کرونا ادارات سیستان و بلوچستان را تعطیل کرد

به گزارش لنجان بلاگ، بنابر تصمیم ستاد مدیریت و مقابله با ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان تمامی ادارات، نهاد ها و بانک های این استان نهم و دهم تیرماه با هدف کاهش تردد و پیشگیری از شیوع بیماری کووید.19 تعطیل اعلام شد.

کرونا ادارات سیستان و بلوچستان را تعطیل کرد

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ پرنده پارسی بیشتر بدانید.

به گزارش روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، بنابر تصمیم ستاد مدیریت و مقابله با ویروس کرونا استان؛ با توجه به افزایش تعداد مبتلایان ویروس کرونا و به منظور کاهش تردد و پیشگیری از مراجعه و ازدحام جمعیت فعالیت تمامی ادارات، نهاد ها و بانک های استان طی روز های چهارشنبه و پنجشنبه مورخ نهم و دهم تیر تعطیل اعلام می گردد.

لازم به شرح است؛ فعالیت بیمارستان ها، مراکز درمانی، امدادرسانی و شرکت های خدمات رسان اعم از آتش نشانی، اتفاقات آب، برق و گاز و موارد مشابه طبق روال معمول و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی ویروس کرونا ادامه خواهد داشت.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان با اضافه نموده شدن یک هزار و 170 مورد نو کرونا در سیستان و بلوچستان طی 24 ساعت گذشته، تعداد مبتلایان این ویروس در استان به 53 هزار و 586 نفر رسید.

دکتر سیدمحمد هاشمی شهری اضافه نمود: با فوت 19 مورد نو طی 24 ساعت گذشته، تعداد فوتی های کرونا در سیستان و بلوچستان به یک هزار و 563 نفر رسید.

وی با بیان اینکه 561 بیمار حاد تنفسی و 305 مبتلا به کرونا در بیمارستان های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند اضافه نمود: مردم در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می فرایند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت نمایند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از وضع فوق بحرانی کرونا در سیستان و بلوچستان اطلاع داد و اضافه نمود: از سه هفته گذشته تا به امروز فرایند مبتلایان کرونا در استان به شکل انفجاری بوده است.

وی با بیان اینکه پایین ترین مقدار رعایت پروتکل ها با 49 درصد در سطح کشور مربوط به سیستان و بلوچستان است اضافه نمود: تردد های غیرمجاز اتباع بیگانه از کشور های افغانستان و پاکستان به دامنه این موج اضافه نموده است.

منبع: فرارو
انتشار: 31 تیر 1400 بروزرسانی: 31 تیر 1400 گردآورنده: lenjanblog.ir شناسه مطلب: 1088

به "کرونا ادارات سیستان و بلوچستان را تعطیل کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا ادارات سیستان و بلوچستان را تعطیل کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید