آلمان دنبال منصرف کردن آمریکا برای خروج از پیمان آسمانهای باز است

به گزارش لنجان بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا می خواهد از پیمان آسمان های باز که به امضای 34 کشور رسیده و امکان پروازهای شناسایی و تجسسی غیرنظامی بر فراز آسمان کشورهای عضو را فراهم می نماید خارج گردد اما آلمان کوشش می نماید تا واشنگتن را از این تصمیم منصرف کند.

آلمان دنبال منصرف کردن آمریکا برای خروج از پیمان آسمانهای باز است

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

دلیل ترامپ برای خروج از این پیمان آن است که ادعا می نماید روسیه به پیمان آسمان های باز پایبند نیست.

دونالد ترامپ می گوید که روسیه به پیمان متعهد نیست و به کشورهای عضو اجازه نمی دهد بر فراز روسیه پروازهای شناسایی داشته باشند اما مسکو این گفته را رد می نماید.

هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان می گوید در سال های اخیر از طرف روسیه مسائلی در اجرای این پیمان وجود داشته اما این مسائل خروج آمریکا را توجیه نمی نماید.

آلمان تأکید دارد که این پیمان برای حفظ امنیت و صلح نیمکره شمالی زمین لازم است.

البته آمریکا تنها عضو پیمان نیست که روسیه را به مانع تراشی در اجرای این پیمان متهم می نماید. اعضای ناتو پنجشنبه اول خرداد (20 مه) از محدود شدن مناطقی در خاک روسیه که پیمان آسمان های باز در آنها قابل اجراست ابراز نگرانی نموده بودند.

ناتو مدتهاست که از عدم همکاری کامل روسیه در اجرای مفاد این پیمان گله دارد؛ نمایندگان کشورهای عضو ناتو امروز آدینه دوم خرداد (21 مه) در نشست فوق العاده ای در خصوص پیمان آسمان های باز گفتگو خواهند کرد و نماینده آمریکا قرار است متحدان خود را از تصمیم به ترک این پیمان آگاه کند.

وزارت دفاع آلمان می گوید هدف از پروازهایی که بر اساس این پیمان صورت می گیرند یاری به کنترل تسلیحات و ایجاد اعتماد متقابل میان کشورهای عضو در شرایط سخت امنیتی است. این پروازها همیشه با مشارکت تمامی نمایندگان کشورهای عضو صورت می گیرد.

وزیرخارجه آلمان ضمن اشاره به مهلت شش ماهه ای که تا خروج آمریکا از این پیمان پیش رو هست، می خواهد دولت آمریکا را به تجدید نظر در این تصمیم تشویق کند. هایکو ماس از روسیه هم خواسته این پیمان را به طور کامل اجرا کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 379

به "آلمان دنبال منصرف کردن آمریکا برای خروج از پیمان آسمانهای باز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان دنبال منصرف کردن آمریکا برای خروج از پیمان آسمانهای باز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید