کلکسیونی از بی کفایت ها در پرونده بدهی سرخابی ها، وقتی مدیران سفارشی تیشه به ریشه عشق مردم می زنند

به گزارش لنجان بلاگ، تنها هنر مدیران سفارشی در دوران مدیریتشان در باشگاه های سرخابی ایجاد بدهی های مختلف بوده است.

کلکسیونی از بی کفایت ها در پرونده بدهی سرخابی ها، وقتی مدیران سفارشی تیشه به ریشه عشق مردم می زنند

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری خبرنگاران، پرسپولیس و استقلال با کوهی از بدهی به مربیان و بازیکنان خارجی پیشین خود روبرو هستند و مهم ترین عامل به وجود آمدن چنین شرایطی را می توان بی کفایتی مدیران سفارشی این دو باشگاه دانست.

آنالیز شرایط استقلال از زمان آمدن فتحی

باشگاه استقلال در چند سال اخیر همواره با بدهی های سنگین خارجی خود روبه رو بوده است؛ اما از زمان آمدن امیرحسین فتحی به این باشگاه که یک شبه و با سفارش وزارت ورزش و جوانان رخ داد، بدهی های استقلال به خاطر قراردادهای ناشیانه ای که به امضا رسید، روز به روز بیشتر شد.

جذب خارجی های بی کیفیت با قراردادهای سنگین

جذب بازیکنان بی کیفیت خارجی چون الحاجی گرو، بویان نایندوف و مارکوس نیومایر در روزهای ابتدایی مدیریت فتحی در استقلال رخ داد. بازیکنانی که هیچ یک از لحاظ فنی کارایی برای استقلال نداشتند و عمر حضورشان در این باشگاه کوتاه بود؛ اما در عوض، قراردادهایشان آن قدر سنگین بود که شاید هر سه بازیکن در کل دوران فوتبال خود چنین قراردادهای خوبی را امضا ننموده بودند. قرار بود این بازیکنان جای خالی بازیکنان پیروزی چون مامه بابا تیام و سرور جباروف دو ستاره خارجی این باشگاه را پر نمایند.

اخراج ناشیانه شفر

هنر دیگر مدیر سفارشی استقلال اخراج وینفرد شفر چند هفته قبل از انتها فصل بود که باعث شد این مربی آلمانی برای دریافت مطالباتش به فیفا شکایت کند. شانسی که استقلال آورد، این بود که شفر پس از جدایی با تیم بنی یاس امارات به توافق رسید و از این رو طبق قوانین فیفا نتوانست مدعی مبلغ سال آخر قراردادش گردد. جالب اینکه این اتفاق را آقایان هنر مدیریتی خود می دانند و معتقدند به موقع شفر را اخراج کردند تا تمام پولش را نپردازند؟

بی کفایتی در حفظ استراماچونی

شاید خود مدیران استقلال هم فکر نمی کردند آندره آ استراماچونی در اولین سال حضورش در فوتبال ایران، آن قدر خوب نتیجه بگیرد؛ اما این اتفاق هم باعث نشد تا پرداختی ها به این مربی پیروز ایتالیایی به موقع انجام گردد تا او بهانه ای برای فسخ یک طرفه قراردادش نداشته باشد. این اتفاق رخ داد تا استقلال عظیم ترین ضربه را هم از نظر فنی و هم از نظر اقتصادی متحمل گردد. مسلماً حفظ استراماچونی می توانست رؤیای طرفداران استقلال را که چندین سال است در حسرت قهرمانی زجر می کشند، انتها دهد ولی حالا این مربی ایتالیایی جدا از مطالباتش، خواستار دریافت غرامت هم شده است.

پرسپولیس و وداع با مربی همواره قهرمان

شاید فقط ایرج عرب و اعضای هیئت مدیره سفارشی باشگاه پرسپولیس این هنر را داشتند که برانکو را پس از چهار سال حضور درخشان در این تیم که همراه با هفت قهرمانی بود، از روی نیمکت سرخ پوشان فراری دهند. اتفاقی که باید آن را در تاریخ فوتبال ایران به ثبت رساند؛ چرا که برانکو این قابلیت را داشت که رؤیای قهرمانی پرسپولیس در آسیا را برای طرفداران این تیم محقق کند.

انتخاب بی دلیل کالدرون

در روزهایی که باشگاه پرسپولیس با مسائل اقتصادی فراوان دست و پنجه نرم می کرد و نتوانسته بود طلب مربیان کروات خود را پرداخت کند، این باشگاه با درایت مدیران بی کفایتش با دستمزدی بالاتر از برانکو، گابریل کالدرون را به عنوان سرمربی انتخاب کرد. آن هم در شرایطی که پرسپولیس آن قدر تیم کامل و پرستاره ای بود که با استخدام یک مربی ایرانی می توانست امتیازاتی که با کالدرون کسب نموده بود را به دست آورد.

جذب بی کیفیت ترین و گران ترین خارجی پرسپولیس

هنر دیگر مدیران سفارشی پرسپولیس جذب جونیور براندائو برزیلی بود که با 570 هزار دلار جذب شد و بعد از سه ماه با دریافت 300 هزار دلار ایران را ترک کرد و به اندازه چند سال حضورش در تیم های مختلف درآمد داشت. فوتبالیست برزیلی تا سال های سال از پول این قرارداد نهایت لذت را در زندگی می برد.

اخراج بی دلیل کالدرون و هزینه سنگین جانشین وی

محمد حسن انصاری فرد انتخاب بعدی وزارت ورزش برای مدیرعاملی پرسپولیس بود که او هم هنر مدیریتش را به رخ مدیران قبلی کشید و نشان داد چیزی از آنها کم ندارد. عدم پرداخت دستمزد کالدرون در موعد مقرر و اخراج او باعث شد تا باشگاه پرسپولیس صاحب یک پرونده شکایتی دیگر در فیفا گردد. جذب بی دلیل آنتونی استوکس و اضافه کردن 300 هزار دلار دیگر بر بدهی های پرسپولیس هم از هنرهای مدیریتی انصاری فرد بود. جدای از آن پرداخت 6 میلیارد تومان برای صدور رضایتنامه یحیی گل محمدی از باشگاه شهر خودرو که در تاریخ فوتبال ایران نظیر نداشت هم از عواید انتخاب این مدیر سفارشی بود.

پرداخت 100 هزار یورو برای اعتراض به پرونده برانکو!

مهدی رسول پناه که یک شبه وارد فوتبال و همه کاره یکی از پرطرفدارترین باشگاه های آسیا شد، هنوز فرصت این را نیافته تا تصمیمات مهمی برای این باشگاه بگیرد؛ اما او هنرش را در جمع کردن پرونده برانکو به بهترین شکل ممکن نشان داد. در شرایطی که تمامی طرفداران پرسپولیس انتظار داشتند این باشگاه رفتار مناسبی با مربی پیروزی چون برانکو ایوانکوویچ داشته باشد و طلب او را پرداخت کند، رسول پناه تشخیص داد به رأی فیفا درباره پرونده این مربی اعتراض کند، رأیی که بسیار واضح بود و جای تردید نیست که پرسپولیس محکوم به پرداخت بدهی مربیان سابق کروات خود است.

این تصمیم رسول پناه جدا از ناراحتی برانکو و طرفداران باعث شد نزدیک به 100 هزار یورو از دارایی های پرسپولیس در فیفا برای اعتراض به دادگاه بین المللی حکمیت ورزش (CAS) هزینه گردد، آن هم در شرایطی که قیمت یورو 20 هزار تومان است. در شرایطی که باشگاه پرسپولیس می توانست در چندین قسط مطالبات برانکو را بپردازد ولی حالا در چندین ماه آینده مدیرعامل بعدی پرسپولیس مطالبات برانکو را پرداخت می نماید و به احتمال فراوان این اتفاق در دولت بعدی خواهد بود.

البته این مدیران بی کفایت خیلی زود از وزارت ورزش با دریافت پُستی بهتر، پاداش عملکرد خود را گرفتند و دغدغه ای از این بابت ندارند. هر چند تا زمانی که قرار باشد مدیریت دو باشگاه سرخابی و فدراسیون ها از عوامل به اصطلاح هم حزبی انتخاب شوند، نتیجه همان است که در ورزش کشور شاهد آن هستیم.

4048/پ

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 29 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 443

به "کلکسیونی از بی کفایت ها در پرونده بدهی سرخابی ها، وقتی مدیران سفارشی تیشه به ریشه عشق مردم می زنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلکسیونی از بی کفایت ها در پرونده بدهی سرخابی ها، وقتی مدیران سفارشی تیشه به ریشه عشق مردم می زنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید