گوگل در فرانسه نقره داغ شد

به گزارش لنجان بلاگ، بی توجهی به این ضرب الاجل آنطور که در بیانیه نهاد نظارتی فرانسه آمده غرامت روزانه ای معادل یک میلیون دلار (900 هزار یورو) برای شرکت گوگل به همراه خواهد داشت که علاوه بر جریمه یاد شده باید پرداخت گردد.

گوگل در فرانسه نقره داغ شد

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

نهاد نظارت بر رقابت و بازار در فرانسه روز سه شنبه از وضع جریمه 500 میلیون یورویی برای شرکت آمریکایی گوگل به علت نداشتن حسن نیت در مذاکره با فراوری نمایندگان محتوای رسانه ای و نادیده گرفتن حق مالکیت معنوی آن ها اطلاع داد.

این جریمه اقتصادی به طور تعیین نشان دهنده بی توجهی غول فناوری دیجیتال و مالک مهم ترین موتور جستجوگر اینترنتی نسبت به پرداخت حقوق مادی رسانه ها و فراوری نمایندگان محتوای خبری پس از بازنشر فراوریات آنهاست.

نهاد نظارت بر رقابت و بازار در فرانسه بعلاوه دو ماه به گوگل مهلت داده تا پیشنهاد های خود را در مورد نحوه جبران خسارات وارده ناشی از عدم حسن نیت در مذاکره با رسانه ها و پرداخت نکردن حق اشتراک محتوای خبری فعالان عرصه مطبوعات ارائه کند.

بی توجهی به این ضرب الاجل آنطور که در بیانیه نهاد نظارتی فرانسه آمده غرامت روزانه ای معادل یک میلیون دلار (900 هزار یورو) برای شرکت گوگل به همراه خواهد داشت که علاوه بر جریمه یاد شده باید پرداخت گردد.

بخش مربوط به تعامل شرکت گوگل با کشور فرانسه در واکنشی سریع، تصمیم مقامات فرانسوی را ناامید نماینده خوانده و یادآور شده که این جریمه کوشش های اجرا شده برای دستیابی به یک توافق را نادیده گرفته و منعکس نماینده واقعیت کارکرد محتوای خبری در پلت فرم های مختلف تحت مالکیت این شرکت نیست.

یک سخنگوی شرکت گوگل هم در همین خصوص به رویترز گفت که این جریمه مایوس نماینده است و گوگل در طول فرایند مذاکرات پیشین با مقامات فرانسوی حسن نیت خود را به خوبی نشان داده است.

شرکت گوگل اوایل سال 2021 با نمایندگان صد ها رسانه در فرانسه بر سر پرداخت حق مالکیت معنوی فراوریات خبری آن ها به یک چارچوب توافق دست یافته بود، اما این توافق مد نظر بعضی فعالان عمده این حوزه از جمله خبرگزاری فرانسه قرار نگرفت.

به نظر می آید شرکت گوگل بدون توجه به درخواست نهاد نظارتی فرانسه برای عدم اشتراک محتوای خبری رسانه ها تا پیش از حصول توافقی قطعی که خواسته بعضی شاکیانِ چارچوب توافق قبلی را هم برآورده کند اقدام به باز نشر فراوریات آن ها نموده است.

این نهاد نظارتی آوریل امسال میلادی به شرکت گوکل سه ماه برای مذاکره با ناشران رسانه ای فرانسوی و حصول توافق فرصت داده بود.

گوگل پیش تر متعهد شده بود برای حل و فصل اختلافات موجود بر سر حق مالکیت معنوی فراوریات رسانه ای در فرانسه ظرف سه سال مبلغی معادل 76 میلیون دلار بپردازد.

پرداخت حق مالکیت معنوی از سوی غول های دیجیتال به ناشران و فراوری نمایندگان محتوی آنلاین بر اساس بخشنامه مصوب اتحادیه اروپا در سال 2019 موسوم به حق همسایگی اجرایی شد.

فرانسه نخستین کشور از بیست و هفت عضو اتحادیه اروپا بود که این بخشنامه را مصوب و اجرایی کرد تا بواسطه آن ناشران و فراوری نمایندگان محتوای رسانه ای آنلاین بر سر حق مالکیت معنوی فراوریات خود با پلت فرم های اینترنتی به توافق دست یابند.

گوگل ابتدا مخالف پرداخت حق همسایگی برای اشتراک محتوای خبری رسانه ها بود و تاکید داشت که بازنشر این فراوریات خوانندگان بیشتری را به سوی سایت های خبری و رسانه های فراوری نماینده محتوی سرازیر می نماید. رسانه ها، اما سال ها است که انتظار دارند غول های دیجیتال حق اشتراک محتوای فراوریات خبری و سهم خود از عایدی آگهی را که باز نشر این گونه فراوریات برای رسانه های تجاری به همراه می آورد، دریافت نمایند.

لازم به ذکر است که فرانسه ماه ژوئن گذشته هم شرکت گوگل را به علت سوء استفاده از موقعیت ممتازی که این شرکت آمریکایی در تبلیغات آنلاین از آن بهره می برد به پرداخت 220 میلیون یورو جریمه محکوم نموده بود.

منبع: یورونیوز

منبع: فرادید
انتشار: 1 مرداد 1400 بروزرسانی: 1 مرداد 1400 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1090

به "گوگل در فرانسه نقره داغ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل در فرانسه نقره داغ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید