86 درصد مشترکان در تابستان کمتر از الگوی متعارف مصرف داشته اند

به گزارش لنجان بلاگ، تهران (پانا) - مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و امور مشترکان توانیر با اشاره به تقسیم بندی کشور از لحاظ تعرفه بندی قبوض برق، گفت، در تابستان سال جاری 86 درصد مشترکان کمتر از الگو، مصرف داشته اند.

86 درصد مشترکان در تابستان کمتر از الگوی متعارف مصرف داشته اند

به گزارش توانیر، عبدالامیر یاقوتی، مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و امور مشترکان توانیر در تشریح نحوه محاسبه قبوض برق، اظهار کرد: کشور از نظر تعرفه ای به پنج بخش تقسیم می گردد که چهار بخش آن گرمسیری است و یک منطقه عادی است، اما طیف وسیعی از این مشترکان ما در منطقه ها عادی مستقر هستند.

یاقوتی اعلام نمود: مشترکان هم به دو دسته تقسیم می شوند شامل مشترکانی با مصرف تا سقف الگو و مشترکانی که بیش از الگو مصرف می نمایند، هستند.

وی با بیان اینکه در منطقه ها گرمسیر یک الگو 3 هزار کیلووات ساعت است و در منطقه ها عادی 300 کیلووات ساعت است، اضافه نمود: اگر مشترکانی تا سقف الگو مصرف نمایند تعرفه برق آنها 7 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، اما مشترکانی که بیش از دو برابر الگو مصرف نمایند، تعرفه برق آنها مجموعا 23 درصد افزایش داشته است.

یاقوتی توضیح داد: اما مشترکانی که بیش از دو برابر الگو مصرف داشام اند، سال جاری در سه ماه تیر و مرداد و شهریور، مابه التفاوت بیش از دو برابر الگوی مصرف آنها با نرخ 820 تومان به ازای هر کیلووات ساعت محاسبه می گردد.

وی اظهار کرد: سهم قبوض تا مصرف 100 کیلووات ساعت 21 درصد، در پله دوم 35 درصد و در پله سوم 29 درصد و پله چهارم 10 درصد، پله پنجم 3 درصد و پله ششم یک درصد و و پله هفتم یک درصد بوده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 20 آذر 1400 بروزرسانی: 20 آذر 1400 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1254

به "86 درصد مشترکان در تابستان کمتر از الگوی متعارف مصرف داشته اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "86 درصد مشترکان در تابستان کمتر از الگوی متعارف مصرف داشته اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید