذاری اجتماعی را با برگزاری اعتراضات شکستند.

در همین حال فعالان ضد ترامپ تجمع مقابله ای روبروی املاک رئیس جمهوری آمریکا به راه انداختند و کیسه های حاوی جسد روی زمین قرار دادند.

روز شنبه صدها معترض مقابل ساختمان متعلق به کنگره در آستین تگزاس تجمع کردند تا علیه قوانین ماندن در خانه بابت شیوع کروناویروس در این ایالت اعتراض نمایند. اعتراض تگزاس از سوی اوون شرویر برنامه ریزی شده بود و الکس جونز از اینفووارز در آن شرکت نموده بود.

تصاویر این تجمع نشان میدهد که مردم پرچم های 2020 ترامپ و نمادهای ضد قرنطینه را بالا بردند و خواهان اخراج دکتر آنتونی فائوچی، متخصص ارشد ایمونولوژیست و متخصص بیماریهای عفونی این کشور شدند.

در آستین، مرکز تگزاس که یکی از قطب های اصلی اقتصاد آمریکاست، معترضان که اغلب ماسک نزده بودند و فاصله گذاری فیزیکی را هم رعایت نمی کردند شعار سر دادند که بگذارید کار کنیم. آمریکا را تعطیل نکنید.

از آنجایی که این بیماری دنیای برای اولین بار در ایالت واشنگتن تشخیص داده شد، دکتر فائوچی به عنوان یک متخصص برجسته بهداشت عمومی در واکنش کرونا ویروس رئیس جمهوری آمریکا تبدیل شده است. فائوچی در کنفرانس های مطبوعاتی ترامپ درباره کووید-19 معمولا در کنار او می ایستد و تازه ترین اطلاعات درباره این ویروس و شرایط بهداشت این کشور اعلام می گردد.

شعارهای این معترضان پس از آن مطرح می گردد که ترامپ علنا از معترضان ضد قرنطینه حمایت کرد و بارها متناقض از سخنان و توصیه های بهداشتی دکتر فائوچی سخن گفت. تگزاس اولین ایالتی خواهد بود که طی روزهای آینده در بحبوحه شیوع کووید-19 بازگشایی می گردد و فعالیت کسب و کارها در آن به جریان می افتد.

به گفته مقام ها، زنی که در شهر ترنتون، ایالت نیوجرسی برای برگزاری اعتراض ضد قرنطینه یاری نموده بود، بازداشت و به نقض قوانین ماندن در خانه متهم شده است.

چندین اعتراض ضد قرنطینه هم از سوی شهفرایندان ایالات متحده آدینه در سراسر این کشور برگزار گردید. اعتراضات در مکان هایی از جمله نیوهمپشایر، مریلند، ویرجینیا و نیوجرسی دیده شد. اعتراضات در ایالات بسیاری از جمله اوکلاهاما، تگزاس، آیداهو، ویرجینیا، میشیگان، فلوریدا، کالیفرنیا، کنتاکی، اوهایو، کارولینای شمالی و مینه سوتا اتفاق افتاده است.

براساس گزارش آسوشیتدپرس، روز شنبه صدها معترض مقابل ساختمان کنگره آمریکا در نیوهمپشایر تجمع نموده، شعارهایی سر دادند و نوشته هایی در دست داشتند و خواهان بازگشایی این ایالت شدند. این معترضان دست نوشته هایی از جمله آزاد زندگی کنید یا بمیرید در دست داشتند. همچنین نوشته هایی با عنوان مشاغل را احیا کنید و قانون اساسی مرا ببوس به همراه داشتند.

روز شنبه همچنین اعضای یک گروه ضد قرنطینه موسوم به مریلند را دوباره باز کنید به قوانین محدودنماینده این ایالت اعتراض نموده و با خودروهایشان به خیابان های شهر آناپولیس آمدند.

اعضای این گروه معترض در خودروهایشان ماندند تا به قوانین فاصله گذاری اجتماعی احترام گذاشته باشند و دست نوشته هایشان را از شیشه خودرو بیرون گرفته بودند. این گروه در توماری آنلاین از فرماندار مریلند خواستند تا کسب و کارها را دوباره به راه بیندازد، اماکن مذهبی دوباره فعالیت نمایند و کار مدارس از سر گرفته گردد.

فعالان ضد ترامپ همچنین روز شنبه مقابل املاک ترامپ در سراسر این کشور تجمع برگزار کردند و کیسه های مخصوص حمل جسد به همراه داشتند تا به کشته شدگان مبتلا به ویروس کرونا و نوع واکنش ترامپ به این شیوع واکنش نشان دهند.

گروهی از معترضان شنبه در شیکاگو ایالت ایلینوی با همراه داشتن هفت کیسه حمل جسد تجمع کردند. فعالانی از گروه نفی فاشیسم هم در اعتراض به اقدامات ترامپ کیسه های حمل جسد نمادین را مقابل هتل بین المللی و برج نیویورک ترامپ قرار دادند.

دست نوشته های روی این کیسه های حمل جسد وجود داشت. روی این کاغذها نوشته شده بود این نمایانگر بیش از 1000 نیروی امدادی است که بر اثر ابتلا به کووید-19 جان باختند و این نمایانگر مهاجرانی است که در بازداشت اداره مهاجرت و گمرک ایالات متحده جان دادند.

بعضی فرمانداران دموکرات، از برنامه های ایالت هایی چون تگزاس و ورمونت برای بازگشایی بعضی از مشاغل از روز دوشنبه خبر داده است.

بسیاری از فرمانداران که مطابق قانون اساسی آمریکا، خود را مسئول حفظ سلامت و ایمنی شهفرایندان ایالت شان می دانند، گفته اند بنا ندارند در لغو قرنطینه ها تعجیل نمایند چرا که از بازگشت موج دیگری از شیوع کووید19 نگرانند.

ترامپ همچون چند هفته اخیر در کنفرانس خبری کاخ سفید برای مقابله با ویروس کرونا به خبرنگاران گفت: بعضی از ایالت ها که فرمانداران جمهوری خواه و دموکرات دارند از همین حالا اعلام نموده اند که گام هایی برای ایجاد ایمنی و بازگشایی تدریجی کسب و کارها برداشته اند.

رئیس جمهور آمریکا گفت که تگزاس و ورمونت بنا دارند بخ کسب و کارهای خاصی اجازه دهند که از روز دوشنبه، 20 آوریل، فعالیت خود را از سر بگیرند. به گفته وی مونتانا هم بنا دارند تا از آوریل 24، کمتر از یک هفته دیگر محدودیت ها را کم کند.

به گفته رئیس جمهور آمریکا، ایالت های اوهایو و داکوتای شمالی هم تصمیم به لغو محدودیت ها از ابتدای ماه مه دارند.

اندرو کومو، فرماندار ایالت مریلند می گوید شمار تازه مبتلایان، تلفن به اورژانس و شمار جان باختگان کرونا در نیویورک رو به کاهش است.

کومو در کنفرانس خبری روز شنبه خود ضمن اعلام رسیدن آمار جان باختگان نیویورک به 16 هزار نفر٬ گفت آمارها برای سومین روز متوالی کاهش داشته که می تواند نشان از نزولی شدن فرایند همه گیری خبر دهد.

کومو که اظهارات او در نقد کاخ سفید معمولا با پاسخ تند دونالد ترامپ روبرو می گردد٬ روز شنبه یک بار دیگر تاکید نموده که از نظر او گسترش ظرفیت تست گیری پیش شرط لغو محدودیت ها و بازگشایی کسب و کارها است.،ایسنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 347

به "اعتراضات ضد قرنطینه در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراضات ضد قرنطینه در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید