کمربند طلایی سبلان باهدف رونق گردشگری تکمیل می گردد

به گزارش لنجان بلاگ، خبرنگاران/اردبیل استاندار اردبیل از تکمیل کمربند طلایی سبلان در آینده نزدیک اطلاع داد و گفت: کمربند طلایی سبلان یکی از پروژه های مهم جاذب جهانگرد در استان بوده که نقش مهمی در رونق صنعت جهانگردی و افزایش ماندگاری مسافران در منطقه ایفا خواهد نمود.

کمربند طلایی سبلان باهدف رونق گردشگری تکمیل می گردد

اکبر بهنامجو صبح امروز، 31 خردادماه در بازدید از کمربند طلایی سبلان اظهار کرد: کمربند طلایی سبلان یکی از پروژه های مهم جاذب توریست در استان بوده که نقش مهمی در رونق صنعت توریستی و افزایش ماندگاری مسافران در منطقه ایفا خواهد نمود.

وی با بیان اینکه عملیات زیرسازی این راستا توریستی از مشگین شهر تا سردابه تکمیل شده و به زودی آسفالت خواهد شد، گفت: ادامه آن از سردابه تا سرعین نیز با مصالح بومی و سازگار با اقلیم منطقه به نحوی که آسیب زیست محیطی به منطقه وارد نگردد، زیرسازی می گردد تا راستا تکمیل این کمربند فراهم آید.

استاندار اردبیل افزود: با تکمیل این راستا و اتصال سردابه به سرعین کمربند طلایی سبلان تکمیل شده و گامی اساسی در راستا ثبت جهانی کوه سبلان برداشته خواهد شد.

بهنامجو با اعلام حمایت از سرمایه گذاران در بخش توریستی در راستا این کمربند توریستی و اطراف کوه سبلان گفت: سرمایه گذاری در این منطقه صرفا به طرح های مهم جاذب توریست محدود خواهد شد.

وی توضیح داد: بر این اساس به طرح هایی چون استحصال معدن که سبب تخریب طبیعت پیرامون کوه سبلان می شوند مجوز صادر نخواهد شد تا منظر طبیعی و بکر منطقه حفظ شده و تنها طرح های توریستی در این منطقه اجرا گردد.

استاندار اردبیل با تاکید بر استفاده از مصالح بومی و طبیعی در اجرای این راستا توریستی بیان کرد: این مهم در حفاظت از طبیعت و محیط زیست منطقه نقش مهمی ایفا خواهد نمود.

افزایش ماندگاری مسافران در اردبیل با تکمیل راستا طلایی سبلان

نادر فلاحی مدیرکل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی استان اردبیل نیز در این بازدید اظهار کرد: با تکمیل این راستا شاهد افزایش ماندگاری مسافران در استان و بهره مندی هر چه بیشتر از ظرفیت های توریستی منطقه خواهیم بود.

او ایجاد زیرساخت ها را پیش زمینه رونق صنعت توریستی دانست و افزود: ایجاد زیرساخت در این منطقه زمینه برای حضور سرمایه گذاران توانمند و توریستان در منطقه را فراهم خواهد آورد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 447

به "کمربند طلایی سبلان باهدف رونق گردشگری تکمیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمربند طلایی سبلان باهدف رونق گردشگری تکمیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید