9 مورد از بکرترین جاذبه های گردشگری در ایران

به گزارش لنجان بلاگ، ایران کشوری است با جاذبه های تاریخی و طبیعی بی نظیر اما بعضی از جاذبه های بکر گردشگری در ایران باوجود زیبایی های فراوان کمتر شناخته شده اند.

9 مورد از بکرترین جاذبه های گردشگری در ایران

ایران کشوری با تاریخ و فرهنگ بسیار غنی است که دارای جاذبه های گردشگری متنوعی است. علاوه بر مقاصد گردشگری معروف، جاذبه های بکر گردشگری در ایران مقاصدی هستند که شاید کمتر شناخته شده باشند؛ اما زیبایی ها و مجذوب نمایندهیت های منحصربه فردی دارند که حداقل برای یکبار سفر می توانند مقاصد خوبی باشند. همراه خبرنگارانمگ چند مورد از این جاذبه های کمتر دیده شده در ایران را بشناسید.

جاذبه های بکر گردشگری در ایران

ایران همچنان دارای مقاصد کمتر دیده شده و بکری است که ارزش یکبار بازدید را دارند. در ادامه به بعضی از جاذبه های بکر گردشگری در ایران اشاره خواهیم کرد.

رودخانه کوهرنگ

از ارتفاعات زرد کوه در شهرستان کوهرنگ رودی جریان می یابد که سرچشمه اصلی رودخانه کارون است. این رود که در استان چهارمحال بختیاری قرار گرفته و در اطراف خود طبیعتی بکر و مثال زدنی پدید آورده است، رودخانه کوهرنگ است.

شهر قدیمی میانه

در استان آذربایجان شرقی شهری تاریخی با قدمتی کهن وجود دارد که به دروازه آذربایجان معروف است. این شهرهای برای سال های زیادی تنها راه ارتباطی بین آذربایجان شرقی و بدنه اصلی کشور بوده است. نام این شهر میانه و دارای جاذبه های معماری فراوان، بازارهای سنتی و طبیعتی بکر و بسیار زیباست.

جزیره مینو

یکی از زیباترین جزایر ایران در آبادان و در استان خوزستان که در فهرست جاذبه های بکر گردشگری در ایران جایگاه خاصی دارد، جزیره مینو است. رودخانه اروندرود این جزیره را به آغوش کشیده است و تنها شهر این جزیره مینوشهر است.

کوه های میشو

در بین شهرستان مرند و شهرستان شبستر رشته کوه های زیبایی وجود دارد که مرتفع ترین قله آن با نزدیک به سه هزار متر ارتفاع طبیعتی فوق العاده زیبا دارد. در فهرست جاذبه های بکر گردشگری در ایران کوه های میشو یا رشته کوه میشو داغی از زیبایی و اهمیت خاصی برخوردار است. منطقه میشو داغی از منطقه ها حفاظت شده در شمال دریاچه ارومیه و جنوب منطقه حفاظت شده مراکان و منطقه شکار ممنوع یکانات است. وجود حدود 385 نوع گونه گیاهی در میشو داغ، این منطقه را به یکی از ذخیره گاه های ژنتیکی دنیا تبدیل نموده است.

قلعه رودخان فومن جاذبه گردشگری دیدنی

در میان جنگل های مرطوب انبوه شمال گیلان قلعه ای قدیمی به نام قلعه رودخان قرار گرفته است که قدمت آن مربوط به دوره قبل از اسلام در ایران می رسد. این قلعه هواداران زیادی در میان ایرانیان دارد ولی جهانگرد های خارجی از وجود آن اطلاعی ندارند. عده ای از کارشناسان زمان ساخت این قلعه را به دوران ساسانیان و همزمان با حمله اعراب به ایران می دانند، این قلعه در دوره سلجوقیان مجددا بنا شد.

گنبد سلطانیه زنجان

یکی دیگر از جاذبه های بکر گردشگری در ایران که به عنوان میراث دنیای یونسکو ثبت شده گنبد سلطانیه است که در شمال غرب استان زنجان قرار گرفته است و یکی از بزرگ ترین گنبدهای دنیا به شمار می رود. در سال های 1302 الی 1312 میلادی این گنبد در سلطانیه که مرکز حکومت ایرانیان بود قرار داشت . این گنبد روی قبر حاکم ایلخانی هشتم قرار گرفته است.

عمارت بخردی، یکی از جاذبه های گردشگری کمتر شناخته شده ایران

در اصفهان کاروانسرایی 400 ساله از دوره صفویان وجود دارد که با اتاقک های زیاد و متفاوتش میزبان گردشگران دوره قاجار هم بوده است. این عمارت امروزه به عنوان قدیمی ترین اقامتگاه که در دست بازسازی است شناخته می گردد. از دوران قاجار و صفوی پنجره هایی با شیشه های رنگارنگ در این عمارت به جای مانده است.

هتل صخره ای کندوان یکی از جاذبه های بکر گردشگری ایران

حدود 30 کیلومتر که از شمال غرب تبریز فاصله بگیرید با یک روستای صخره ای 800 ساله به نام کندوان روبه رو می شوید. محل زندگی مردم این منطقه داخل غارهایی قرار گرفته است که در دل سنگ های آتشفشانی کوه سهند ساخته شده اند. هتل لوکس کندوان در میانه همین روستا قرار گرفته است اما نمایی متفاوت از دیگر هتل ها دارد. این هتل اتاقک های غارگونه دارد ولی با این حال امکاناتش کاملا مدرن است و تجهیزات کاملی دارد. طبق گفته های افسانه های محلی خواص پزشکی آب معدنی که از کوه سهند سرچشمه می گیرد از بهشت عدن نشئت گرفته است.

برج طغرل تهران

بنایی در شهر ری متعلق به دوره سلجوقیان به نام برج طغرل وجود دارد که در حاشیه جنوبی تهران واقع شده و در فهرست جاذبه های بکر گردشگری در ایران قرار گرفته است. ری همواره مورد توجه مسافران و گردشگران مشتاق نواحی شمالی شهر تهران بوده است. این منطقه جزء قدیمی ترین منطقه ها تهران به شمار می رود که بناهای تاریخی بسیار با ارزشی مانند بازار 500 ساله صفوی دارد و یکی از جاذبه های کمتر شناخته شده ایران است.

سخن پایانی

این ها تنها چند نمونه از جاذبه های کمتر دیده شده و جاذبه های بکر گردشگری در ایران هستند. ایران به لطف تنوع طبیعی و فرهنگی خود دارای مکان های دیدنی و مجذوب نماینده بسیاری است که در انتظار کشف و دیده شدن به وسیله گردشگران هستند و در انتظار چشمان مشتاق جهانگرد ها مانده اند.

پیشنهاد مطالعه:این گیاهان حتی با یک بار آب دادن در ماه هم به خوبی رشد می نمایندمنبع: پیام دلتا
انتشار: 11 مرداد 1402 بروزرسانی: 11 مرداد 1402 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1640

به "9 مورد از بکرترین جاذبه های گردشگری در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 مورد از بکرترین جاذبه های گردشگری در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید