کشف 81 قلم شیء تاریخی از دوره مادها

به گزارش لنجان بلاگ، فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از کشف و ضبط 81 قلم اشیاء تاریخی و نفیس با قدمت 3000 سال، مربوط به دوران مادها و مانایی و دستگیری باند قاچاق اموال تاریخی، فرهنگی در استان کردستان اطلاع داد.

کشف 81 قلم شیء تاریخی از دوره مادها

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سردار سرتیپ دوم پاسدار امیر رحمت الهی در بیان جزئیات این کشف گفت: به دنبال به دست آوردن اخبار و گزارش های رسیده از دوستداران میراث فرهنگی استان کردستان، مبنی بر نگهداری و فراهم کردن مقدمات فروش تعدادی اشیاء تاریخی ارزشمند توسط فردی بومی به قاچاقچیان عتیقه، پس از اقدامات و آنالیز های اولیه و احراز صحت خبر، با هوشیاری نیروهای یگان حفاظت استان کردستان، بلافاصله موضوع در دستور کار نهاده شد.

وی اضافه کرد: با هماهنگی های اجرا شده با اداره کل میراث فرهنگی استان کردستان و اخذ مجوز های قضایی، تیمی زبده متشکل از ماموران یگان به سرپرستی فرمانده یگان حفاظت استان با همراهی نیروی انتظامی، در عملیاتی ویژه و در اقدامی ضربتی، ضمن دستگیری چهار نفر اعضاء باند قاچاق عتیقه، تعداد 81 قلم شیء تاریخی و نفیس را کشف و ضبط کردند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور اضافه کرد: این اشیاء تاریخی شامل پابند، دستبند، جام مفرغی، پیشانی بند، خنجر، سرنیزه، لگام آهنی، آویز گردنبند، گوشواره، جام سفالی، دیزی مفرغی، کاسه مفرغی، کاسه تخت و... است که از متهمان کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور اعلام کرد: در پی کارشناسی های فنی انجام پذیرفته از سوی کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، اصالت کلیه اشیاء مکشوفه تایید و قدمت آنها 3000 سال و مربوط به دوران مادها و مانایی تخمین زده شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 178

به "کشف 81 قلم شیء تاریخی از دوره مادها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف 81 قلم شیء تاریخی از دوره مادها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید